اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۹۴۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
شریعتی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در دولت فعلی هیچ مصوبه ای دال بر انتقال آب داده نشده است و آن ۵۸۰ میلیون مترمکعب آب تحت نام طرح بهشت آباد اکنون به علت هزینه های زیاد قابل انجام نیست، هر چه هست مربوط به گذشته است.
 شوشان: استاندار خوزستان در جریان بازدید وزیرجهاد کشاورزی که از روستاهای بخش مرکزی و اروندکنار آبادان صورت پذیرفت عنوان کرد:انتقاد کشاورزان به جا است و در این خصوص سازمانهای تابعه باید تمهیدات بهتری لحاظ کنند. 

 استاندار خوزستان  در جریان بازدید وزیر جهاد کشاورزی از روند اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در آبادان در محل روستای شلحه ثوامر در جمع خبرنگاران، با اشاره به گفت وگوی رو درروی وزیر با کشاورزان از انتقاد آنان در خصوص شوری و کمی میزان آب، خساراتی که این مسئله به محصول آنان وارد می کند و خواست آنان در اتخاذ تصمیم مناسب در این زمینه به عنوان مطالبات به حق و درست کشاورزان یاد کرد و افزود: این بخش انتهای رودخانه کارون است به همین علت نتیجه اش این می شود که ذهابهای نیشکر وارد کارون می شود و به این کشاورزان می رسد.

وی اظهار کرد: انتقاد کشاورزان به جا است و بایستی سازمان آب و برق خوزستان در زمینه رهاسازی آب تمهیدات بهتری اتخاذ کند.

شریعتی با اشاره به مصوبه احداث ساخت دو سد در منطقه مارد و پایین دست بهمنشیر تصریح کرد: بایستی این دو سد که از طرحهای مرزی مصوب شده هستند اجرایی شوند تا آب دریا به درون رودخانه ورود پیدا نکند و سبب شوری بیش از حد آب نشود.

استاندار خوزستان با تاکید دوباره بر انجام اقدامات لازم در این زمینه گفت: با توجه به اجرایی شدن چندین ساله طرح توسعه نیشکر، آب در حال شیرین شدن است. در قسمت شمال که کشت زودتر انجام شده میزان شوری آب در ذهاب نیشکر حدود ۴ هزار میکروموس است اما در قسمت جنوب میزان شوری آب بین ۶ هزار و ۴۰۰ تا ۶ هزار و ۶۰۰ میکروموس است که برای آبیاری نخیلات این حجم از شوری زیاد است.

شریعتی افزود: ظرف چند سال آینده و به تدریج آب در این بخش نیز به چهار هزار می رسد و برای کشت گندم، یونجه و خرما مناسب می شود و مشکلی از این بابت نخواهد بود، بهر حال کشاورزان بایستی چند سالی را تحمل کنند و در عین حال ما نیز بایستی در جهت رها سازی بیشتر آب تدبیر و اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: به طور حتم با رهاسازی بیشتر آب و احداث سدهای مصوب شده روند کار کشاورزان نیز رو به بهبودی می رود، من به آینده امیدوارم و ظرف چند سال آینده این مشکل نیز رفع می شود اما ما برای حل مشکل در حال حاضر نیز بایستی تلاش کنیم و با رها سازی بیشتر آب مشکل کشاورزان منطقه را رفع کنیم.

شریعتی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در دولت فعلی هیچ مصوبه ای دال بر انتقال آب داده نشده است و آن ۵۸۰ میلیون مترمکعب آب تحت نام طرح بهشت آباد اکنون به علت هزینه های زیاد قابل انجام نیست، هر چه هست مربوط به گذشته است.

وی یادآور شد: بهترین کلام را نیز رئیس جمهور در خصوص طرح بهشت آباد داشتند مبنی بر اینکه تنها در حد شرب مجوز انتقال آب داده می شود و بر این اساس ما اجازه نخواهیم داد که غیر از این برداشت دیگری اتفاق بیفتد.

رییس شورای کشاورزی استان در خصوص طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در شهرهای آبادان و خرمشهر گفت: فاز نخست این طرح در شهرهای آبادان و خرمشهر در حدود ۲۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی را شامل می شود و در فاز دوم نیز ۱۵هزار هکتار که در سرجمع حدود ۳۶ هزار هکتار از اراضی آبادان و خرمشهر تحت پوشش کشت آبی و مکانیزه در قالب طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری قرار می گیرند و زمینها احیا می شود.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی از صبح امروز برای بازدید، سرکشی و بررسی چگونگی روند طرحهای در دست اجرای ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در حوزه آباداناز روستای "شلحه ثوامر" و "نقش حیر" از بخش مرکزی و "ابوشکر" و "ابوعبود" از بخش اروندکنار بازدید کرد.

در جریان این بازدید شریعتی استاندار خوزستان و شهبازی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان، و جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی وزیر جهاد کشاورزی را همراهی می کردند.

برچسب ها: انتقال آب
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
comment
0
0
comment آقای استاندار حضور دوباره مدیریت فعلی با اقداماتی که در طی این مدت انجام داد با عقلانیت فاصله بسیار دارد و متاسفانه این تیم مدیریتی که بی اختیار هم هستند قادر به رفع مشکلات آب نیستندما در توسعه مشکل داریم/در بهره برداری سدها مشکل داریم /در کنترل رودخانه ها و رساندن آب به کشاورزان مشکل داریم/در اطلاع رسانی و هماهنگی با سایر ارگان ها مشکل داریم/در تعامل با نمایندگان و کشاورزان و حاشیه نشینان رودخانه مشکل داریم/ما نیاز به مدیریت مناسبتر داریم
آقای دکتر یک بار برای همیشه حجب و حیا را کنار بگذار و به حرف نمایندگان و مردم معترض گوش کن یک غیر [...] را بیاور تا مشکل آب حل شود وگرنه برای خودت عاقب بخیری بدست نیاورده ای و نمی تونی این شعر رفتن را بخوانی
که خدایا چنان کن سر انجام کار
که تو خوشنود باشی و ما رستگار
comment
کشاورز روستایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
comment
0
0
comment آقای وزیر کشاورزی و آقای استاندار نتیجه؟ اومدید خوش اومدید بالاخره هوا خوبه الان که اومدید .یه لشگر پشت سرتون راه انداختید و کلی هزینه .یعنی نمیشد با یک پنجم این متملق گوها نرید بازدید .بابا بسه دیگه
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار