اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲
رضا بهرامی

روز دانشجو در پیش است و به همین مناسبت قرار است چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب و اصول‌گرا، از اعضای کابینه و نمایندگان فعلی و سابق مجلس گرفته تا اعضای شورای مرکزی احزاب و تشکّل‌های سیاسی و اساتید دانشگاه با سفر به اقصا نقاط ایران، به سخن‌رانی در جمع دانشگاهیان بپردازند.

در این میان، دو دانشگاه‌ شناخته‌شده‌ی استان خوزستان نیز پذیرای میهمانانی سرشناس هستند. شامگاه دوشنبه 15 آذرماه رسول منتجب نیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و قائم مقام حزب اعتماد ملی در تالار شهدا دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور به ایراد سخن‌رانی خواهد پرداخت و ظهر فردای آن روز نیز محسن رهامی عضو شاخص شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و رحیم عبادی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در آمفی تئاتر دانشکده‌ی علوم دانشگاه شهید چمران میهمان دانشجویان این دانشگاه خواهند بود. 

این‌ها البته همه در حالیست که اواسط آبان ماه یعنی کم‌تر از یک ماه پیش برنامه‌ی سخن‌رانی محمد کیانوش‌راد نماینده‌ی اصلاح‌طلب اهواز در مجلس ششم و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در آمفی تئاتر دانشکده‌ی کشاورزی دانشگاه شهید چمران با وجود طیِ مراحل قانونی و اخذ مجوز از هیئت نظارت بر تشکل های اسلامی دانشگاه مذکور لغو گردید. بعدها البته غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با تاکید بر این که اصل نظارت بر اين برنامه ها به دست شوراي نظارت دانشگاه است و هيچ دستگاهي حق ورود به آن را ندارد، به درستی دستور مذکور را غیرقانونی خواند و چهار تن از نمایندگان مجلس در تذکری به وزیر کشور خواهان پاسخ‌گویی وزیر در قبال لغو این مراسم دانشجوییِ مجوزدار شدند.

حال مهم‌ترین پرسشی که دانشگاهیان و بسیاری از کنش‌گران سیاسی خوزستانی در این روزهای منتهی به 16 آذر با آن مواجه‌اند، این است که آیا مراسم‌های سخن‌رانی به مناسبت روز دانشجو نیز عاقبت به سرنوشت سخن‌رانی کیانوش‌راد دچار خواهند شد؟

در این که عده ای برای لغو سخن‌رانی اصلاح‌طلبان تلاش خواهند کرد، کم‌ترین تردیدی نیست چه سابقه‌ی امر صحت این ادعا را به روشنی اثبات می‌کند و البته کاویدن چرایی مسئله‌ی فوق نیز موضوع این نوشتار نیست.

روی این سخن با استاندارِ اصلاح‌طلب خوزستان است. مدیری که به عنوان نماینده‌ی عالی دولت در خوزستان، ریاست شورای تامین استان و به بیانی ساده‌تر مسئولیت تامین امنیت استان را بر عهده دارد و بر همگان آشکار است که وی هیچ علاقه‌ای به لغو برنامه‌های دانشجویی ندارد. با این حال اما به نظر می‌رسد مجموعه‌ای از عوامل سبب شده‌اند تا اما و اگرهایی پیرامون قاطعیت وی در برابر دخالت‌های فراقانونی برخی دستگاه‌های ذی‌ربط و بی‌ربط شنیده شود. 

آقای شریعتی! یادتان می‌آید همین هفته‌ی گذشته با شما سخن کرده و از جناب‌تان تقاضا کردیم در برابر اقدامات غیرقانونی دستگاه‌های زیرمجموعه محکم بایستید؟ یادتان می‌آید شما را در برابر عملکرد این دستگاه‌ها مسوول دانستیم؟ باز هم تکرار می‌کنیم! فقط و فقط شما را مسوول اصلی تصمیماتی می‌دانیم که به لغو سخنرانی ها منجر می شود.

حال همگان منتظر عملکرد استاندار خوزستان در قبال برنامه‌های سخن‌رانی روز دانشجو هستند. آقای استاندار! هم می‌توان با پاک کردن صورت مسئله، دردمندانه با لغو برنامه‌های 16 آذر کنار آمد و هم می‌توان آن‌ها را با اقتدار و البته رعایت آرامش و نظمی مثال‌زدنی برگزار نمود. نامِ غلامرضا شریعتی هم می‌تواند به عنوان یک استاندار مقتدر و متنفّذ در اذهان مردم خوزستان نقش ببندد و هم به عنوان یک مسوولِ غیرمسوول که عکس‌العملش در قبال بسیاری از ناکارآمدی‌ها و نابه‌هنجاری‌های حوزه‌ی مدیریتش تنها و تنها ابراز تاسف و البته اظهار امیدواری برای عدم تکرار نابه‌هنجاری مذکور بوده است. انتخاب با شماست آقای رییس!        


برچسب ها: رضا بهرامی ، 16 آذر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار