کاپیتان تیم های سابق رفیش و جنوب اهواز در منطقه رفیش آباد گفت: رضا داووی از دروازه بانان قدیمی اهواز پس از 10 روز بستری در بیمارستان به دلیل بیماری شدید آنفولانزا درگذشت. "> ستاره رفیش خاموش شد / وداع پرشور خوزستانی‌ها با رضا داوودی
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۷

کاپیتان تیم های سابق رفیش و جنوب اهواز در منطقه رفیش آباد گفت: رضا داووی از دروازه بانان قدیمی اهواز پس از 10 روز بستری در بیمارستان به دلیل بیماری شدید آنفولانزا درگذشت.

بدر جابری درباره سابقه بازی های داوودی گفت: وی بازی خود را از سن 17 سالگی با دروازه بانی در تیم رفیش آغاز کرد.

به گزارش شوشان به نقل از مهر، این کاپیتان اسبق تیم های اهواز همچنین افزود: داوودی بعد از بازی در رفیش، وارد تیم جوانان خوزستان سپس به منتخب خوزستان در مقطع بزرگسالان راه پیدا کرد و در نهایت بازیکن ثابت تیم استقلال اهواز شد.

جابری با بیان اینکه این بازیکن از بازیکنان با اخلاق و حرفه ای استان به حساب می آمد، افزود: سید ابراهیم تهامی، غلام پاکدل، عیسی عساکره، عبدالرضا سعدی، سیروس نعمتی نژاد، هشمت الله شیخ رباط و سیامک نعمتی نژاد از هم بازی های این دروازه بان اهوازی بودند.

وی یادآور شد: مراسم تشیع پیکر این ستاره رفیش آباد ساعت 14 روز یکشنبه از حسینیه امام مهدی (عج) معروف به حسینیه جلالی ها آغاز و پیکر وی بعد از حضور در ورزشگاه تختی اهواز در مقبره سیدهادی روبروی پارک گمبوعه دفن می شود.

رضا داووی، دروازه بان اسبق تیم استقلال اهواز پس از 10 روز بستری در بیمارستان آریا به علت آنفلانزای شدید در نهایت در سن 50 سالگی از دنیا رفت.

وداع پرشور خوزستانی‌ها با بازیکن سابق تیم ملی فوتبال

هزاران نفر از مردم خوزستان با پیکر فوتبالیست پیشکسوت اهوازی و بازیکن سابق تیم ملی فوتبال وداع کردند.

در ادامه این گزارش شوشان به نقل از فارس می گوید :  آیین تشییع پیکر رضا داودی از اعضای سابق تیم ملی فوتبال کشورمان عصر یکشنبه با حضور جمع زیادی از ورزشکاران و ورزش دوستان به ویژه اعضا و بازیکنان تیم‌های فولاد خوزستان و استقلال اهواز برگزار شد و هزاران نفر از مردم ورزشکاران خوزستانی با این فوتبالیست اهوازی وداع غم‌انگیزی داشتند.

تشییع تا ورزشگاه تختی اهواز

حضور جوانان و مردم به حدی زیاد بود که تشییع به کندی انجام می‌شد و خیابان‌های منتهی به ورزشگاه تختی اهواز مملو از جمعیت بود.

تعدادی از جوانان غیور عرب با برپایی آیین عزاداری سنتی خود یاد و خاطره این فوتبالیست خوزستانی و دروازه‌بان سابق تیم فوتبال استقلال اهواز را گرامی داشتند.

هنگام برگزاری مراسم تشییع رضا داوودی برای ساعاتی رفت و آمد خودروها از میدان بسیج تا میدان دانشگاه به کندی انجام می‌شد و ترافیک سنگینی در این مسیر به وجود امد.

پیکر مرحوم رضا داوودی بر روی دوش مردم تا ورزشگاه تختی اهواز تشییع شد و سپس در زمین شماره یک فوتبال این ورزشگاه توسط آیت‌الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز بر این ورزشکار نماز اقامه شد.

اهتزاز پرچم استقلال

پیکر مرحوم داوودی در حالی که پرچم آبی رنگ باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال اهواز به دور تابوتش پیچیده بود به ورزشگاه تختی منتقل شد.

تعداد زیادی از عشایر عرب خوزستان با پرچم‌های عزای قبایل مختلف خود در این آیین شرکت کرده و یاد دروازه‌بان سابق استقلال اهواز را گرامی داشتند.

بدرقه با لباس‌های ورزشی

پس از اقامه نماز، پیکر دروازه‌بان سابق استقلال اهواز به دور زمین چمن گردانده و سپس تا خیابان تختی در مقابل ورزشگاه بدرقه شد.

شرکت کنندگان در این مراسم با ذکرهای الله اکبر و لااله الاالله برای آخرین بار با رضا داوودی پیشکسوت فوتبال خوزستان وداع کردند.

نونهالان و نوجوانان تیم فولاد خوزستان با لباس‌های ورزشی برای تشییع مرحوم رضا داوودی به ورزشگاه تختی اهواز آمده بودند تا با مربی خود وداع کنند.

نوای دلنشین قرآن کریم از ساعات اولیه صبح تا هنگام تشییع باشکوه پیکر رضا داوودی از بلندگوهای ورزشگاه تختی اهواز پخش می‌شد و معنویت خاصی را به فضا بخشید.

خاکسپاری در بهشت آباد سیدهادی

پیکر این فوتبالیست خوزستانی در میان ناله‌ها و حزن و اندوه اهالی ورزش خوزستان به شهرستان حمیدیه منتقل شد و سپس در بهشت آباد سیدهادی این شهرستان آرام گرفت.

مرحوم رضا داودی از بزرگان فوتبال خوزستان بود که سال‌ها درون دروازه تیم استقلال اهواز، حراست از دروازه این تیم را به عهده داشت.

وی در زمان سرمربیگری علی پروین در تیم ملی نیز یک بار به اردوی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران دعوت شده بود.

رضا داودی در سال‌های اخیر به عنوان مربی دروازه‌بان تیم‌های پایه فولاد خوزستان مشغول به آموزش نونهالان و نوجوانان بود و خدمات زیادی را به آینده سازان فوتبال خوزستان ارائه داد.

مرحوم داودی پس از یک دوره بیماری سه‌شنبه هفته گذشته به کما رفته و روز گذشته در سن 43 سالگی چشم از جهان فرو بست و جامعه ورزش خوزستان را داغدار کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار