اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲
بیش از 25 زائر ایرانی شهید شده اند/معاون امور کنسولی وزارت خارجه: از 80 شهیدی که به سردخانه منتقل شده‌اند، 40 نفر ایرانی هستند./ العالم: 60 زائر ایرانی به شهادت رسیدند / 6 اتوبوس حامل زوار ایرانی بحرینی و عراقی در آتش سوخت
تازه ترین گزارش ها می گوید در حالی که آمارهای اولیه حاکی از شهادت ۱۲ ایرانی بود، اکنون تعداد آنها به 25 نفر رسیده است.
تازه ترین گزارش ها می گوید در حالی که آمارهای اولیه حاکی از شهادت ۱۲ ایرانی بود، اکنون تعداد آنها به 25 نفر رسیده است. 

حسن قشقاوی، معاون امور کنسولی وزارت خارجه کشورمان اعلام کرد که از 80 شهیدی این انفجار که به سردخانه منتقل شده‌اند، 40 نفر ایرانی هستند.   

سخنگوی ستاد اربعین تعداد شهدای ایرانی در حادثه تروریستی در نزدیکی بغداد را بیش از ۲۵ نفر عنوان کرد.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه بیشتر این زائران کسانی بودند که به صورت آزاد به کربلا رفته بودند، گفت: سفارت ایران در عراق مشغول بررسی این حادثه و استخراج آمار تلفات و مجروحان است و تا ساعاتی دیگر اخرین جزئیات را اعلام خواهد کرد.  وی در ادامه تاکید کرد که محل این حمله تروریستی فاصله زیادی تا محل پیاده روی اربعین در کربلا داشته است.

خبرنگار العالم در عراق، از شهادت دست‌کم 60 نفر از هموطنان در انفجار تروریستی امروز در استان بابِل عراق خبر داد. 

به گزارش خبرنگار العالم، در این انفجار تاکنون 60 زائر ایرانی به شهادت رسیده اند و با توجه به شدت انفجار و وجود مجروحان زیاد، ممکن است این آمار افزایش پیدا کند. 

به گفته یک مقام امنیتی عراقی، دست کم 6 اتوبوس حامل زوار ایرانی، بحرینی و عراقی که در زمان انفجار در پمپ بنزین بودند، به طور کامل در آتش سوخته اند.

 خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرده است که در این انفجار ۷۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند که «اکثر آنها» ایرانی هستند.

شهادت زائران ایرانی در انفجار انتحاری داعش در عراق (+عکس)

دبیر ستاد اربعین اما در گفت و گو با شبکه خبر اعلام کرد: براثر انفجار خودروی بمب گذاری شده در منطقه الشوملی ، سه راهی اصلی نجف ، کربلا و القادسیه عراق بیش از هشتاد نفر شهید و دهها نفر نیز زخمی شدند.  

حدود ۶۰ تن از شهدای این حمله تروریستی ایرانی یا اتباع دیگر کشورها هستند و شهدای عراقی هم اکثرا راننده تاکسی هستند که شمارشان تقریبا ۱۰ نفر است .

انفجار در استان بابل عراق/ تعدادی از شهدا ایرانی هستند
به گزارش عصر ایران به نقل از پرس تی وی و خبرگزاری ها، به گفتۀ مقام‌های پلیس عراق، انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در شهری واقع در نزدیکی کربلا دست‌کم 80 کشته برجای گذاشته است. 

 انفجار روز پنج‌شنبه در جایگاه سوختگیری شهر حله - که حدود 50 کیلومتری شرق کربلا واقع شده است - به کشته شدن حداقل 80 غیرنظامی منجر شد.  بر اساس برخی از گزارش‌ها 20 زائر ایرانی در این حادثه به شهادت رسیده‎‌اند.  

 سرکنسول ایران در کربلا نیز شهادت چند ایرانی را در این حادثه تأیید کرده است.   

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حادثه را پذیرفته است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، این حمله در جایگاه سوختگیری و رستورانی که زائران در حال بازگشت از کربلا به آن مراجعه می‌کنند، انجام شد.   

یکی از مقام‌های بلندپایۀ پلیس عراق به خبرگزاری فرانسه گفت: «در زمان (حمله) دست‌کم هفت اتوبوس زائران داخل جایگاه سوخت بودند.»  یک منبع اطلاعاتی نیز خاطر نشان کرد: «سرنشینان این اتوبوس‌ها ایرانی، بحرینی و عراقی بودند. خودروها و نیروهای امدادی در حال عزیمت به محل حادثه هستند.»

انفجار در استان بابل عراق/ تعدادی از شهدا ایرانی هستند

انفجار در استان بابل عراق 12 کشته بر جا گذاشت/ تعدادی از کشته شدگان ایرانی هستند

 به دلیل شدت انفجار و محل وقوع حادثه که در یک پمپ بنزین بوده، شناسایی اجساد بسیار دشوار است و بر همین اساس منابع عراقی اعلام کرده‌اند که انتظار دارند شمار تلفات در ساعات آینده بیشتر شود 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار