شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۹

شهردار آبادان از نصب دو تندیس ضریح امام حسین(ع) و شهدای سینما رکس تا پیش از پایان امسال در این شهرستان خبر داد.

محمودرضا شیرازی در آئین جشن بزرگ انقلاب که با عنوان «بهار در بهار» در محل مجموعه ورزشی دهداری برگزار شد، گفت: به یمن ورود ضریح امام حسین(ع) به آبادان تندیس آن ساخته شده و آماده نصب در محل بلوار امام حسین(ع) (ساحلی بهمنشیر) است.

وی افزود: همچنین تندیس جدید شهدای سینما رکس آبادان که در حال انجام مراحل نهایی است قرار است تا در محل به خاکسپاری آنان واقع در بهشت رضا آبادان و تا پیش از پایان سال نصب شود.

به گفته شیرازی، برای ساخت تندیسهای یاد شده مبلغ 50 میلیون تومان هزینه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کارهای صورت گرفته در سطح شهر اظهار کرد: هر چند که به دلیل تحمیل فشارها و تحریم اقتصادی دشمنان علیه کشورمان و افزایش قیمت دلار و تاثیر فزاینده آن بر نرخ خرید قیر و مصالح انجام ساخت و سازهای عمرانی اندکی دچار افت شد اما با تلاش کارشناسان و کارکنان شهرداری آبادان و همراهی شورای اسلامی شهر، کارها روال عادی خود را طی می کنند.

شیرازی با اشاره به دریافت تنها یک میلیارد تومان از سهم چهار میلیارد تومانی اعتبارات استانی عمرانی شهرداری از سوی استان تصریح کرد: این در حالیست که در مدت مشابه سال گذشته بیش از هشت میلیارد تومان اعتبار عمرانی به آبادان پرداخت شده بود.

شهردار آبادان یادآورشد: به منظور جلوگیری از تعطیلی پروژه های عمرانی و ساخت و سازها مبلغ 11 میلیارد تومان از محل درآمدهای جاری شهرداری در جهت عمران و توسعه شهری هزینه کرده ایم. یکی از پروژه هایی را که به هیچ عنوان اجازه نداریم تا تحریم به او آسیب برساند پل کابلی امام رضا(ع) است که با همکاری طرف چینی در حال انجام است.

وی افزود: به رغم تمامی تحریمها، خوشبختانه در زمان حاضر کابلها و سایر ملزومات مورد نیاز وارد کارگاه پل شده است و برای آنکه بتوانیم نظارت دقیق و مستقیمی را بر روند اجرای پل داشته باشیم دفتر کار خود را به کارگاه پل انتقال داده ایم. در زمان حاضر چینی ها در حال وصل کابلها هستند و طبق پیش بینی صورت گرفته وصل کابلهای پل تا 10 روز دیگر به اتمام می رسد که پس از آن کار آسفالت روی پل، زیر پل(شکم پل) و راست گردها، چپ گردها و جداکننده های راه به طور همزمان به انجام می رسد.

به گفته شهردار آبادان، ساخت پارکها از جمله فاز دوم پارک معلم، پارک دوم مهر، پرک فیه، بوستان در مسیر فرودگاه  و ... به منظور افزایش فضای سبز شهری به میزان ده ها هکتار و با هدف ایجاد نشاط و شادمانی در میان مردم تا پایان امسال به مرحله ی اتمام و بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: در بحث ورزش نیز فوتبال محلات را نیز فعال کرده ایم که تاکنون چندین دوره آن به انجام رسیده است.

شیرازی از احداث مجموعه ای محصور شده ویژه بانوان برای انجام فعالیتهای ورزشی از جمله اسکیت، والیبال، بسکتبال و فوتسال خبر داد که مورد تشویق شدید بانوان حاضر در مراسم قرار گرفت.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار