شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۷۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶
قائم مقام حزب اعتماد ملی در اهواز: علما باید با مدیحه گرایی و خرافه مخالفت کنند / هدف امام (ره) نادیده گرفتن سوابق افراد نبود / نامهربانی هایی به آیت​ الله موسوی اردبیلی شد+ تصاویر
منتجب نیا تاکید کرد: برخی با دستاویز قرار دادن این جمله و تحریف آن، تفسیر تنگ نظرانه و غیرمنطقی ارائه می دهند...
 

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: بعضی ها با تفسیر تنگ نظرانه از دیدگاه های امام راحل (ره) سعی دارند سوابق پیشتازان نهضت و انقلاب اسلامی را پاک کنند و آنها را نادیده بگیرند.

حرمت و عظمت عالمان دین 

حجت الاسلام رسول منتجب نیا شامگاه دوشنبه در مراسم بزرگداشت آیت الله موسوی اردبیلی و یادبود شهدای مظلوم حله که در مسجد ارشاد اهواز برگزار شد با اشاره به ویژگی های عالمان دینی اظهار کرد: عالمان دین و کارشناسان و متخصصان احکام الهی از زاویه قضاوت پیامبر و ائمه، از حرمت و عظمت فوق العاده ای برخوردارند تا جایی که علما و فقها را 'امناء الرسل' و جانشینان پیامبران نامیده اند.

نفی عالمان دینی  دنیاپرست 

وی با بیان اینکه در اسلام بر نگهداشتن حرمت علما تاکید زیادی شده است افزود: طبق روایاتی عالمان دین را جانشینان پیامبران معرفی کرده اند اما عالمان دینی که به وظایف خود عمل نکنند و دنیاپرست و طرفدار ظلم و ستم باشند نفی شده اند.

منتجب نیا اضافه کرد: طبق روایات، عالمانی که از پادشاهان پیروی کنند و توجیه گر سلطه گران باشند و عالمانی که از وجهه علمی و معنویت ظاهری خود به نفع ستمگران استفاده کنند 'شر الناس' معرفی شده اند. وی ادامه داد: بر اساس این روایات، بهترین انسان ها کسانی هستند که به مردم خدمات بیشتری می دهند و دیگران در سایه آنها زندگی بهتری دارند.

یاران پیامبر در صدر اسلام جایگاه یکسانی نداشتند 

منتجب نیا با بیان اینکه یاران پیامبر در صدر اسلام جایگاه یکسانی نداشتند، تاکید کرد: در انقلاب اسلامی و نهضت اسلامی ما که از سال 42 آغاز و در سال 57 به پیروزی رسید، آنهایی که پیشتاز مبارزه در انقلاب بودند و این شجره طیبه را با تلاش ها و مجاهدتهای خود آبیاری کردند با کسانی که در روزهای آخر به این انقلابی شدند مساوی نیستند.

 تفسیر تنگ نظرانه و غیرمنطقی 

وی با اشاره به بخشی از وصیتنامه امام راحل (ره) که فرمودند 'میزان، حال فعلی افراد است' اظهار کرد: برخی با دستاویز قرار دادن این جمله و تحریف آن، تفسیر تنگ نظرانه و غیرمنطقی ارائه می دهند و مدعی هستند سوابق انقلابی مخالفان آنها باید پاک شوند و نادیده گرفته شود حتی اگر این افراد از ابتدای نهضت حضور فعال داشته باشند.

منتجب نیا تاکید کرد: نمی توان سوابق یاران امام راحل (ره) که در جنگ و صلح همراه او بودند را به صرف مخالفت با عده ای نادیده گرفت. 

هدف امام (ره) نادیده گرفتن سوابق افراد نبود 

وی افزود: هرگز هدف امام (ره) نادیده گرفتن سوابق افراد نبوده و منظور این است که آغوش ما برای پذیرفتن کسانی که تمایل دارند به انقلاب بپیوندد همیشه باز است و آنهایی را که پشیمان شوند، می پذیریم.

علما باید با مدیحه گرایی و خرافه مخالفت کنند 

قائم مقام حزب اعتماد ملی تاکید کرد: علما باید با مدیحه گرایی و خرافه مخالفت کنند، سودمند برای مردم و پیشتاز مبارزه و ایثار باشند که همه این شاخص ها در وجود آیت الله اردبیلی بوده است.

وی افزود: آیت الله اردبیلی از مراجعی بود که دیدگاه فقهی نزدیک به امام راحل (ره) داشت و جزو فقهای به روز بود. منتجب نیا تاسیس مدرسه، دانشگاه، مسجد و مرکز فرهنگی توسط این فقیه را باقیات صالحات و میراث وی در کشور دانست و گفت: وفت او جزو خسارت ها به حوزه علمیه و علما و کشور بوده است.

سوابق آیت ​الله موسوی اردبیلی و جایگاه ایشان 

منتجب ​نیا با اشاره به سوابق آیت ​الله موسوی اردبیلی و جایگاه ایشان گفت: یک فقید مجتهد روشن فکر که از زمانی که امام(ره) را شناخت در کنار او بود و در هر کجا که بود، همراه با نهضت امام(ره) و مردم بود. مرحوم آیت الله اردبیلی از سال​ های پیش از انقلاب از نزدیکان امام(ره) و نهضت بود و پس از پیروزی انقلاب نیز در شورای انقلاب، در ریاست قوه قضايیه تلاش​های بسیاری کرده بود.
 
نامهربانی هایی به آیت​ الله موسوی اردبیلی شد

وی با بیان این​که نامهربانی هایی به آیت​ الله موسوی اردبیلی شده است اما اکنون زمان مطرح کردن آن نیست، عنوان کرد: زمانی که آیت​ الله موسوی اردبیلی به قم برگشتند منزل ایشان یک مرکز علمی برای جوانان انقلابی بود؛ ایشان یک مرجع شیعه بود که بسیار به امام(ره) نزدیک بود. تمام مراجع محترم هستند اما مراجعی که دیدگاه مترقی امام (ره) را داشتند و به فقه از نگاه امام (ره) نگاه می​ کردند بسیار نبودند.
 
منتجب ​نیا با اشاره به این​که یاران امام(ره) در حال از بین رفتن هستند، اظهار کرد: یاران امام(ره) زیاد نبودند و در حال از بین رفتن هستند؛ ای کاش قدرشناس این افراد بودیم. آیت ​الله موسوی اردبیلی یادگاری از امام راحل بود.























 

برچسب ها: منتجب نیا ، اهواز
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
شیخ رباط
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
comment
0
0
comment درود بر شرفت مقتدایی چشم به راهتیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار