شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز: نسلی باید وجود داشته باشد که از دستاوردهای نظام که همان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی می باشد صیانت کند، چرا که تمامیت ارضی و شکل گیری هویت ملی و مذهبی ما در گرو آن می باشد

دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در مراسم تکریم و معارفه اعضاء قدیم و جدید شورای صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه که سه شنبه 23 آذرماه 1395 با حضور دکتر خدادادی: باید زمینه رشد و شکوفایی علمی و در کنار آن رشد تعبد، تعهد و فرهنگی دانشجویان فراهم گرددرئیس دانشگاه و دانشجویان در تالار شهداء دانشگاه برگزار شد، گفت: سال 1380 اولین شورای صنفی مرکزی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تشکیل شد و در همین راستا و به منظور درک تاثیرگذاری بیشتر، شورای صنفی دانشگاه های کشورهای مختلف مورد بررسی و پژوهش قرار گرفت که کشور مالزی به عنوان الگو انتخاب گردید.

 

خدادادی ادامه داد: شکل گیری کمیته تغذیه، تعاونی دانشجویی و فروشگاه های تهیه مواد خوراکی در خوابگاه ها به صورت نیمه نهادینه بودند که دستخوش تغییرات مختلف قرار گرفته و به خاطر پاره ای بی توجهی ها منقطع شدند، ولی خوشبختانه مجددا" در دولت تدبیر و امید با توجه به ضرورتی که احساس می شد و جهت ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان، شوراهای صنفی تشکیل گردید.

 

وی با نگاه به شورای صنفی به عنوان یک میراث ارزشمند، خاطرنشان کرد: از آنجا که شکل گیری جریان های دانشجویی و تداوم آنها برای مجموعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مهم است، شورای صنفی به عنوان میراث پایدار و جاودانه دانشگاه علوم پزشکی اهواز به شمار می رود که باید تداوم داشته باشد.

 

قائم مقام رئیس دانشگاه گفت: جریان های دانشجویی برای اینکه جاری و ساری باشند، باید از دو ویژگی مهم استقلال و تداوم برخوردار باشند که شورای صنفی به عنوان یک واحد تخصصی نیز در صورتی که بخواهد به شکل حرفه ای مسیر حرکت خود را ادامه دهد باید همیشه استقلال خود را حفظ نماید.

 

این عضو هیئت علمی دانشگاه ادامه داد: دولت و دانشگاه ها به مجموعه هایی از قبیل شورای صنفی به عنوان یک سرمایه اجتماعی پایدار نگاه می کنند که آینده نوید بخش و پویای جامعه به آنها بستگی دارد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اینکه اگر جریانات دانشجویی در جامعه وجود نداشته باشند، نگران کننده است اظهار کرد: نسلی باید وجود داشته باشد که از دستاوردهای نظام که همان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی می باشد صیانت کند، چرا که تمامیت ارضی و شکل گیری هویت ملی و مذهبی ما در گرو آن می باشد.

 

خدادادی خطاب به دانشجویان بیان داشت: باید همیشه تقویت اعتماد عمومی مد نظر قرار بگیرد، چرا که شما نمایندگان دانشجویانی هستید که حتما باید بتوانید اعتماد آنها را جلب کنید و روحیه عدالت گرایانه و مطالبه گرایانه خود را بیش از پیش در خود تقویت نمایید.

 

وی افزود: نکته ظریف و حائز اهمیت این است که شما بر خدمات ارائه شده به دانشجویان از قبیل اسکان، تغذیه و فضای آموزشی نظارت تخصصی می کنید تا زمینه رشد و شکوفایی علمی و در کنار آن رشد تعبد، تعهد و فرهنگی دانشجویان فراهم گردد.

 

قائم مقام رئیس دانشگاه در پایان گفت: افزایش توانمندی و مسئولیت پذیری دانشجویان در آینده از اهداف مستتر همه مجموعه های دانشجویی است تا دانشجویان بتوانند نقش مداخله جویانه و تاثیرگذاری را در آینده این نظام و جامعه داشته باشند.














نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار