شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان گفت: برای رسیدن به امنیت پایدار می بایست پیش دبستانی و آموزش دوره ابتدایی را در اولویت نظام تعلیم و تربیت قرار دهیم.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش عشایر خوزستان، اردشیر شجاعی در همایش راهبران آموزشی آموزش و پرورش عشایر خوزستان تحت عنوان ((هلال همدلی با راهبران عشایری)) گفت : شعار ما برای حوزه آموزش ابتدایی؛  فضای صادقانه، تلاش عارفانه ، نشاط و بالندگی است ، که قسمت اول این شعار در دانش آموز عشایری تجلی یافته است.

وی افزود:  تمام  تلاش ما باید برای تقویت فضای صادقانه و تلاش عارفانه در محیط مدارس عشایری باشد تا نشاط و بالندگی در این مناطق ساری و جاری شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان  با اشاره به روحیات و شخصیت پاک و صادقانه دانش آموزان عشایری گفت : از اولویت های مهم کتاب توسعه آموزش و پرورش استان توجه به آموزش ابتدایی به عنوان یک آموزش پایه و اساس در آموزش و پرورش استان خوزستان است و این یک ضرورت برای داشتن یک آموزش و پرورش پویا در استان است. 

وی با اشاره به رابطه مستقیم بزه کاری با بی سوادی و آمار بالای 90درصدی بی سوادی در میان بزه کاران اجتماعی افزود : اگر ما به دنبال امنیت پایدار هستیم باید به سمت اهمیت دادن پیش دبستانی و آموزش ابتدایی پیش برویم.

شجاعی با بیان اینکه  باید تلاش کنیم و تدابیر لازم را بیندیشیم تا هیچ دانش آموز عشایر از چرخه تعلیمات بیرون نرود افزود: اولویت مهم بعدی ما انسداد مبادی بی سوادی است، که اگر پیش دبستانی را جدی بگیریم ، این اولویت هم مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به اولویت های کتاب توسعه آموزش و پرورش خوزستان گفت: در این سند دانش آموزان 6 تا 12 ساله که از تحصیل بازمانده اند شناسایی شده و به چرخه تعلیمات باز می گردند و تمام اعتبارات لازم برای این طرح در نظر گرفته شده است که با برنامه ریزی های صورت گرفته دانش آموزان عشایری به طور ویژه در این طرح پوشش داده شده اند.

 معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان افزود: تمام اولویت های کتاب توسعه آموزش و پرورش استان در مناطق عشایری هم دنبال خواهد شد ، اما یکی از اولویت های 20گانه را به صورت ویژه برای مدارس عشایری در نظر گرفته ایم، به خصوص توجه ویژه به قشر دختران مدارس عشایری مورد توجه است.

 

شجاعی در ادامه تصریح کرد: خدا، اسلام و ایران، سه کلید واژه ای است که اگر به خوبی برای دانش آموزان ما تبیین شوند دیگر شاهد ناهنجاری های اجتماعی و جنایات نیستیم و راه نفوذ دشمنان مسدود خواهدشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار