شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از انجام واکسیناسیون آنفلوانزا برای گروه‌های پرخطر در مرز شلمچه خبر داد.

 شهرام ترحمی صبح امروز در رابطه با آخرین اقدامات این دانشکده در مراسم اربعین و تردد زائران از مرز شلمچه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افرادی که حاضر در مرز شلمچه هستند امکان ابتلا به آنفولانزا را احساس ‌می‌کنند، در همین راستا تزریق واکسن آنفلوانزا را برای آنها در نظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: تزریق واکسن آنفلوانزا برای کسانی که قصد شرکت در مراسم اربعین را دارند حائز اهمیت است. 

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: بر همین اساس، 214 نفر از پرسنل مبارزه با بیماری‌ها، 67 نفر از نیروهای بهداشت محیط، 50 پزشک و 100 نفر از تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی حاضر در شلمچه در برابر آنفولانزا واکسینه شده‌اند.

ترحمی عنوان کرد: در ادامه این این روند به 503 نفر از شاغلان بخش‌های مختلف و بیمارستان‌های شهید بهشتی و طالقانی آبادان، شهید معرفی‌زاده شادگان و ولیعصر(عج) خرمشهر واکسن آنفولانزا تزریق شد.

وی افزود: 110 نفر از پرسنل نیروی انتظامی و امنیتی مرز شلمچه و زندان، 500 مادر نیازمند به مراقبت ویژه، 194 نفر بیمار تالاسمی، 308بیمار دیالیزی، 32 نفر پرسنل دامپزشکی و سازمان محیط زیست، 32 سالمند ساکن در مرکز نگهداری سالمندان، 40 بیمار عصبی عضلانی، 40 بیمار دارای نقص سرکوبی ایمنی، 150 معلول جسمی حرکتی، عصبی عضلانی و ذهنی و کودکان بی‌سرپرست و زنان آسیب‌پذیر را از دیگر افرادی خواند که در برابر آنفولانزا واکسینه شده‌اند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان یادآور شد: گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‎‌های معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان، از روز گذشته اقدام به برقراری کشیک اربعین حسینی با همکاری مراکز بهداشت شهرستان‌های خرمشهر، آبادان و شادگان در پایانه مرزی شلمچه کرد. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در هنگام بازگشت از پیاده‌روی اربعین، آموزش و غربالگری زائران مطابق نظام مراقبت سندرمیک و در صورت لزوم درمان و یا اعزام بیمار صورت خواهد گرفت.

برچسب ها: شلمچه ، واکسینه
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار