شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۶

معاون سياسي‌اجتماعي استانداري خوزستان گفت:‌ پيشرفت‌هاي خوبي در حوزه بهداشت در شهرستان‌هاي مختلف به دست آمده ولي در برخي از شهرستان‌هاي جديد خوزستان، پيشرفت چنداني ديده نمي‌شود و بايد ادارات كل مرتبط، به اين شهرستان‌ها توجه خاصي داشته باشند.

دكتر سيدكريم حسيني، امروز در شوراي سلامت و امنيت غذايي خوزستان، اظهار كرد: براي رسيدن به شرايط مطلوب بهداشتي در شهرستان‌هاي جديد، بايد هم از نظر بودجه و هم از نظر نيروي انساني رسيدگي بيشتري شود.

وي افزود: پيشنهاد شده است كه يك روز از نيمه دوم اسفندماه به روز نظافت عمومي اختصاص يابد كه با اين كار، در كنار اين كه شهروندان به استقبال نوروز مي‌روند، فضا براي حضور مهمانان نوروزي به استان مطلوب نيز مناسب خواهد شد.

حسيني تصريح كرد: گاه ديده مي‌شود كه در دستگاه‌هاي اجرايي، جايگاه مطالبه‌كنندگان تغيير مي‌كند. در اين زمينه مديران استاني بايد مديران شهرستاني را توجيه كنند كه پاسخ‌گوي مردم باشند و به عنوان مدعي وارد نشوند.

معاون اجتماعي و سياسي استاندار گفت: نظارت مستمر در حوزه مسايل بهداشتي، از وظايف اصلي فرمانداران، دهيار و بخشداران است كه بايد بيشتر به آن توجه شود.

دكتر محمدحسين سرمست، رييس دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز، نيز در اين جلسه عنوان كرد: دانشگاه علوم پزشكي تنها امكان 20 درصد از مسايل بهداشتي سطح استان را در اختيار دارد و در اين حوزه نيز خوب وارد عمل شده است. 80 درصد ديگر اين مسايل به عهده ديگر ادارات است كه اگر آنها هم به حوزه بهداشت توجه كنند، وضعيت بهداشتي پيشرفت زيادي مي‌كند.

در اين جلسه همچنين، عبدالحميد فخاري، فرماندار انديكا، با ارايه گزارش از فعاليت‌هاي انجام شده در حوزه بهداشت و درمان اين شهرستان، از كمبود اورژانس‌ جاده‌اي، نبود داروخانه، نبود كشتارگاه،‌ نبود بهداشت مناسب در مدارس و مخصوصا سرويس‌هاي بهداشتي مدارس انديكا  و هم‌چنين مشكلات خطوط آبرساني در اين شهرستان ابراز نارضايتي كرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار