شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۱۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
سید سعید
مهندس علیرضا کاظمی چند روز هفته طی حکمی به مدیر عاملی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی منصوب شد. پس از انتشار خبر انتصاب، ناگهان خبر عزل وی به گوش رسید و به سرعت تصویر حکم عزلش در شبکه های اختماعی دست به دست شد.

وی در گذشته مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه بود این شرکت از نظر وسعتِ سطح زیر کشت معادل یک هفتم شرکت توسعه نیشکر  است. در زمان مدیریت او در هفت تپه نه تنها مشکلات شرکت حل نشد بلکه با اعتصابات پی در پی کارگران و کارمندان این شرکت روبرو شد همچنین  بدهکاری های شرکت افزایش یافت، حقوق ها چندین ماه عقب افتاد و در نهایت به حالت ورشکته و معادل نیمی از قیمت شرکت به صورت پول نقد و مابقی به صورت بدهکاری، شرکت به بخش خصوصی واگذار شد. 

برای تحول در یک شرکت تنها عزل مدیر فعلی کافی نیست بلکه باید مدیری با کفایت جایگزین شود نگاهی اجمالی به سابقه کاظمی در هفت تپه کافی است تا به انتخاب ناشایست وی پی ببریم. نمایندگان و با هر کسی که به دنبال نصب وی بوده اند باید پاسخ بدهند با کدام کارنامه مثبت او در هفت تپه، به دنبال انتصاب وی بودند. او رزومه بسیار منفی در زمینه صنعت نیشکر دارد نه تنها در زمان او هیچ گونه تحول مثبت در هفت تپه رخ نداد بلکه کارنامه وی مملو از ناکارآمدی است. پس این افراد با کدام حجت شرعی اخلاقی و یا حتی انسانی می خواستند زمام امور شرکت توسعه را به دست وی دهند. شرکت هفت تپه معادل یک هفتم شرکت توسعه است آیا آن شرکت را توانست اداره کند که شرکتی به این وسعت را در اختیار او قرار می دهند.

اخیراً شرکت توسعه نیشکر نیز با حواشی و فسادهای بزرگی درگیر شد ماجرای گم شدن 650 هزار لیتر الکل شرکت رازی که زیر مجموعه این شرکت است و هم چنین خبر پاداش ها و حقوق های نجومی مدیران این شرکت، نمونه هایی از این حواشی است. مدیریت غیر بومی این شرکت نیز همیشه مورد اعتراض بوده است.

متناسفانه با لابی مجلس برای جابجایی اقدام شد و "کاظمی" به عنوان جانشین " نسیم صادقی"معرفی گردید و ناگهان قبل از حضور وی در محل کار نامه عزل وی صادر شد معلوم نیست چه ارتباطات پشت پرده برای نصب وی برقرار شده است و همچنین باید پرسید بین دولت و مجلس چه می گذرد و چه دست هایی برای ماندن این مدیریت در تلاش هستند.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
comment
0
0
comment با انتقاد از حرفهای سید سعید باید بگم بنده کارگر هفت تپه هستم و اینکه شرکت هفت تپه با بدهیهای عزیمی که سالهاست با آنها دست و پنجه نرم میکنه و عدم حمایت دولت از این شرکت هم نور علا نور شده.شما چه انتظاری از یک مدیر دارید که در یک دوره خیلی کوتاه که نه دولت حمایت کرده نه در امد شرکت به حدی بوده که پاسخگوی این همه بدهی های رنگارنگ باشد شرکت باشه دارید.میدونید که تنها کاظمی تونست طبقه بندی مشاغل ان شرکت رو اجرا کند و حقوقهای کارگران ان شرکت را تقریبا دو برابر کند.پس لطفا نشناخته نظر ندین.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار