شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۵

تقدیر از فعالیت های فرهنگی شهرداری اهواز / از تجربه بدون شورا راضی نیستم / وقتی تنش نباشد کارها بهتر پیش می رود / تمدید شوراها به نفع مردم بود / انسجام مابین شهرداری اهواز و استانداری خوزستان / در اهواز به یک حرکت عمرانی و سازندگی هماهنگ نیاز است

شوشان : مهندس مهدی چمران رییس شورای عالی استان ها در سفری کوتاه که به خوزستان داشت در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری شوشان ضمن تبریک سال جدید به همه خوزستانی ها به اهداف سفر خود به خوزستان اشاره کرد.

به گزارش شوشان ، چمران گفت: من در ایام تعطیلات نوروز سال جدی نیز طبق سنت هر ساله در دهلاویه مستقر بودم. ضمن اینکه از  دیگر مناطق عملیاتی جنوب از هویزه گرفته تا طلائیه و شلمچه نیز همراه با دیگر زائران کاروان های راهیان نور حضور داشتم.

وی با توصیف مناطق عملیاتی جنوب گفت: هیچ زمانی در طول سال این مناطق از زائرهای پیر و جوان خالی نیست البته در ایام تعطیلات نوروزی این حضور چشمگیر و پررنگ تر می شود.

مهندس چمران گفت: حماسه های بی بدیلی که در زمان دفاع مقدس در اهواز، سوسنگرد و دهلاویه به وقوع پیوست برای همیشه تاریخ این مرز و بوم  ماندگار است.

رئيس شوراي عالی استان ها گفت: براي تداوم حركت ارزشمند راهيان نور بايد فرهنگ سازي كرد. وي افزود: بايد در مسير الگوسازي فرهنگي تلاش كنيم و گام هاي بلندي در نهادينه كردن فرهنگ ايثار و شهادت در كشور برداريم.

وی بیان داشت: در ایام عیدنوروز نیز میزبان تعدادی از دانشجویان معماری از دانشگاه تهران در دهلاویه بودیم. در دیدار با این دانشجویان طراحی یادمان ها با معماری  ایرانی و اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

چمران بیان داشت: این دانشجویان همچنین از مناطق دهلاویه ، طلائیه ، شوش و اروندکنار دیدن کردند. آنها با دیدن یادمان های هشت سال دفاع مقدس با آثار برجای مانده  آشنا شدند.

رییس شورای عالی  استان ها در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص شائبه بازگشت شورای سوم اهواز و شروع بکار دوباره این شورا گفت: خبر جدید و مویقی در این ارتباط نشنیدم. اما آنچه مهم است این است که باید قانون در این زمینه اجرا شود و طبق قوانین موجود برخورد شود. به عبارت دیگر مبنا و اصل باید قانون باشد نه سلیقه.

رییس شورای شهر تهران  در خصوص فقدان  شورای کلانشهر اهواز گفت: به شخصه من از تجربه بدون شورا راضی نیستم. اصولا قانون با شوراست. قانون اساسی کشور باید اجرایی شود . اصل بر وجود و فعالیت شوراهاست.

رییس شورای عالی استان ها در خصوص عملکرد شهرداری اهواز در یکسال اخیر گفت: هنگامی که تنش و جنجال و حاشیه پردازی نباشد کارها بهتر، سریع تر و حتی صحیح تر پیش می رود. اگر تنش و جنجال در هر دستگاه اجرایی و یا حتی مجامع کوچکتر مانند خانواده حاکم باشد فضا برای اقدامات مثبت بوجود نمی آید. در مقابل اگر فضای همدلی و مهر و محبت حاکم شود اختلافات به کناری نهاده شود آن زمان فضای برای کار و در نتیجه رضایت مردم بوجود می آید.

رییس شورای عالی استان ها در خصوص نیامدذن نام اهواز در امر استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی و اوراق مشاركت برای حل مشكلات پروژه قطار شهری در کنار شیراز ، اصفهان و تبریز گفت: هنوز این قانون در مجلس به تصویب نرسیده است. معتقدم باید حداکثر میزان ممکن کمک های دولتی برای توسعه حمل ونقل ریلی کشور اختصاص یابد. از سوی دیگر باید امکانات موجود و توان بودجه ای کشور نیز هم سنجید.

رییس شورای عالی استان ها در خصوص تمدید دوساله شوراهای سوم نیز معتقد است: من فکر می کنم این مساله به نفع مردم بود. به هر حالت در صورت برگزاری انتخابات در پایان چهارساله سوم، بدلیل زمان کوتاه آن تا انتخابات بعدی ، شوراها آسیب پذیر می شدند چرا که در آن صورت شوراها عملا توان برنامه ریزی منسجم  در مدت کوتاه و عملیاتی آن را نداشتند.

چمران به  نامگذاری سال آینده در خصوص تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و گفت: یکی از مسائلی که در اجلاس هفته آینده شورای عالی استان ها مورد بررسی می گیرد راهکار اجرای این شعار در حوزه شوراها و شهرداری های کشور است.

رییس شورای عالی استان ها ادامه داد: ایجاد مکانسیم های لازم برای عملیاتی شدن این شعار در دستور کار این اجلاس قرار دارد.

چمران خاطر نشان کرد: یکی از زمینه هایی که می شود روی آن به تبادل نظر پرداخت بحث هویت ملی در ساختمان سازی است. عملیاتی کردن این مباحث و تصویب مصوبات اجرایی آن در شهرداری های کشور اولویت سال جدید خواهد بود. شهرداری ها می تواند ضمن بررسی ظرفیت های موجود در زمینه حمایت از تولیدات ملی اقدامات زیادی انجام شود چرا که عملیاتی شدن آن در شهرداری ها می تواند تاثرگذاری بسیار مثبتی در اقتصاد کلان کشور داشته باشد.

رییس شورای عالی استان ها در خصوص خدمات عمرانی و فرهنگی شهرداری اهواز در چند سال اخیر گفت: پیشینه و قدمت غنی فرهنگی به همراه وجود اقوام مختلف کشور در اهواز از این شهر، یک منطقه مستعد برای کارهای فرهنگی است.برای نزدیک تر کردن اقوام مختلف در اهواز به یک حرکت عمرانی و سازندگی و فرهنگی هماهنگ و گسترده نیاز  است.

رییس شورای شهر تهران بیان داشت: در این زمینه کارهای خوب و سازنده ای در کلانشهر اهواز در چند سال اخیر شروع و دنبال شده است. انسجام و تعامل خوبی مابین شهرداری اهواز و استانداری خوزستان برقرار شده است.

وی ادامه داد: درحال حاضر اقدامات خوبی در حوزه فرهنگ و خدمات شهری در شهرداری اهواز صورت گرفته است. همه باید همت و تلاش کنند تا عقب ماندگی های حاصل از 8 سال جنگ در استان و اهواز جبران شود. در نوروز امسال جرقه ای برای زنده شدن و پرتحرک شدن و بانشاط شهر اهواز صورت گرفت که باید با توان بیشتری ادامه پیدا کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار