شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹
دبیر ستاد اربعین منطقه آزاد اروند خبرداد:
دبیر ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند از امکان مبادلات تجاری با کشور عراق در ایام اربعین از طریق یک جاده فرعی در مرز شلمچه خبر داد.

سیدعلی موسوی در گفت‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهارکرد: منطقه آزاد اروند به منظور فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات برای تجار و بازرگانان به احداث یک جاده فرعی به طول 500 متر در نقطه صفر مرزی مرز شلمچه اقدام کرده است.

وی با اشاره به احداث این جاده در دو هفته گذشته افزود: در سنوات گذشته با شروع اعزام زوار اربعین حسینی تبادلات تجاری با کشور عراق متوقف می‌شد که این امر هم برای تجار ایرانی و هم برای طرف عراقی مخصوصاً مصرف‌کنندگان میوه و تره‌بار عراقی مشکلاتی ایجاد می‌کرد.

موسوی تصریح کرد: خوشبختانه با تدبیر منطقه آزاد اروند و احداث یک جاده فرعی مجزایی از مسیر تردد زوار حسینی در نقطه صفر مرزی شلمچه، در ایام اربعین امسال کامیون‌های حمل کالا می‌توانند وارد کشور عراق شوند. هم‌اکنون مبادلات تجاری با کشور عراق از طریق این جاده فرعی در حال انجام است.

وی افزود: تا زمانی‌که کشور عراق از آمادگی لازم برخوردار باشد و این موضوع را به ما اعلام کند، تبادلات تجاری به این کشور را از طریق این جاده فرعی ادامه خواهیم داد. هیچ مشکلی از سوی ما برای ارسال کامیون‌های حمل کالا به کشور عراق در ایام اربعین وجود ندارد. اگر کشور عراق به علت عدم کشش جاده‌ها یا هر علت دیگری آماده پذیرش کامیون‌های حمل کالا نباشد، ناچار به توقف تبادلات تجاری خواهیم بود. در غیر این‌صورت تبادلات تجاری ادامه می‌یابد.

مشاور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به استقرار گمرک، مرزبانی و ... در انتهای جاده فرعی احداث شده در نقطه صفر مرزی شلمچه گفت: در صورتی که امکان عبور کامیون‌های حمل کالا به عراق از مرز چذابه وجود نداشته باشد، این کامیون‌ها می‌توانند از طریق جاده فرعی مرز شلمچه تردد کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار