اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶
انا لله و انا الیه راجعون

یا لیتنا کنا معک.

گویی این ذکر شریف به درستی اجابت شده است. زیارت مضجع شریف سید الشهدا(علیه آلاف التحیه و الثناء) در طول تاریخ همراه با خطر بوده و امروز نیز چنین است. صد عن سبیل الله، دیروز به دست حاکمان جور و امروز از سوی خشونت گرایان سلفی بی نشان از سلف اقدس مبعوث رحمه للعالمین. به راستی آیا جهان امروز جای بهتری برای زندگی است؟ این چرخه خشونت سر باز ایستادن ندارد! اگر امروز فرو خفت، فردا سر برخواهد آورد!

این خشونت ورزی که در تازه ترین مورد جلوه تلخ و سیاهش را در حله نشان داد، ریشه در ذهنیت متصلب و فرهنگ واگرایانه دارد. اگر در آغاز هزاره سوم ندای گفتگوی تمدن ها قبسی در ظلمات جهان جدید بود و به رغم همه تلاش ها از آن شعله ای در خور برنیامد، این حجم از خشونت و بیرحمی آنهم به دست انسان، علیه انسان، جای شگفتی ندارد. چه زود است که چنین محتاج گفتگوی میان خود شده ایم، خودی که قرار بود امت وسط باشد و دعوت کننده به خیر. اما در مواجهه با سلاح خشونت طلبان تکفیری سوال اصلی این است: «آنکه جان خود را به ثمن بخس، چنین به مهلکه در اندازد، جان دیگری چه ارزشی نزد او دارد؟ شاید تنها بتوان گفت: «این ذهنیت متصلب و این تفکر شوم، ضد سنت قطعیه نبوی است و باید اصلاح شود».

و البته چه نیک گفته اند که دگماتیزم به فاشیسم می انجامد.

حزب ندای ایرانیان - شعبه خوزستان شهادت مظلومانه زائران سید الشهدا علیه السلام در میقات اربعین را تسلیت عرض نموده و از خداوند سبحان برای آن رفتگان علو درجات و برای بازماندگان آنان صبر و اجر آرزومند است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار