اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۸۷۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
سخنی مشفقانه با استاندار تدبیر و امید در خوزستان
هیچ ضرورتی به استقبال رسمی نماینده‌ دولت از گروهی که از قضا این روزها بیش‌ترین...

شوشان/ رضا بهرامی

عصر جمعه پنجم آذرماه، در حالی که بسیاری از پایگاه‌های خبری تحلیلی استان خوزستان در سکون نسبی و همیشگیِ تعطیلات پایان هفته به سر می‌برند، انتشار یک مصاحبه در رسانه‌های مجازی استان به یکباره توجه افکار عمومی جامعه را متوجه خبری مهم می‌سازد: "پاسخ استاندار شریعتی به حواشی اخیر استان". حواشی پیرامون لغو سخن‌رانی محمد کیانوش‌راد نماینده‌ی اهواز در مجلس ششم و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در دانشگاه شهید چمران و هم‌چنین حرف و حدیث‌های فراوان حول سفر محمود احمدی‌نژاد به خوزستان دو موضوع مهمی هستند که در روزهای گذشته بسیاری راجع به آن‌ها از نماینده‌ی عالی دولت یازدهم در استان توضیح خواسته اند. حال و البته با تاخیری قابل‌توجه، غلامرضا شریعتی در مقام پاسخ‌گویی برآمده تا زوایای مبهم این رویدادها را قدری روشن سازد.   

آقای استاندار! پیش و بیش از هر چیز به خاطر حرکت بر مدار سنّت حسنه‌ی پاسخ‌گویی به افکار عمومی و تعامل مناسب با مردم که یادگاری است گران‌سنگ و ذی‌قیمت از دوران خوش و به یادماندنی اصلاحات، از شما ممنون و سپاس‌گزاریم. بی‌تردید مدل تعامل شما با مردمی که سنت ناپسند و غیرمدنی عدم پاسخ‌گویی را در هشت سال حاکمیت تندروها بر قوه‌ی مجریه و بالتبع در زیرمجموعه‌های آن دولت در اقصا نقاط کشور به ویژه استان خوزستان با تمام وجود و از عمق جان لمس کرده بودند، سخت شایسته‌ی تقدیر و تشکّر ویژه است. 

اما، آقای دکتر! استقبال معاون سیاسی اجتماعی شما و در واقع استقبال نماینده‌ی دولت از رییس دولت‌های نهم و دهم با چه توجیهی صورت می‌پذیرد؟ شما که هدف تیم احمدی‌نژاد از تدارک این سفرها را می‌دانید!

شما که می‌دانید حضور در جمع عزاداران اربعین حسینی، استقبال از زوّار بازگشته از پیاده روی اربعین و تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی تنها و تنها پوشش ظاهری این سفرها است و باز هم می‌دانید که در پشت پرده، داستان از چه قرار است!

بی‌تردید شما نیز هم‌چون ما پارچه‌ نوشته‌های خوش‌آمدگویی به معجزه‌ی هزاره و دعوت به مراسم سخن‌رانی وی را در جای‌جای‌ِ اهواز مشاهده کرده‌اید و صد البته شما به عنوان رییس شورای تامین استان از عدم صدور مجوّز برای سخن‌رانی وی به خوبی آگاه بوده‌اید.

 حال چه می‌شود که تریبون در اختیار نامبرده قرار می‌گیرد و وی آزادانه از شوش تا کارون و ملاثانی به ایراد نطق می‌پردازد، پرسشی است که شما باید به آن پاسخی روشن بدهید.

 اگر هدف میهمان‌نوازی است، خود شما بهتر می‌دانید که خوزستانی‌ها بدون استثنا مهمان‌نوازند و با این اوصاف هیچ ضرورتی به استقبال رسمی نماینده‌ی دولت از گروهی که از قضا این روزها بیش‌ترین نقش را در تخریب دولت ایفا می‌کنند، نبود. بپذیرید استقبال از فردی که در انتقال آب کارونِ مظلوم به فلات مرکزی و خشکاندن تدریجی شاهرگ حیاتی دشت زرخیز خوزستان و البته بسیاری از ضربه‌های مهلک و جبران‌ناپذیر دیگر به مردم این خطّه محوری‌ترین نقش را داشته، نه شایسته بود و نه بایسته! 

طنز تلخی است آقای رییس! در خوزستانی که حال مدیریت عالی‌اش را بر عهده دارید، مجوز سخن‌رانی چهره‌ای که به زعم شما برای استان "نعمت" و "برکت" است و به زعم بسیاری از خوزستانی‌ها جان و جهان بر سر این آب و خاک نهاده، به سادگیِ هر چه تمام‌تر باطل می‌شود و آب هم از آب تکان نمی‌خورد و در طرف مقابل فردی که در هشت سال دولت مهرورز! این دیار محروم را به انواع و اقسام مصائب ریز و درشت مبتلا ساخته، آزادانه و تریبون به دست در سطح استان به سخن‌رانیِ بدون مجوز می‌پردازد و کک احدی هم نمی‌گزد. آری آقای استاندار! در این استان ارتباط نعمت‌ها و برکت‌ها با نخبگان و متن جامعه بر اساس قانونی نانوشته ممنوع است و چندان هم محلی از اعراب ندارد که سخن‌ران در نظر داشته باشد نسل جوان و نخبه‌ی این دیار را از اندیشه‌های ناب و متعالی امام راحل (ره) آگاه سازد. 

آقای شریعتی! نیک می‌دانیم که شما نیز چندان دل‌ خوشی از این وضعیت تاسف‌بار ندارید. می‌دانیم که حتا همین سخن‌رانی‌های بدون مجوز احمدی‌نژاد و لغو سخن‌رانیِ مجوزدارِ کیانوش‌راد بی‌ارتباط با در پیش بودن انتخابات و تلاش عده‌ای برای دلسرد نمودن مردم از دولت نیست و این را هم می‌دانیم که مشی اصلاح‌طلبانه‌ی شما منطبق بر همان جمله‌ی معروف و روح‌نوازِ "زنده‌باد مخالف من" است.

با این حال هر از گاهی لازم می‌دانیم به عنوان رکن چهارم دمکراسی در نظامی مردم‌سالار انذارتان دهیم تا به خود آیید. تا قدر نعمت‌ها و برکت‌هایی که برای اعتلای این کهن بوم و بر خون دل‌ها خورده‌اند و رنج دوران برده اند را بیش از پیش بدانید و بیش از پیش برای مفاهیم ارزشمندی هم‌چون آزادی بیان و عقیده هزینه دهید و بایستید. چون در غیر اینصورت محتمل است فرا رسیدن آن روزی که به خود آیید و ببینید که از ریز تا به درشت تصمیمات استان در پشت همان پرده‌های معروف گرفته می‌شود و شما عملاً به مقامی تشریفاتی بدل شده‌اید. ایدون مباد!         


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۳
comment
comment
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
comment
0
0
comment احمدی نژاد که کامدید نمی شه رئیس جمهور سابق بوده بین حداقل 20 دصد جامعه محبوبیت دارد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
comment
0
0
comment اين آقاي بهرامي واقعا حالش خوبه؟دولت قبلي راكه بدليل ارتباط گسترده با مردم ، دوستان شما متهم به پوپوليستي و عوامفريبي مي كردند ،حالا اونا شدن مردم ستيز؟!!!دريغ از يك جو أنصاف !
comment
اصلاح زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
comment
0
0
comment آقایان به ظاهر اصلاح طلب سایت شوشانُ این مطالب گسسته و کینه آمیز چه دردی از مردم دوا می کند شما در این سه سال و اندی چه کرده اید که حالا از آمدن احمدی نژاد به خوزستان هراسان شده اید؟ شما که مطالب منتقدین را منتشر نمی کنید ولی مردم جوابتان را می دهند و با این اراجیف شما گول امثال کیانوش را نمی خورند؟۱
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار