شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸
ظریف در دیدار با میشل عون گفت: آنچه درباره «نزار زکا» اتفاق افتاد مشکلی میان ایران و لبنان به وجود نمی‌آورد بلکه این فقط یک مساله پیش آمده به دلیل مخالفت با قانون است.

به گزارش مهر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید به اینکه«از منافع مشترک برای ثبات و پیشرفت ایران و لبنان استفاده می کنیم»، گفت: به آینده روابط ایران و لبنان خوشبین هستیم و این روابط را که در خدمت منافع ملت های دو کشور و منطقه می دانیم،علیه هیچ طرفی نیست.

 ظریف شامگاه دوشنبه بعداز دیدار با ژنرال« میشل عون» رئیس جمهوری لبنان در کاخ« بعبدا» در گفت وگو با خبرنگاران اظهارداشت:به نظر ما انتخاب رئیس جمهوری لبنان بعد از یک مدت طولانی، پیروزی برای همه مردم لبنان است. 

وی خاطرنشان کرد:بنده امروز با یک هیات عالی رتبه اقتصادی و سیاسی متشکل از رئیس اتاق بازرگانی ایران، رئیس اتاق بازرگانی دو استان ایران و تعدادی از صنعتگران و کارآفرینان ایرانی برای همکاری با همه گروه ها و مردم لبنان در بیروت هستم. 

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد:ایران و لبنان دشمنان مشترکی مانند رژیم صهیونیستی و گروه های تکفیری و تروریستی دارند اما فراتر از دشمنان مشترک، منافع و مصالح مشترکی برای ثبات و پیشرفت بین دو کشور وجود دارد و براین اساس ما در هر دو زمینه در کنار مردم لبنان بوده و هستیم. 

ظریف تاکید کرد: من نسبت به آینده روابط و مناسبات گسترده تر ایران و لبنان بسیار خوشبینم و این روابط به نفع دو کشور و دو ملت و به نفع صلح و ثبات در منطقه است و به ضرر هیچ کس نخواهد بود. 

خبرنگاری درباره « نزار زکار» که در ایران بازداشت شده است، سوال کرد و وزیر امور خارجه ایران در پاسخ گفت:آنچه برای ایشان اتفاق افتاده مشکلی بین ایران و لبنان نیست، مشکلی است که از دیدگاه قوه قضاییه ناشی از اقدامات خلاف قانون یک فرد به وجود آمده و مشکل در واقع بین ایالات متحده و ایران است. 

خبرنگاری نظر ظریف را در باره سخنان ژنرال عون رئیس جمهوری جدید لبنان که در مراسم ادای سوگند گفت سیاست لبنان جنگ پیش دستانه و بازدارنده با تروریست ها تا نابودی کامل آنها است، پرسید و وی در پاسخ گفت:صحبت ریاست محترم جمهوری لبنان نشان دهنده عمق بینش ایشان نسبت به خطری است که نه تنها لبنان بلکه تمام منطقه را تهدید می کند. 

وزیر امور خارجه ایران افزود:خطررژیم صهیونیستی به عنوان یک نیروی اشغالگر و ناقض حقوق بشر خطری است که همه دنیا به آن اعتراف دارند. 

وی اظهارداشت: رژیم صهیونیستی با سلاح هسته ای دنیا را تهدید می می کند و به عنوان دارنده سلاح هسته ای خطری برای صلح و امنیت جهانی است. 

ظریف خاطرنشان کرد:خطر گروه های تکفیری هم، خطری است که نه تنها سوریه و لبنان بلکه همه کشورهای منطقه و جهان را تهدید می کند و متاسفانه لبنان حجم بالایی از تبعات جنایات این گروه ها را تحمل کرده و جامعه جهانی باید در کنار لبنان قرار گیرد و از آن حمایت کند. 

برچسب ها: ظریف ، میشل عون
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار