با تصویب هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور شهرهای الهایی، گلگیر، خنافره، کوت سیدنعیم، ابوحمیظه، منصوریه، تشان، آبژدان، بیدروبه، سرداران، آزادی، چم گلک و سیاه منصور در خوزستان ایجاد می‌شود. "> 13 شهر جدید به نقشه خوزستان اضافه شد
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۱

با تصویب هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور شهرهای الهایی، گلگیر، خنافره، کوت سیدنعیم، ابوحمیظه، منصوریه، تشان، آبژدان، بیدروبه، سرداران، آزادی، چم گلک و سیاه منصور در خوزستان ایجاد می‌شود.

دولت با توجه به بافت جغرافیایی منطقه و با هدف توزیع بهینه و عادلانه خدمات، با ایجاد 13 شهر جدید در استان خوزستان موافقت کرد.

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده 13 قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوب سال 1362 تصویب کرد، در بخش مرکزی، روستاهای الهایی و قلعه سحر با یکدیگر ادغام و به شهر تبدیل شده و به عنوان شهر الهایی نامگذاری می‌شود.

بر این اساس، روستای گلگیر مرکز بخش گلگیر به شهر تبدیل و به عنوان شهر گلگیر و روستای خروسی جنوبی مرکز بخش خنافره به شهر تبدیل و به عنوان شهر خنافره نامگذاری می‌شود.

همچنین روستای کوت سیدنعیم از توابع بخش مرکزی به شهر تبدیل و به عنوان شهر کوت سیدنعیم شناخته شده و روستای ابوحمیظه از توابع بخش مرکزی نیز به شهر تبدیل و به عنوان شهر ابوحمیظه شناخته می‌شود.

بر اساس مصوبه دولت، روستای منصوریه از توابع بخش مرکزی به شهر تبدیل و به عنوان شهر منصوریه و  روستای مشهد، مرکز بخش تشان پس از ادغام با روستاهای قاید فتح‌الله، چهاردهی عسکر، چهاردهی سهراب ده ابراهیم، شهرک طالقانی، تل کهنه، آبلش، گلزار و مسیری از توابع همین بخش به شهر تبدیل و به عنوان شهر تشان نامگذاری می‌شود.

همچنین روستای جعفرآباد مرکز بخش آبژدان پس از ادغام با روستاهای ناصرخسرو، یکبرجی، شهرک یاسر و آبژدان همین بخش به شهر تبدیل و به عنوان شهر آبژدان نامگذاری می‌شود.

با توجه به این گزارش، روستای سیاه منصور از توابع بخش مرکزی به شهر تبدیل و به عنوان شهر سیاه منصور، روستای آزادی از توابع بخش مرکزی به شهر تبدیل و به عنوان شهر آزادی، روستای چم گلک از توابع بخش مرکزی به شهر تبدیل و به عنوان شهر چم گلک شناخته می‌شود.

همچنین روستای بیدروبه از توابع بخش الوار پس از ادغام با روستاها و مکان‌های بیدروبه مرکزی، بیدروبه سفلی، بیدروبه علیا، تلمبه خانه بیدروبه و نمک تلخه رشنو از توابع همین بخش به شهر تبدیل و به عنوان شهر بیدروبه شناخته می‌شود.

طبق مصوبه دولت، روستای سردارآباد از توابع بخش مرکزی، به شهر تبدیل و به عنوان شهر سرداران نامگذاری می‌شود.

همچنین دهستان‌های اسماعیله جنوبی، عنبر، ذیلایی، جره، ماماتین، رستم آباد، سه تلون، دربسیه و بخش های اسماعیله، غیزانیه، میان آب، عنبر، رود زرد، سلطان آباد، دارخوین ایجاد می‌شود.

بر این اساس، خط مرزی بین شهرستان‌های بندرماهشهر و هندیجان ایجاد می‌شود.

این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار