اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۹۳۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
این مطلب تکمیل می شود/ آماری تکان دهنده از حادثه تروریستی حله / 80 زائر خوزستانی در عراق مفقودالاثر شده‌اند/ خوزستانی‌هایی که اعضای خانواده آن‌ها مفقود شده‌اند به فرمانداری‌ اطلاع دهند/ فعلا 30 جسد از شهدای خوزستانی شناسایی شده‌اند/ کار شناسایی اجساد به سادگی امکان‌پذیر نیست/ انجام آزمایش DNA خانواده‌ها در اهواز/ 25 تا 30 تن از شهدای انفجار عراق ، خوزستانی هستند/ جزییات انفجار سه اتوبوس زائران خوزستانی + تصاویر
دکتر علی حسین حسین زاده معاون سیاسی و امنیتی استانداری خوزستان در گفت و گو با شوشان گفت: اطلاعیه ای با امضای آیت الله موسوی جزایری...
شوشان : دکتر علی حسین حسین زاده معاون سیاسی و امنیتی استانداری خوزستان در گفت و گو با شوشان گفت: اطلاعیه ای با امضای آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان و استاندار خوزستان دکتر شریعتی درباره این حادثه تروریستی آماده شده است و 2 روز عزای عمومی در خوزستان اعلام خواهد شد و همچنین مراسم ختم این شهدای گرانقدر اربعین حسینی در حسینیه ثارالله اهواز در روز دوشنبه برگزار می شود.

آماری تکان دهنده از حادثه تروریستی حله 

یک منبع آگاه در وزارت خارجه گفت: 80 زائر خوزستانی در عراق مفقودالاثر شده‌اند و به نظر تمام این افراد در حادثه تروریستی حله به شهادت رسیده‌اند.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر اظهار کرد: در حال حاضر 80 نفر از خوزستان بعد از حادثه تروریستی حله عراق ارتباطشان با خانواده‌هایشان قطع شده است.

وی افزود: با بررسی همه جوانب و ابعاد حادثه تروریستی و با توجه به اینکه سه اتوبوس از زوار خوزستانی که بصورت کاروانی به سرپرستی دو زن در محل حادثه حضور داشتند احتمال شهادت همه این افراد قریب به یقین است. این منبع با انتقاد از عدم اطلاع‌رسانی مناسب این فاجعه و جنایت تروریستی گفت: جنایت تروریستی حله ابعاد بسیار دردناک و تاسف‌انگیزی دارد و لازم است صدای مظلومیت زوار به جهانیان رسانده شود.

وی تصریح کرد: تاکنون تنها 30 جنازه بر اساس کارت‌های شناسایی و گذرنامه باقیمانده در محل حادثه شناسایی شده‌اند و با توجه به شدت انفجار احتمال نابودی بقیه اجساد بسیار زیاد است.
این منبع تصریح کرد: از همه افرادی که از زمان جنایت تروریستی حله ارتباطشان با خانواده‌هایشان قطع شده آزمایش DNAگرفته شده و به تهران ارسال شد.

دبیر ستاد اربعین:
شهدای حادثه تروریستی حله عراق زائران خوزستانی بودند

دبیر ستاد اربعین با بیان اینکه شهدای حادثه تروریستی حله زائران خوزستان به ویژه شهر اهواز و اطراف آن بودند،گفت: تاکنون در محل انفجار، در میان اجساد و در بیمارستان 28 گذرنامه و کارت شناسایی کشف کردیم که اسامی این شهدا مشخص شده است.

به نقل از ستاد اربعین، مجید آقا بابایی اظهار کرد: پس از انتقال اجساد شهدای حادثه تروریستی در جنوب عراق، به کشور، شب گذشته این اجساد از فرودگاه مهرآباد برای شناسایی هویت به پزشکی قانونی تهران منتقل شد.

وی ادامه داد: بر اساس نمونه برداری‌های انجام شده از اجساد مشخص شد 36 زن، 12 مرد و چهار نفر غیر قابل تشخیص بودند این در حالی است که تکه‌هایی از اجساد نیز در پزشکی قانونی وجود دارد.

دبیر ستاد اربعین با بیان اینکه شهدای این حادثه زائران استان خوزستان بویژه شهر اهواز و اطراف آن بودند اظهار داشت: تاکنون در محل انفجار، در میان اجساد و در بیمارستان 28 گذرنامه و کارت شناسایی کشف کردیم که اسامی این شهدا مشخص شده است. به گفته آقا بابایی شهدای این حادثه همگی در قالب یک کاروان اعزام شده و با یکدیگر دارای آشنایی بودند.

وی افزود: در حال حاضر استانداری خوزستان در حال شناسایی اسامی این افراد است و اقوام این زائران برای شناسایی هویت اجساد به پزشکی قانونی خوزستان مراجعه کرده تا از آن‌ها آزمایش DNA گرفته شده و با ارسال این آزمایش به تهران هویت اجساد هر چه سریع‌تر مشخص شود.

وی در مورد پرداخت دیه از سوی بیمه به خانواده‌های شهدای این حادثه گفت: هنوز مشخص نیست که این افراد تحت پوشش بیمه قرار داشته‌اند یا خیر، اما بر اساس قانون کشور شهید محسوب می‌شوند.

خوزستانی‌هایی که اعضای خانواده آن‌ها مفقود شده‌اند به فرمانداری‌ اطلاع دهند/ فعلا 30 جسد از شهدای خوزستانی شناسایی شده‌اند

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: تاکنون 30 نفر از شهدای خوزستانی حادثه تروریستی حله عراق شناسایی شده‌اند و درخواست می‌کنیم خوزستانی‌هایی که اعضای خانواده آن‌ها بعد از این حادثه مفقود شده‌اند به فرمانداری‌ اطلاع دهند.

علی حسین حسین‌زاده با بیان اینکه شهادت تعداد 52 نفر از هم‌وطنان ما که برای زیارت اربعین حسینی عازم کربلا شده بودند قطعی شده است اظهار کرد: بر اساس شواهد به دست آمده تعداد 25 تا 30 نفر از شهدای شناسایی شده حادثه تروریستی حله عراق خوزستانی هستند.
وی تصریح کرد: استانداری خوزستان ستادی را برای رسیدگی و پیگیری به امور آسیب‌دیدگان و تشخیص هویت افرادی که در حادثه حله به شهادت رسیده‌اند تشکیل داده است.

معاون اجتماعی و سیاسی استاندار خوزستان افزود: مقرر شد سازمان‌های مربوطه مانند سازمان حج و زیارت و وزارت امور خانه آمار‌ها و گزارش‌های دریافتی خود را به ستاد اعلام کنند.
حسین‌زاده درخواست کرد: خوزستانی‌هایی که اعضای خانواده آن‌ها مفقود شده‌اند و یا بعد از جنایت تروریستی در حله عراق خبری از آن‌ها ندارند با فرمانداری اهواز تماس گرفته و اطلاعات مربوط به افراد مفقود خود را در اختیار فرمانداری قرار دهند.

وی توضیح داد: با توجه به اطلاعاتی که از طریق اداره گذرنامه و نیروی انتظامی در خصوص خروج افراد و زائران از کشور در اختیار داشتیم و تطبیق این اطلاعات با اطلاعات میدانی تاکنون مشخص‌شده که بین 25 تا 30 نفر از شهدای شناسایی‌شده خوزستانی هستند.

حسین‌زاده بیان کرد: شواهد نشان می‌دهد که افراد به شهادت رسیده از ساکنان اهواز و بعضاً از ساکنان شهرستان‌های حمیدیه و کارون هستند و بیشتر آن‌ها خانم هستند.

وی با اشاره به شدت انفجار تروریستی و غیر‌قابل شناسایی بودن اجساد سوخته گفت: افرادی که شهادت آن‌ها در این فاجعه محرز شد بستگان درجه یک آن‌ها به پزشکی قانونی اهواز مراجعه کرده و از آن‌ها آزمایش DNA گرفته شد.

حسین‌زاده تشریح کرد: اکنون اجساد شهدا که از استان نجف وارد کشور شد در تهران است و برای اینکه خانواده آن‌ها مجبور به سفر به تهران نشوند نمونه گیری از بستگان آن‌ها در پزشکی قانونی اهواز انجام شد.

معاون اجتماعی سیاسی استاندار در پایان با تاکید بر اعلام نتایج آزمایش‌ها تا چند روز آینده گفت: پس از شناسایی هویت شهدا با سوی استانداری و دفتر نماینده ولی فقیه در استان برای خاک‌سپاری و برگزاری مراسم اقدام خواهد شد.







comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
comment
0
0
comment بنده هم این جنایات را محکوم کرده و به ملت ایران تسلیت میگویم
comment
فرهادى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
comment
0
0
comment آقاى حسين زاده معاون سياسى اجتماعى هستند نه سياسى امنيتى لطفا دقت کنيد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
comment
0
0
comment الا لعنه الله علی القوم الظالمین و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار