اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۳
استاندار خوزستان خبر داد: برگزاری مراسم تشییع شهدا در روز چهارشنبه
متاسفانه تعداد شهدای خوزستانی افزایش یافته و تاکنون تعداد شهدای خوزستانی به حدود 52 نفر رسیده است.
استاندار خوزستان با اشاره به افزایش تعداد شهدای خوزستانی انفجار تروریستی حله به 52 شهید، از برنامه ریزی جهت برگزاری مراسم تشییع این شهدا در روز چهارشنبه هفته جاری در اهواز خبر داد.

غلامرضا شریعتی در گفتگو با بخش خبر شامگاهی یکشنبه سیمای خوزستان در خصوص آخرین وضعیت شناسایی شهدای خوزستانی حادثه انفجار تروریستی شهر حله عراق، با تسلیت و ابراز تاثر و تاسف از این حادثه تروریستی و حمله وحشیانه تکفیری ها به زائران امام حسین(ع) و شهادت هموطنان و هم استانی ها اظهار کرد: این حادثه تروریستی منجر به انفجار خودروهایی شد که حامل زائران بوده و متاسفانه موجب شهادت تعدادی از هم استانی های ما شد. تاکنون حدود 52 شهید از استان خوزستان مشخص شده و اقدامات جهت احراز هویت این شهدا ادامه دارد و اقدامات تکمیلی در حال انجام است.

وی افزود: احتمالا تعدادی از اجساد این شهدا روز دوشنبه(8 آذر) به خوزستان منتقل می شود و تعدادی دیگر نیز روز بعد از آن منتقل خواهد شد.

شریعتی ادامه داد: در حال برنامه ریزی هستیم که اگر مقدمات کار فراهم شود، احتمالا روز چهارشنبه(10 آذر) مراسم تشییع این شهدا برگزار شود که اگر این موضوع قطعی شد، متعاقبا از طریق سیمای خوزستان و سایت ها و رسانه ها به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی با اشاره به اخبار اولیه مبنی بر این که حدود 30 نفر از شهدای حله خوزستانی هستند، گفت: متاسفانه تعداد شهدای خوزستانی افزایش یافته و تاکنون تعداد شهدای خوزستانی به حدود 52 نفر رسیده است.

استاندار خوزستان اظهار کرد: این زائران بیگناه برای زیارت قبور ائمه اطهار به کشور عراق سفر کرده بودند و هیچ اقدام دیگر در نظر آنها نبوده است ولی کسانی که فهم غلط و کج فهمی از دین دارند و این چنین موجب اسلام هراسی در دنیا می شوند، به همکیشان خود این گونه حمله کردند و به طرز وحشیانه ای هموطنان و هم استانی های عزیز ما را آماج حملات خود قرار دادند.

وی افزود: این موضوع مایه تاسف و تاثر است، در عین حالی که خدا را شاکریم که شیعیان امام علی(ع) هستیم و فهم دین را یکی از ملاکهای اصلی خود قرار می دهیم و اسلام واقعی را به دنیا و جامعه معرفی می کنیم و چنین هزینه هایی برای اسلام و شیعه اثنی عشری مانند آب دادن به درختی است که روز به روز باید تناورتر شود؛ این وظیفه ما است و ما همه برای نشان دادن و بیان کردن اسلام ناب محمدی و حقیقی آماده جان فشانی هستیم.

شریعتی ادامه داد: در این شرایط خواسته ما از هم استانی ها و اهوازی ها این است که در مراسم تشییع شهدای حله در اهواز به طور همگانی شرکت کنند و یاد این عزیزان را پاس بدارند و نشان دهند که همه زائر امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) هستند و همراه و همفکر با عزیزانی هستند که به شهادت رسیدند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار