شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۱

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی گفت: انجام سنت حسنه وقف از اعتقادات و باورهای دینی مردم سرچشمه می گیرد.

محمدباقر شریعتی اظهار کرد: در جامعه ما به مقوله وقف آنچنان که باید و شاید توجه نشده و حق مطلب در این حوزه ادا نشده که نیازمند توجه ویژه است.

وی افزود: وقف پاسخی بر نیاز طبیعی بشر یعنی میل به جاودانی است و از آنجا که این میل در انسان یک میل بی نهایت است، می توان گفت وقف به زیباترین شکل ممکن به این نیاز پاسخ می‌دهد.

نماینده بهبهان در مجلس با بیان اینکه وقف موجب توزیع عادلانه ثروت در جامعه می شود، تصریح کرد: وقف همچنین مانع بزرگی بر سر راه آنهایی می شود که می خواهند ثروت را فقط در دستان خود بگیرند.

وی با اشاره به اینکه وقف و درآمدهای اوقاف متاثر از تورم، کاهش و افزایش بودجه و اعتبارات دولتی نیست، گفت: اوقاف می تواند یاری رسان سایر نهادهای اجرایی دیگر نیز باشد.

شریعتی تاکید کرد: نیات موقوفات باید بر اساس نیازهای جامعه و در جهت حل مشکلات و معضلات آن باشد.

وی با اشاره به اینکه وقف از اعتقادات و باورهای دینی مردم سرچشمه می گیرد، اظهار کرد: هر عملی که بر پایه اعتقادات مردم استوار باشد همدلی و مشارکت مردم در آن بسیار دیده می شود بنابراین وظیفه مسئولان است که از این همدلی و مشارکت نهایت استفاده را داشته و با افزایش اعتماد مردم این سنت حسنه را در جامعه گسترش دهند.

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی بر اهمیت اطلاع رسانی در حوزه وقف تاکید کرد و گفت: وقف سرمایه گذاری بی بدیلی است که در جامعه و امور اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نقشی موثر دارد، بنابراین برنامه ریزی و تصمیم گیری در حوزه وقف در واقع سرمایه گذاری در همه زمینه ها است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار