کار ستاد احیا بیشتر فرهنگ سازی و تولید فرهنگ است و نظارت بر یکسان سازی اقدامات فرهنگی که عمده ی راهبرد کار ستاد به تاکید مقام معظم رهبری فرهنگ محوری است. "> فرهنگ سازی و تذکر لسانی در دستور کار ستاد احیا
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۲

کار ستاد احیا بیشتر فرهنگ سازی و تولید فرهنگ است و نظارت بر یکسان سازی اقدامات فرهنگی که عمده ی راهبرد کار ستاد به تاکید مقام معظم رهبری فرهنگ محوری است.

شوشان : حمزه حسینی جانشین دبیر ستاد احیای استان خوزستان گفت: کار ستاد احیا بیشتر فرهنگ سازی و تولید فرهنگ است و نظارت بر یکسان سازی اقدامات فرهنگی که عمده ی راهبرد کار ستاد به تاکید مقام معظم رهبری فرهنگ محوری است.

وی در ادامه افزود: در حدود 5 سال است که بحث آموزش امر به معروف و یا معروفات دینی هم در اصناف و بازار و دستگاه های اجرایی و دولتی اجرا شده است.

حانشین دبیر ستاد احیای استان اظهار داشت: یکی از راهبردهای فرهنگی تذکر لسانی است  که بیش از سه سال است که مقام معظم رهبری  فرموندن تذکر لسانی در جامعه احیا شود و برنامه ریزی هایی در سطح استان نیز به انجام رسیده و دوستان ما در سطح کشور کارهایی را به انجام رسانده اند و کار شروع شده است. ما بیشتر زمینه های فرهنگی را در مدارس و سازمان های آموزشی و سازمان های اداری ایجاد کردیم و الحمدالله تا امروز پاسخ خوبی هم گرفته ایم. در نظر داریم با برنامه ریزی و کمک دوستان در آینده بتوانیم گام های بلندتری در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری برداریم.

حسینی در مورد تذکر لسانی و رویکرد ستاد احیا افزود: بحث تذکر لسانی را در همه شهرستان ها پیگیر هستیم که فرهنگ سازی این کار انجام شود و پیش ساخت های این کار و لزوم توجیهی آن هایی که اول هستند لازم می باشد و ما سال گذشته بیش از سه هزار جلسه کارگاهی اموزشی و توجیهی داشتم در سطح کل استان که تاثیرات خوبی داشته و بحث ترویج فرهنگ اسلامی و معروفات دینی بود و با این دید که اگر ما بتوانیم فرهنگ معروفات دینی را در جامعه توسعه بدهیم جایی برای معضلات و بدی ها و ناهنجاری ها نخواهد.

وی در ادامه اظهار کرد: اگر دستگاه های فرهنگی دست به دست هم بدهند و با یک همفکری خوبی بتوانیم بحث فرهنگی جامعه را پوشش بدهیم قطعا در بسیاری از زمینه ها نتیجه لازم را کسب خواهیم کرد.

جانشین دبیر ستاد احیا در خوزستان به تشریح کارهای انجام شده پرداخت و گفت: از کارهای دیگر بحث شروع کار از تشکیلات  دولتیو در ادامه گفت: بحث کلاس اخلاق را برای تمام مدیران استان شروع کردیم دومین جلسه هم در محضر آیت الله جزایری و حضور استاندار محترم و مدیران کل تشکیل شده و با نصایح ارجمند آیت الله جزایری و راهنمایی های دینی که ایشان داشتند بدنبال تاثیر گزاری های مثبت فکری و روحی و الگو سازی در بین مدیران هستیم تا بتوانیم بخشی از مشکلات که در این زمینه داشتیم برطرف شود.

نزدیکی و همفکری بین ستاد احیا و رسانه ها ایحاد کنیم . برنامه ستاد احیا برنامه های ویژه ای است که با یک برنامه کارشناسس بتوانیم یک هم سویی بین تمام تشکبلات فرهنگی ایجاد کنیم و بتوانیم به بخش هایی آسیب پذیر بپردازیم . امروزه جوانان ما و فرزندان این جامعه از سوهایی متهدد مورد تهدید فرهنگی قرار می گیرند و برای این کار ما باید بزرگترها را نیز به میدان بیاوریم.

وی مطبوعات را به عنوان پشتوانه فرهنگی دانسته و افزود: دنبال این هستیم از ظرفیت رسانه ها در زمینه گسترش فرهنگ اسلامی استفاده کنیم و از آنان تقاضای کمک داریم تا در جلسات متعدد به ما یاری برسانند این مورد را در آینده با جلسات متعدد بین ستاد احیا و اصحاب جراید به سمع همه خواهیم رسانید


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار