شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
عضو کمیسیون ورزشی اسب عرب اکاهو و رییس انجمن اسب عرب کشور انگلستان، خوزستان را خاستگاه اسب اصیل عرب نامید و گفت: در ایران و خوزستان سوارکاران بسیار خوبی وجود دارند که همگی مشتاق یادگیری هستند.
 
آنت دیکسون، در حاشیه برگزاری نخستین دوره کشوری مسابقه ورزشی اسب اصیل عرب خوزستان، در گفت‎وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: این رقابتی بود که به همت انجمن اسب اصیل عرب ایران برگزار شد و طی آن سوارکاران در گروه‌ها و کلاس‌های مختلف با یکدیگر رقابت کردند و من نیز به عنوان یکی از داوران مسابقه از چند روز قبل در ایران حضور یافتم و نکات آموزشی را به سوارکاران شرکت‎کننده آموزش دادم و بسیار نیز از کارکردن با آن‎ها خرسند هستم.
 
وی با اشاره به شیوه امتیازدهی مسابقه، گفت: ما به عنوان داور بین‎المللی در این مسابقه، میزان تعادل میان اسب و سوارکار، تعدادگام‌ها و چگونگی آن‎ها را بررسی و براساس این موارد و رعایت آن‎ها از سوی سوارکار، امتیازاتی را محاسبه می‎کنیم و به سوارکار تعلق می‎دهیم.
 
عضو کمیسیون ورزشی اسب عرب اکاهو عنوان کرد:‌ این جدیدترین رشته در زمینه نمایش اسب‌های ورزشی است و شرکت‎کنندگان نیز با این که در یک مسابقه مهیج با یکدیگر رقابت کردند، همگی کار بسیار سختی را پشت سر گذاشتند. ما نیز از این که در اولین دوره این مسابقات افتخار این را داشتیم که به عنوان داور در آن حضور پیدا کنیم، بسیار خوشحال هستیم.
 
وی با بیان این‎که این مسابقه برای اولین بار در ایران و خاورمیانه برگزار شد، گفت:‌ دلیل جذابیت و مهیج بودن این رشته نیز همین اولین بودن آن در ایران بود.
 
این داور بین‎المللی سوارکاری در خصوص سطح شرکت‎کنندگان و اسب‌های حاضر در این رقابت نیز توضیح داد: با توجه به جدید بودن این رشته ورزشی، مسلما نمی‌توان گفت سطح مسابقات و رقابت‎کنندگان خیلی بالا بود ولی این اطمینان را دارم که این سوارکاران با اراده، تمرین و کوشش بیشتر درصدد ارتقای سطح خود در آینده برخواهند آمد. البته این را نیز باید در نظر گرفت که به دلیل نخستین‎بار برگزار شدن این مسابقه، سخت است که سوارکاران بخواهند تمام مفهومات این رشته را فرا گیرند.
 
وی همچنین افزود:‌ اسب‌های بسیار مستعدی در استان خوزستان وجود دارد و مطمئنم که با تمرینات بیشتر و منظم، سطح این اسب‎ها در آینده به حد مطلوبی خواهد رسید.
 
رییس انجمن اسب عرب انگلستان با تاکید بر این که خوزستان خاستگاه اسب اصیل عرب است، خاطرنشان‌کرد: من شش سال پیش هم به ایران آمدم. در ایران و خوزستان سوارکاران بسیار خوبی وجود دارند که همگی مشتاق یادگیری هستند و این مسابقه هم با توجه به این که نوع خاصی از سوارکاری است، علاقه به یادگیری در بین شرکت‎کنندگان آن دیده می‎شود.
 
وی اظهار کرد:‌ بسیار خوشحال شدم که عضوی از این رقابت بودم و در آن سهم داشتم. امیدوارم باز هم شرایط به گونه‎ای رقم بخورد که به این کشور بیایم و در خدمت ایرانیان باشم.
 
دیکسون در پایان در پاسخ به این سوال که جایگاه سوارکاری ایران در دنیا کجاست؟ خاطرنشان‌کرد:‌ این سوال مشکلی است، زیرا رشته‌های مختلف سوارکاری در نقاط مختلف دنیا وجود دارند و این که بخواهیم جایگاه خاصی را برای ایران در این زمینه قائل شویم، کار سختی است و نمی‎توان رنکینگ خاصی را به سوارکاری کشوری اختصاص داد و تنها بهتر است به این بسنده کنیم که سوارکاری ایران در سطح مطلوبی است.


برچسب ها: اسب عرب
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار