شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۰۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
معاون اجرایی دانشگاه پیام نور خوزستان با اشاره به راه‌اندازی موکب این دانشگاه برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین در مرز چذابه برای دومین سال متوالی، گفت: این موکب از روز دوشنبه هفته جاری افتتاح می‌شود و تا 2 روز پس از اربعین مستقر خواهد بود.
 
محمدحسن طلاوری با بیان این‌که با وجود گرفتاری اغلب دانشگاه‌ها و بحران‌های مالی ریاست دانشگاه بر برپایی این موکب بسیار تأکید داشته است، اظهار کرد: موکب دانشگاه پیام نور خوزستان برای میزبانی از دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم برپا خواهد شود و البته در کنار این برنامه ویژه، خدمات‌رسانی به سایر زائران را در برنامه دارد.
 
وی با اشاره به روند رو به اتمام تجهیز این موکب، تصریح کرد: به احتمال زیاد این موکب روز دوشنبه هفته جاری افتتاح خواهد شد؛ این موکب با مساحت 168 مترمربع همجوار با موکب دانشگاه آزاد خوزستان در مرز چذابه مستقر شده است و با افتتاح آن کار خدمات‌رسانی به زائران آغاز خواهد شد.
 
معاون اجرایی دانشگاه پیام نور خوزستان با بیان این‌که تاکنون برای راه‌اندازی این موکب حدود 20 میلیون تومان هزینه شده است، گفت: بخشی از این اعتبار از تهران تخصیص یافته اما عمده آن با پیگیری رئیس دانشگاه از محل دیگری تأمین شده است؛ پیش‌بینی می‌کنیم با جمع‌آوری کمک‌های کارکنان دانشگاه تا پایان مراسم اربعین حدود 50 میلیون تومان در موکب هزینه شود.
 
طلاوری اسکان، خدمات‌رسانی به زائران به‌ویژه دانشگاهیان و برگزاری برنامه‌های فرهنگی را بخش‌های فعالیت این موکب عنوان کرد و گفت: این موکب بیشتر در قالب خدماتی و رفاهی فعالیت می‌کند اما برگزاری نماز‌های روزانه به‌صورت جماعت و برخی مراسم‌های نمادین نیز در برنامه آن قرار دارد.
 
وی با اشاره به‌ این‌که سال گذشته 300 تا 400 پرس غذا در هر وعده از سوی این موکب طبخ و بین زائران توزیع شده است، تصریح کرد: امسال پیش‌بینی می‌کنیم که این رقم به حدود 800 تا 900 پرس غذا در هر وعده افزایش یابد؛ تجهیزات و مواد غذایی لازم برای طبخ این تعداد پرس غذا نیز با همکاری یکی از هیأت‌های مذهبی بزرگ آبادان فراهم شده است.
 
معاون اجرایی دانشگاه پیام نور خوزستان خاطرنشان کرد: این موکب توسط اساتید و کارکنان دانشگاه و به‌طور 24 ساعته به ارائه خدمات به زوار اربعین می‌پردازد؛ روزانه 10 تا 15 نفر از کارکنان و اساتید دانشگاه در موکب حضور خواهند داشت که البته این تعداد در نوبت شب با توجه به پایان ساعت اداری افزایش می‌یابد.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
comment
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
comment
0
0
comment واقعا این [...] چیه
اولا کی گفته دستگاهها ونهادهای دولتی موکب بزنن ؟
دانشگاه پیام نور اعتباری که صرف این کارمیکنه صرف کنه درحل مسائل ومشکلات پرسنل ودانشجویانشون.
دوم اینکه این مساله شده چشم وهم چشمی بین ارگانها
سوم اینکه ازاساس این موکب به چه معناست وواقعا بهترنبود هزینه ای که صرف اینکارمیشه در فرهنگ سازی وبالابردن سطح فرهنگ ملت هزینه کردمثلا شب وروز غذا پخش کردن چه اثرمعنوی واعتقادی وفرهنگی در جامعه دارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار