اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیامی ضمن تسلیت شهادت مظلومانه زائران اربعین حسینی در حادثه تروریستی عراق، تاکید کرد: خون به ناحق ریخته شده این شهدا، عزم و اراده ما را در مقابله با گروه‌های تکفیری و زدودن لکه ننگ ترور و خشونت از چهره رحمانی اسلام دوچندان می‌کند.

سیدرضا صالحی امیری در این پیام آورده است: حضور میلیونی و اعجازگونه عاشقان و دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در مراسم اربعین امسال، جلوه بی نظیری به این راهپیمایی عظیم بخشید و موجب حیرت جهانیان شد.

وی می افزاید: در این میان، مخالفان و دشمنان اسلام حقیقی که مبتنی بر صلح طلبی، نوع دوستی و مسالمت جویی است، با عصبانیت و ناراحتی از این همایش بزرگ، در نهایت استیصال و درماندگی، کوردلانه و متصلبانه دست به اقدام تروریستی وحشیانه و سخیفی در منطقه حله عراق زدند که موجب شهادت و مجروح شدن تعدادی از زائران حسینی گردید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این پیام تصریح می کند: زنان و مردان دلاوری که با خلوص و اشتیاق پا در این رستاخیز مردمی نهادند و پس از زیارت مضجع سرور آزادگان و تجدید بیعت با او، قربانی همان فرهنگ متحجرانه ای شدند که سیدالشهداء (ع) و یارانش در مقابلش ایستادند و زینب کبری (س) آن را رسوا کرد.

صالحی امیری افزود: بی تردید شهدای اقدام تروریستی داعش، مردانی حسینی و زنانی زینبی هستند که مظلومانه جان به جان آفرین تسلیم کردند. عزیزانی که عمده آنها از خاک قهرمان پرور خوزستان بودند که ایثارگری و ایستادگی مردمانش در سال های دفاع مقدس برای همیشه در تاریخ این مرز و بوم ثبت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این پیام ضمن عرض تسلیت شهادت مظلومانه زائران اربعین حسینی به محضر حضرت ولی عصر (عج) و ملت شریف ایران، آورده است: رجاء واثق دارم که خون به ناحق ریخته شده این شهدا، کوچکترین خللی در ارادت و عشق مسلمانان و آزادگان به خاندان اهل بیت (ع) ایجاد نخواهد کرد و عزم و اراده ما را در مقابله با گروه های تکفیری و زدودن لکه ننگ ترور و خشونت از چهره رحمانی اسلام دوچندان می کند.

براساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وی در خاتمه این پیام از خداوند متعال رحمت واسعه الهی و همنشینی با اولیاءالله برای قربانیان و صبر و شکیبایی را برای بازماندگان این حادثه مسالت کرد.

در حمله تروریستی روز پنجشنبه (چهارم آذر) در استان بابل عراق، جمعی از زائران اربعین که در حال بازگشت به ایران بودند، شهید و زخمی شدند. تعدادی از شهدای این حمله تروریستی از زائران ایرانی هستند اما به دلیل سوختگی شدید و متلاشی شدن اجساد، هنوز هویت تمام قربانیان این حادثه شناسایی نشده است.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار