شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
توسط رییس جمهور افتتاح شد:
 به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا اهواز، لحظاتی پیش اتصال طرح آبرسانی غدیر از غرب به شرق اهواز و به محل تصفیه خانه آب شهید محمد محمدی اهواز(شماره یک) با حضور حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رییس جمهوری، وزیر نیرو دکتر حمید رضا چیت چیان و مدیرعامل شرکت آبفا کشور حمید رضا جانباز افتتاح گردید.


گفتنی است فاز اول طرح آب رسانی غدیر در اهواز  در سال 92  جهت منطقه غرب اهواز اجرا  و آب رودخانه کرخه وارد تصفیه خانه آب شماره دو اهواز  واقع در کیان آباد گردیده بود.


با افتتاح فاز دوم این طرح توسط رییس جمهور و ورود آب کرخه به تصفیه خانه آب شماره یک شهروندان منطقه شرق اهواز نیز از این آب بهره مند می گردند.


وزیر نیرو: 6 هزار میلیارد ریال برای طرح آبرسانی غدیر هزینه شده است

وزیر نیرو گفت: در دولت یازدهم تاکنون 6 هزار میلیارد ریال برای طرح آبرسانی غدیر در خوزستان هزینه شده است.

حمید چیت چیان روز یکشنبه در حاشیه افتتاح مرحله دوم طرح آبرسانی غدیر با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری اظهار کرد: علاوه بر آن نیز قرار است 17 هزار میلیارد ریال دیگر برای خرید لوله این طرح از محل فاینانس اختصاص یابد.

وی گفت: در کل طرح غدیر تاکنون 340 کیلومتر از این خط لوله اجرا شده و 9 کیلومتر آن نیز حفاری تونل بوده که از ابتدای کار این دولت یک هزار و 630 متر تونل حفاری شده است.

وی افزود: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم، پروژه آبرسانی غدیر 15 درصد پیشرفت داشت که اکنون به 29 درصد رسیده و امید است با دستور رییس جمهوری کارها سریع تر پیش برود.  چیت چیان ادامه داد: اکنون برای این طرح 22 متر مکعب آب بر ثانیه تامین می شود. 

وزیر نیرو اظهار کرد: در دولت یازدهم برای شهرستان شادگان نیز آب از این خط لوله تامین شده و ظرفیت آبرسانی به آبادان و خرمشهر هم افزایش یافته و یک متر مکعب بر ثانیه دشت آزادگان نیز امروز افتتاح می شود.

روحانی با حضور در اهواز بخشی از پروژه آبرسانی غدیر که شامل آبرسانی به شرق اهواز و دشت آزادگان است را افتتاح کرد. بخشی از طرح آبرسانی غدیر با ظرفیت انتقال روزانه ۸۷ هزار مترمکعب آب به دشت آزادگان، هویزه، رفیع، شرق اهواز و ۱۵۰ روستا در این برنامه به بهره برداری رسید. طرح بزرگ آبرسانی غدیر که از زمان دولت قبل آغاز به کار کرد به طول ۸۵۰ کیلومتر و با برآورد اعتبار ۱۳ هزار میلیارد ریال و با هدف آبرسانی به ۲۱ شهر و یک هزار و ۲۰۰ روستای استان خوزستان در حال اجراست.  با افتتاح این پروژه مناطق زیرپوشش طرح آبرسانی غدیر در شرق و غرب اهواز به حدود ۸۵ درصد خواهد رسید و بخشی از مشکلات کمبود آب شرب با کیفیت که یکی از عمده ترین دغدغه های هموطنان اهوازی است برطرف خواهد شد.













نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار