شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷

رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: بر اساس اعلام نظر پزشکی قانونی احتمالا پزشک تبریزی قاتل است. احمد شجاعی درباره نظریه پزشکی قانونی برای فوت اعضای خانواده یک پزشک تبریزی افزود: بر اساس اعلام نظر پزشکی قانونی خانواده او بر اثر قرص برنج که در غذا استفاده شده بود، فوت کردند و به احتمال قوی پزشک قاتل است. البته این امر بحث قضائی است که باید پیگیری شود و کار پزشکی قانونی در این زمینه تمام شده است. ۱۷ مهر خبری مبنی بر فوت چند تن از اعضای خانواده پزشک تبریزی در رسانه‌ها پخش شد. این پزشک به دلیل تجویز نسخه‌های خوش‌خط، توصیه به گوش‌دادن صدای شجریان برای بهبود بیماری و تقبل هزینه درمان برخی از بیمارانش در فضای مجازی به شهرت رسیده بود.


در این حادثه عنوان شد غذای نذری که در درمانگاه پزشک تبریزی توزیع شده بود، مسموم بوده و موجب فوت دو نفر از اعضای خانواده‌اش شده است. متن خبر از درگذشت دو عضو خانواده پزشک مشهور تبریزی در روز ۱۸ مهر حکایت داشت و اینکه فردی نا‌شناس با مراجعه به مطب این پزشک به اصطلاح خوشنام تبریزی، غذایی را که ظاهرا به سیانیک یا قرص برنج آلوده بوده، تحویل او می‌دهد و مصرف آن باعث مرگ همسر و مادربزرگ این پزشک و مسمومیت شدید پدرومادرش می‌شود.


پس از آن سازمان پزشکی قانونی استان آذربایجان شرقی مرگ این دو نفر را تایید و اعلام کرد که از جسد مادربزرگ این پزشک نمونه‌برداری کرده است. همزمان جمال حسینی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: مسمومیت غذایی این خانواده مشخص و قطعی شده است و خانواده پزشک جوان تبریزی به دلایل مشکوک و با غذای آلوده نذری مورد سوءقصد قرار گرفته‌اند. در این زمینه رئیس سازمان پزشکی قانونی افزود: شواهد و دوربین‌ها نشان می‌دهد که غذا از رستوران تهیه شده بود. این واکنش‌ها در حالی است که پیشتر طی یکی دو روز اخیر نیز دادستان تبریز به بخشی از ابهامات پرونده پزشک تبریزی پاسخ داده بود. موسی خلیل‌اللهی گفته بود: در بررسی‌ها مشخص شده است که حتی نسخه‌ای که این پزشک با آن شهرت یافته نیز جعلی است. گفتنی است پزشک تبریزی در سال‌های اخیر فارغ‌التحصیل شده و شهرت خاصی نداشته و عمده فعالیت‌هایش نیز در خانه سلامت یکی از محلات تبریز بوده که ازسوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به بخش خصوصی واگذار شده است.


پرونده کیارستمی قصور پزشکی نداشت

اما صحبت‌های دیروز رئیس سازمان پزشکی قانونی تنها به موضوع پرونده پزشک تبریزی اختصاص نداشت و بخشی از آن درباره مرگ کارگردان سرشناس ایرانی بود. در حالی که نزدیک به چهار ماه از درگذشت کیارستمی می‌گذرد و پرونده بررسی علت مرگ او در مراجع مربوطه در حال رسیدگی است، برخی واکنش‌ها و اظهارنظر‌های گاه و بی‌گاه باعث تشدید اختلاف بین جامعه هنری و پزشکی کشور شده است. رئیس سازمان پزشکی قانونی درباره پرونده کیارستمی گفت: وقتی ما اصرار داریم هر کسی که فوت کند مراحل رسیدگی به پرونده‌اش باید به صورت قانونی طی شود به خاطر این است که چنین موضوعاتی پیش نیاید. وقتی کیارستمی فوت کرد، پرونده‌اش به ما ارجاع داده نشد و از ما خواسته نشد که موضوع را پیگیری کنیم و دفن شد و اکنون ما نمی‌توانیم نظری در این زمینه بدهیم. شجاعی با تاکید بر اینکه این پرونده باید به ما ارجاع داده می‌شد، گفت: پزشکی قانونی باید علت فوت را بررسی می‌کرد. نکته مهم دیگر این است که او در مقطعی با پای خود به خارج از کشور رفت و از خارج نیز هیچ اطلاعاتی به ما داده نشد. او در باره قصور پزشکی در این پرونده افزود: ارجاع پرونده و بررسی مهم بود که رخ نداد و دیگر اینکه شکایت مستقیمی نشده است. شجاعی تصریح کرد: تا آنجایی که من اطلاع دارم قصور اساسی صورت نگرفته است، اما چون کیارستمی به خارج از کشور انتقال داده شده، معلوم نیست چه دلیلی باعث خونریزی مغزی‌اش شده است، بنابراین پرونده مبهم است. به گزارش مهر، شجاعی در پاسخ به سوالی درباره هتاکی به پزشکان قانونی از سوی یکی از مسئولان ارشد وزارت بهداشت گفت: متقابل بوده و باید دید چه گفته شده است که آنها واکنش نشان دادند. حتما اتفاقی افتاده است که چنین موضوع رخ داده است.


برچسب ها: پزشک تبریزی ، قاتل
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار