اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹
خوزستان در هفته ای که گذشت/ واکنش دو چهره ملی خوزستان به پیروزی ترامپ/ تودیع بی سر و صدای مدیرعامل فولاد اکسین/ معارفه جایگزین دکتر حسین زاده در دانشگاه علمی کاربردی/ گلایه از بدقولی های وزیر راه / اخراج دانش آموزانی که تکذیب شد/ ضرب و شتم مامور اجرائیات شهرداری / بارش های پراکنده و دغدغه تنگی نفس/ یک زن رئیس اداره راه و شهرسازی خرمشهر شد/ اظهارات برجامی نماینده ماهشهر! / جنجال آمپول اشتباهی در اهواز/ دستگیری فرد مدعی امام زمان در شادگان/ مناظره زیباکلام بدون حضور رسانه ها !
هفته ای که گذشت هفته ای پر رفت و آمد برای خوزستان بود و حضور سه وزیر ، یکی در اوایل هفته و دیگری در روز پایانی هفته ، خوزستان را در صدر اخبار کشوری قرار داد...





شوشان: هفته ای که گذشت هفته ای پر رفت و آمد برای خوزستان بود و حضور سه وزیر ، یکی در اوایل هفته و دیگری در روز پایانی هفته ، خوزستان را در صدر اخبار کشوری قرار داد. وزیر کشاورزی و بازدید از طرح های 550 هزار هکتاری و همچنین حضور وزیر ارتباطات و وزیر تعاون در استان و افتتاح چند طرح ، از جمله اخبار پربازدی استان بود. در کنار این رفت و آمدها ، بازار انتصابات و همچنین اخبار حوادث در استان داغ بود. انتصاب بی سر و صدای مدیرعامل فولاد اکسین و انتصاب چند معاون فرماندار ، از جمله اخباری بود که بار دیگر نظرها را به سوی استاندار و معاون سیاسی اش جلب کرد. 

بارش های پراکنده و دغدغه تنگی نفس

در هفته ای که گذشت شاهد نخسیت پارش های پراکنده در استان بخصوص مناطق شاملی بودیم. بارش باران در کنار طراوتی که به استان داد ، بار دیگر عارضه تنگی تنفس را برجسته کرد. البته مسئولین دانشگاه جندی شاپور اهواز و سایر مدیران بیمارستانی این اطمینان را به خوزستانی ها دادند که با تمام امکانات آماده پذیرش بیماران تنفسی هستند. 

واکنش دو چهره ملی خوزستان به پیروزی ترامپ

به گزارش شوشان ، پیروزی غیرمنتظره ترامپ در آمریکا ، موجب واکنش دو چهره ملی خوزستان شد. از یک طرف محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادداشتی اینستاگرامی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا واکنش نشان داد و نوشت: پیروزی هشت سال پیش اوباما با شعار تغییر، جنبش اعتراضی ضد وال استریت علیه فساد سیاسی و مالی نظام آمریکا در چهار سال پیش که تندتر از شعار تغییر بود و پیروزی امروز ‌ترامپ با شعار مبارزه بانظام سیاسی آمریکا که فساد و تقلب آن را پر کرده است از زمینه‌های یک طوفانی بزرگ در جامعه آمریکا خبر می‌دهد. مردم آمریکا به فردی رای دادند که با صدای بلند فریاد می‌زد نظام سیاسی و اقتصادی امریکا غرق در فساد است. اما آیا این فرد قادر است این فساد ساختاری و پیچیده را اصلاح کند؟ آیا او اوضاع آمریکا را بدتر نمی‌کند؟ 

از طرف دیگر  شمخانی دبیر شورای امنیت ملی  نیز نسبت به پیروزی ترامپ واکنش نشان داد و گفت: اصولاً مشی مستقل و رفتار هوشمندانه جمهوری اسلامی ایران به‌خلاف برخی کشورهای منطقه در هیچ مقطع زمانی متأثر از تغییر حاکمیت در دیگر کشورها نبوده و سیاست نه شرقی و نه غربی کشورمان با پشتوانه حمایت مردمی و اتکا به ظرفیتهای داخلی، مسیر روشن خود را بر اساس حکمت، عزت و مصلحت طی خواهد کرد.
 
رکورد سفرهای شهرستانی در یک هفته !

شریعتی از بدو انتصاب و نشستن بر صندلی مدیریت استان ، سفرهای استانی خود را شروع کرد و تاکنون نیز بیش از سی سفر به مناطق مختلف خوزستان داشته و شهرهایی نیز بوده که چند بار بازدید کرده است. رکورد سفرهای شهرستانی یک استاندار "در هفته ای که گذشت" شکسته شد و در طول هفت روز ، سفرهای مختلفی به آبادان ، خرمشهر ، شوشتر ، اندیمشک ، چذابه ، شهرستان کارون و ... داشت . در اوایل هفته گذشته ، سفری به آبادان و خرمشهر داشت و به همراه وزیر کشاورزی از طرح های جهاد نصر بازدید کرد. در ادامه نیز به شوشتر رفت و چند طرح عمرانی را افتتاح کرد. یک شنبه نیز سفری به شهرستان کارون داشت. یک شنبه شب نیز با حضور وی ، طرح آبرسانی به روستاهای شهرستان کارون به بهره برداری رسید. آمدن دو وزیر در آخر هفته ، تعداد سفرهای شریعتی را چند برابر کرد و در شورای اداری شهرهای اندیمشک ، دزفول ، آبادان و ... شرکت کرد. سفر به چذابه و بازدید از روند خدمات رسانی به زوار اربعین نیز از دیگر سفرهای استاندار بود که البته چند پروژه راهسازی نیز در محور بستان افتتاح کرد. 

درستی یا نادرستی شیوه مدیریتی شریعتی و روی آوردن به سفرهای بیشمار شهرستانی مورد انتقاد اقتصاددانانی همچون دکتر افقه قرار گرفته است. بنا بر نظر این افراد ،  استاندار به جای سفرهای استانی باید بازوان مدیریتی خود را فعال کند. البته برخی ها نیز عقیده دارند در این سفرها ، شکاف و فاصله ایجاد شده در دوران مقتدایی بین مردم و دولت ، کاهش می یابد...

استاندار خوزستان در هفت روز به روایت تصویر








وزیر کشاورزی در خوزستان 

در هفته ای که گذشت ، وزیر جهاد کشاورزی به همراه استاندار و جمعی از مدیران استانی راهی آبادان و خرمشهر شد و از طرح های 550 هزار هکتاری بازدید کرد. در این بازدید ، استاندار وعده داد تا گلایه های کشاورزان و دغدغه هایشان مورد توجه قرار می گیرد و نواقص این طرح برطرف خواهد شد.

تودیع بی سر و صدای مدیرعامل فولاد اکسین

در هفته ای که گذشت عزیز قنواتی مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بی سر و صدا و بدن حضور خبرنگاران تودیع و محمودپور جایگزینش شد. محمودپور پیش از این معاون نیروی انسانی شرکت ذوب آهن بود. همچنین هومن خورشید معاون روابط عمومی استانداری خوزستان از سمت خود کنار رفت و به عنوان مدیر روابط عمومی فولاد اکسین مشغول به کار شد

معارفه جایگزین دکتر حسین زاده 

هفته گذشته ، جانشین دکتر حسین زاده در دانشگاه علمی کاربردی خوزستان معارفه شد و با حضور معاون اداری مالی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور و برخی از مدیران استانی ، دکتر منصور خداپناه به عنوان رییس این دانشگاه معارفه شد. 

واکنش شریعتی به نمایندگان خوزستان

در هفته ای که گذشت شریعتی استاندار خوزستان در حاشيه نشست شوراي هماهنگي مديريت بحران به ورود برخی نمایندگان به عزل و نصب ها واکنش نشان داد. وی گفت:  در حوزه تغيير مديريت ها هر كس مي تواند اظهارنظر داشته باشد، نماينده هم مي تواند در جهت اصلاح امور نظر خود را بدهد. نمايندگان آن چيزي را كه تشخيص مي دهند مي توانند با من مشورت كنند و به نظر خودشان عمل كنند اما طبق قانون بايد با من هماهنگ شوند.

تغییر مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز 

در هفته ای که گذشت ، بهزاد ساکی که از بهمن ماه سال 92 مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز را عهده دار بود ، تغییر کرد و طی حکمی از سوی تقی زاده مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ، سعیدی به عنوان سرپرست جایگزینش شد.

هفتمین روز شهادت شهید مدافع حرم در مسجد ارشاد

در هفته گذشته با حضور مسئولین استان ، مراسم سومین و هفتمین روز شهادت شهید دلاور مدافع حرم حجت الاسلام حاج محمد کیهانی از مدیران خدوم شهرداری اهواز در مسجد ارشاد شهراهواز برگزار گردید.  روحانی مجاهد و دلاور مدافع حرم و بسیجی سرافراز سپاه اسلام حجت الاسلام والمسلمین محمد کیهانی از کارکنان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری کلانشهر اهواز بود که در روزهای گذشته در دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه (س) در سوریه به درجه رفیع شهادت نایل شد.
 
گلایه از بدقولی های وزیر راه

گلایه های نماینده خرمشهر از وزیر راه ، در هفته گذشته نمیز ادامه یافت و اینبار نماینده مردم خرمشهر با گلایه از وزیر راه و شهرسازی گفت که از وزیر راه ناراحت هستم زیرا به قول‌های خود در زمینه مرتفع کردن مشکلات و معضلات خرمشهر بخصوص در بحث راه‌های این شهرستان عمل نکرده است. سامری با بیان این‌که دولت تدبیر و امید باید پای کار بیاید و مشکلات راه‌ها و بحث لایروبی اروند را حل کند، اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی قول‌هایی در خصوص حل مشکلات راه‌های خرمشهر داده بود اما در این زمینه هیچکدام از قول‌ها عملی نشد.

اخراج دانش آموزانی که تکذیب شد

در هفته گذشته خبر اخراج دانش‌آموزان رامهرمزی به‌دلیل عدم پرداخت کمک مالی  در صدر اخبار قرار گرفت که البته پس از یکی دو ساعت تکذیب شد. در همین رابطه مدیر آموزش‌ و‌ پرورش رامهرمز گفت که اخراج دانش‌آموزان روستای شهرک شهید رایگانی بخش ابوالفارس رامهرمز به دلیل عدم پرداخت کمک مالی به مدرسه صحت ندارد.

یک زن رئیس اداره راه و شهرسازی خرمشهر شد

در هفته گذشته ، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان برای اولین بار یک زن را به عنوان رییس اداره راه و شهرساری خرمشهر منصوب کرد. طبق اخبار منتشر شده ، الهام قنبری از سوی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان به عنوان رئیس اداره راه و شهرسازی خرمشهر منصوب شد.

  بزرگداشت منصور پورحيدری در مسجد ارشاد اهواز

جمعه مراسم بزرگداشت اسطوره فوتبال ايران زنده ياد منصور پورحيدري با حضور پيشكسوتان باشگاه استقلال و فوتبال خوزستان در اهواز برگزار شد. گفتنی است علی پورحیدری فرزند مرحوم پورحیدری در این مراسم شرکت داشت.

دستگیری فرد مدعی امام زمان در شادگان!

در هفته ای که گذشت علاوه بر خبرهای رسمی و غیررسمی ، خبرهای عجیب نیز در خوزستان منتشر شد. از قرار معلوم ، بعد از نماز جمعه شادگان، شخصی بالای منبر می رود و ادعا می کند که امام زمان است! بلافاصله با حضور نیروهای پلیس این فرد بازداشت می شود.  این فرد که در یکی از ادارات شهرستان  شادگان کار می کند می گوید که در خواب به من الهام شده است که امام زمان است ! گفتنی است بر اساس تحقیقات اولیه وی دارای مشکلات روحی و روانی می باشد.

ضرب و شتم مامور اجرائیات شهرداری !

در هفته ای که گذشت ، میلاد عباسوند یکی از پرسنل اجرائیات شهرداری منطقه هشت اهواز  توسط یک فرد شرور مورد ضرب و شتم قرار گرفت. بر اساس این گزارش، عباسوند در این حمله دچار خونریزی مغزی، شکستگی و ضربه شدید از ناحیه سر، کمر و کتف شد  که پزشکان وضعیت او را وخیم اعلام کرده‌اند. این حادثه در حالیست که چند ماه پیش نیز چنین اتفاق مشابهی برای سید سامان سیدی مسئول اجرائیات شهرداری منطقه یک اهواز افتاده بود.

درگذشت معاون هماهنگ کننده سپاه خوزستان بر اثر ایست قلبی

در هفته ای که گذشت معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان و رزمنده انقلابی دفاع مقدس در اثر ایست قلبی در حین بازدید از مرز چذابه و با وجود تلاش پزشکان دار فانی را وداع گفت. سرهنگ پاسدار عبدالناصر ندایعلی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت و لی‌عصر (عج) و از فرماندهان و رزمندگان برجسته دفاع مقدس شامگاه گذشته در حین خدمت به زائران حسینی دچار ایست قلبی شد و پس از انتقال به بیمارستان آپادانا اهواز در گذشت.

همه قومیت ها می توانند در مجلس فراكسيون داشته باشند

در هفته ای که گذشت خبر تشکیل فراکسیون ترک زبانان در مجلس ، واکنش های مختلفی را به دنبال داشت. نوبخت سخنگوی دولت در پاسخ به این واکنش ها گفت که چه ايرادي و اشكالي دارد كه كردها،بلوچ‌ها و سايرقوميت‌ها نيز مانند هم ‌ميهنان آذري‌مان در مجلس شوراي اسلامي فراكسيون داشته باشند؟

اظهارات برجامی نماینده ماهشهر!

در هفته ای که پذشت علی گلمرادی نماینده مردم بندرماهشهر در مجلس با انتقاد شدید از برجام گفت: «برجام» فرصت بهانه‌جویی را از افراد ساده لوح گرفت. وی گفت:  برخی افراد ساده لوح نگاهشان به غرب است و فکر می‌کنند که اگر با آمریکا ارتباط نداشته باشیم به جایی نمی‌رسیم. وی تاکید کرد: دولت باید با پرهیز از سیاسی کاری و مسائل حاشیه‌ای به دنبال حل مشکلات باشد. گلمرادی کاندیدای مورد حمایت لیست امید بود که پس از راهیابی به مجلس از این فراکسیون جدا شد.

جنجال آمپول اشتباهی در اهواز

در هفته ای که گذشت خبر فوت یک بیمار به دلیل آمپول اشتباهی در اهواز جنجال آفرید اما بلافاصله از سوی مسئولین بیمارستان امام تکذیب شد. در این باره  سرپرست بیمارستان  امام اظهار کرد: یک فرد 80 ساله از 18 آبان ماه بر اثر سیروز کبدی پیشرفته در بیمارستان امام اهواز بستری بود که در ساعت 22 چهارشنبه شب فوت شده و همراهانش مدعی هستند که آمپول اشتباه به بیمار تزریق شده است. وی افزود: با تشکیل جلسه ای متشکل از پرستار، سوپروایزر و دیگر مسئولان بیمارستان، این مساله مورد بررسی قرار گرفت که با بررسی های صورت گرفته علت فوت بیمار به علت تزریق آمپول اشتباه رد شد.

شایعه کشف بسته انفجاری در شلمچه

در هفته ای که گذشت خبر کشف یک بسته انفجاری در شلمچه در صدر اخبار رسانه ها قرار گرفت.  ساعت ۲۰:۱۰ دقیقه شامگاه چهارشنبه کیفی مشکوک بر روی جاده آسفالت مسیر میدان مقاومت تا مرز شلمچه جلوی موکب تهران واقع در حد وسط سه راهی یادمان شهدا و محوطه تجاری رها شده بود. بلافاصله شایعه حاوی مواد منفجره بودن این کیف بین زائران قوت گرفت و حاضران در این محل نیز به سرعت مسئولان را در جریان گذاشتند. بنابر این گزارش، ماموران بلافاصله در محل حاضر شده و نسبت به ضبط این کیف اقدام کردند. بر اساس بررسی ها، این کیف حاوی مواد منفجره نبوده و تنها، شایعه آن در میان موکب داران و برخی زائران منتشر شده است.

اظهار نظر تلگرامی وزیر ارتباطات در اهواز

وزیر ارتباطات که برای افتتاح چند طرح به خوزستان آمده بود  در خصوص انتشار اخباری در شبکه های مجازی مبنی بر احتمال فیلتر شدن شبکه پیام رسان 'تلگرام' گفت:این خبر را چه کسی گفته نمی دانم،ولی هر شبکه ای که مردم از استفاده می کنند، تا زمانی که جایگزینی برای آن نداریم، حق مردم می دانیم که از آن استفاده کنند.

مناظره زیباکلام بدون حضور رسانه ها !

در هفته ای که پذشت مناظره صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه و محمدحسن قدیری ابیانه سفیر پیشین کشورمان در استرالیا و مکزیک و کارشناس امور دفاعی استراتژیک با موضوع 'آمریکا - تعامل یا تقابل ' شامگاه پنجشنبه بدون حضور رسانه ها در دانشکده نفت شهید تندگویان آبادان برگزار شد. هنگامی که خبرنگاران رسانه ها برای پوشش این نشست دانشجویی به دانشکده نفت شهید تندگویان و محل برگزاری مناظره مراجعه کردند، با مخالفت مسئولان حراست دانشکده مواجه شدند.

بلاتکلیفی مسافران پرواز تهران به اهواز 

در هفته ای که گذشت سریال تاخیر در پرواز هواپیماها گریبانگیر مشافران اهواز شد. پرواز تهران - اهواز شرکت هواپیمایی آسمان که قرار بود ساعت 20 امروز از تهران به اهواز انجام شود با تاخیر چند ساعته مواجه شد و مسئولین مربوطه نیز پاسخگو نبودند 

نشست حزب اعتدال و توسعه در هفتکل 

در هفته ای که گذشت ،  نشست حزب اعتدال و توسعه در هفتکل برگزار شد. در ابتدای این نشست روح اله شریعتی ضمن از زحمات محسن بیرانوند فرماندار پیشین هفتکل تقدیر کرد و با مقایسه عملکرد دولت نسبت به دولت قبل در شهرستان هفتکل قدردانی نمود. سیدامیرحمزه موسوی دبیر حزب اعتدال و توسعه خوزستان و اولین فرماندار شهرستان هفتکل در این نشست با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت: اکنون در تمام استانها، حزب اعتدال و توسعه دارای تشکلات شهرستانی است و مانند سازمان های حرفه ای شکل گرفته و در حال فعالیت است.

افتتاحیه هشتمین نمایشگاه نفت در خوزستان

افتتاح هشتمین نمایشگاه تخصصی نفت در اهواز از جمله اخبار مهم در استان بود. این نمایشگاه با حضور محمدرضا مقد، معاون پژوهش و فناوری وزیر نفت و رضا خلیلی معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت در امور عملیات غیرصنعتی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی خوزستان در اهواز افتتاح و مراسم اختتامیه آن نیز در روز پنج شنبه با حضور جمعی از مسئولین برگزار شد

معارفه سومین معاون فرماندار 

در هفته ای که گذشت سومین معاون فرماندار با حضور معاون سیاسی استاندار معارفه شد. پس از انتصاب دکتر حسین زاده به عنوان سرپرست معاونت سیاسی استانداری خوزستان ، چندین معاون سیاسی فرمانداری ها تغییر کردند. از قرار معلوم ، پاپي به عنوان معاون فرمانداري انديمشك و بهرالديني به عنوان معاون فرمانداري خرمشهر منصوب و مراسم معارفه با حضور دكتر حسين زاده معاون سياسي و اجتماعي استانداري برگزار شد. پيش از اين هم كجباف به عنوان معاون فرمانداري شهرستان شوشتر منصوب و معرفي شد.

قتل عجیب در آبادان

قتل یک دزد با سنگ در آبادان از چجمله اخبار حوادث در خوزستان بود. طبق این خبر  یک سارق گوسفند در یک روستای آبادان پس از مطلع شدن از سرقت گوسفندانش اقدام به سنگ پرانی به سمت دزد کرده که در جریان این سنگ پرانی سارق به قتل رسید.

مهمانی مختلف و بازداشت 23 دختر و پسر در دزفول

خبر دستگیری 23 دختر و پسر در یک مهمانی مختلط در دزفول در هفته گذشته یکی از اخبار پربازدید خوزستان بود. طبق اخبار منتشر شده  23 دختر و پسر روز جمعه در یک میهمانی مختلط در یکی از باغ های این شهرستان دستگیر شدند.  این افراد شامل 11 دختر و 12 پسر در یک میهمانی مختلط در باغی در روستای بن جعفر توسط نیروی انتظامی بازداشت شدند.

خواهر کشی در خوزستان !

"مردی در شوش خواهر خود را خفه کرد" این خبر در هفته گذشته تعجب همگان را برانگیخت. در این جنایت مردی در روستای حسین غلیم بخش شاوور شوش خواهر 26 ساله اش را به دلیل اختلاف خانوادگی خفه کرد. :قاتل که 30 سال سن دارد خواهر خود را در خواب خفه کرده و برای اطمینان از مرگ وی از اسپری سمی جهت کشتن وی استفاده کرده است.

سخنان عجیب یک مسئول باغملک

در هفته ای که گذشت سخنان عجیب یک مسئول باغملک در شبکه های مجازی بازتاب زیادی داشت. از قرار معلوم یکی از مسئولین باغملک در نشست با مجموعه خود اظهاراتی عجیبی بر زبان جاری کرده و خطاب به کارکنان گفته است: هر شخصی بخواهد پای خود را از گلیمش درازتر کند ، قطعا گردنش را خواهم شکست !

حادثه تلخ  برای زائران اربعین در جاده سوسنگرد

در هفته گذشته رئیس پلیس راه استان خوزستان از برخورد خونین یک دستگاه وانت پیکان با دو تن از زائران خبر داد. در پی وقوع این حادثه، یکی از زائران در دم جان خود را از دست داد و دیگری دچار مصدومیت شد. کارشناسان پلیس با حضور در صحنه حادثه، علت این تصادف را عدم توجه به جلو، ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده وانت پیکان، اعلام کردند.

درخواست نماینده اهواز از وزیر رفاه 

در هفته ای که گذشت ، ساری نماینده اهواز در همایش بازنشستگان، تشکلات کارگری و مدیران وزارت رفاه در خوزستان که با حضور وزیر رفاه برگزار شد ، گفت: در خوزستان شاهد مشکلات بسیاری هستیم. در استان، احساس تبعیض شدیدی بین قومیات های مختلف وجود دارد. وی این را هم گفت که وزیر رفاه، ندای رسای مظلومیت خوزستان در هیات دولت باشد.آقای ربیعی، فریاد مظلومیت مردم خوزستان را به رییس جمهور برسانند.

انتظار یوسفی برای انتصابات

در هفته ای که گذشت و با آمدن وزیر کار به خوزستان ، همایون یوسفی نماینده اهواز  ضمن انتقاد از مدیران غیربومی در استان ، گفت که 27 کارخانه خوزستان مدیران غیربومی دارند. وی این را هم گفت که  در انتصابات اخیر نیز انتظار می رود که از افراد بومی استفاده کنند.

بازدید شهردار از مرز چذابه 

در هفته ای که گذشت  سید خلف موسوی  شهردار اهواز به همراه ناجی سواری، رامی علاسوند و باورساد از اعضای شورای شهر، صفری معاون فنی عمرانی شهرداری و شهردار معنوی چذابه و حاتمی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل از مرز چزابه دیدن کردند. موسوی در خصوص اهم فعالیت های شهرداری عنوان کرد: موضوع جابجایی زوار، نظافت، رفت و روب و انتقال زباله در مسیر مطرح می باشد و از شهردار معنوی چذابه می خواهم با توجه به حساسیت امر، این موضوعات را در اولویت کاری خود قرار دهند.

فعالین زیست محیطی در هورالعظیم 

در هفته ای که گذشت  هیاتی متشکل از نمایندگان خوزستان، مشاور پارلمانی سازمان حفاظت محیط زیست، معاون امور تالاب‌های دفتر زیستگاه‌های سازمان حفاظت محیط زیست و مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان به منظور مشاهده وضعیت تالاب هورالعظیم و بررسی آثار فعالیت های مخرب وزارت نفت عازم خوزستان شدند. در این نشست  شبنم قنواتی زاده فعال محیط زیست در حاشیه بازدید جمعی از فعالین محیط زیست از تالاب هورالعظیم گفت: ما فعالین محیط زیست خوزستانی اعلام می داریم نسبت به انتقال آب از سرشاخه‌های رود های کارون، دز، کرخه، مارون و جراحی اعتراض داریم چرا که این انتقالات آب فاقد ارزیابی های محیط زیستی، حیات را در استان تهدید می کند.

قراردادی که 30 بار نقض شد !

خبر درگیری های روستای پتک باغملک ، از دیگر اخبار خوزستان در هفته گذشته بود. در این باره فرماندار باغملک گفت: دو طایفه درگیر در شهرستان باغملک پارسال 30 بار قرارداد صلحی که با یکدیگر منعقد کرده بودند را نقض کردند. وی گفت که  پارسال تلاش شد تا با کمک ائمه جمعه شهرستان و بزرگان و ریش سفیدهای منطقه این مشکل بین دو طایفه حل شود، قرار دادی برای پایان این درگیری بین دو طایفه امضا شد که متاسفانه این قرارداد از سوی این دو طایفه 30 بار نقض شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار