شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
فاز دوم پروژه آبرسانی به 37 روستای مسیر سد شهید عباسپور 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان مهندس درویشعلی کریمی گفت: با بهره برداری از فاز دوم پروژه آبرسانی به روستاهای سد شهید عباسپور در ایام مبارک دهه فجر 37 روستای این منطقه با جمعیتی بالغ بر 14 هزار نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان ادامه داد: این پروژه شامل نصب و راه اندازی 3 باب مخزن بتنی 350، 500 و 1000 متر مکعبی است که در 3 تاسیسات آبرسانی نصب شده اند.

وی از راه اندازی اسکله آبگیر، اتاق تابلو برق، اتاق ژنراتور، اتاق کلرزنی، نصب ترانس برق، شیرآلات اتصالات بهمراه 11 دستگاه الکتروپمپ شناور و افقی در این پروژه نیز خبر داد.

کریمی با بیان اینکه این پروژه تا کنون 90 درصد پیشرفت داشته و تا دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد گفت: در این پروژه 13 کیلومتر خط انتقال کارگزاری شده است.

شایان ذکر است در حال حاضر آب شرب اهالی 37 روستای سد شهید عباسپور با وجود شبکه توزیع بلحاظ کمی مشکلات فراوانی دارد و با توجه به افزایش جمعیت روستاهای منطقه، جوابگوی نیاز اهالی نیست؛ هرچند با اجرای فاز دوم ظرفیت آبرسانی به اهالی تغییر محسوس و چشمگیری پیدا خواهد کرد و لیکن رفع کامل و مستمر مشکل کمی آب 37 روستای مسیر شهید عباسپور در گرو اجرای فاز سوم و افزایش ظرفیت مخازن آب شرب روستاهای منطقه است.

وی افزود: در فاز دوم این پروژه بیش از 4 میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آبفاروستایی خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرایی شدن فاز سوم این پروژه پس از اتمام فاز دوم گفت: با اتمام فاز سوم این پروژه کلیه 37 روستای سد شهید عباسپور بصوررت شبانه روزی از آب شرب پایدار و بهداشتی بهره مند می شوند.

گفتنی است فاز سوم این پروژه بیش از 7 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که اکنون مراحل دریافت مجوزهای لازم در دست پیگیری است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار