شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مدیرکل راه‌آهن جنوب گفت:‌ در اجرای پروژه‌های دو خطه در برخی از نقاط استان با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدواریم با پیگیری‌های انجام‌شده این مشکلات حل شود و بتوانیم طرح‌های دوخطه در استان را به سرانجام برسانیم.

 عبدالکریم درویش‌زاده در جلسه رفع مشکلات خط راه آهن اهواز ـ اندیمشک که عصر امروز، 24 آذرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: 450 میلیون تومان حجم ریالی پروژه‌های دوخطه در استان است که در حال کار کردن بر روی این پروژه‌ها هستیم اما در برخی از آن‌ها با مشکلاتی مواجهیم و امیدواریم هر چه زودتر با پیگیری‌های انجام‌شده به سرانجام برسند.

وی افزود: در پروژه دوخطه میان دشت به سربندر (حد فاصل ایستگاه کارون به میان دشت) به طول 12 کیلومتر و میاندشت به سمت نظامیه به طول 37 کیلومتر با مشکلاتی مواجه هستیم و اکنون اجرای این پروژه‌ها متوقف شده است.

درویش زاده تصریح کرد: در پروژه دوخطه اهواز - اندیمشک به لحاظ زیرسازی 90 درصد پیشرفت فیزیکی داریم اما دو کیلومتر از دوخطه ریلی در بخش هفت تپه در انتظار مجوز میراث فرهنگی است که در بحث اجرای زیرسازی‌ها و اجرای آن با مشکل مواجه هستیم.

وی ادامه داد:‌ ما در منطقه هفت تپه به دنبال خاکبرداری نیستیم و تنها حدود نیم متر خاکریزی داریم و هیچ مشکلی برای تپه‌های باستانی میراث فرهنگی ایجاد نخواهیم کرد و می توان با همکاری میراث فرهنگی اجرای این زیرسازی ها را از سر گرفت. در ایستگاه نظامیه حدود 5 کیلومتر از خطوط ریلی ما در مجاورت کشت و صنعت دهخدا است و این مساله باعث شده تا مانع کار ما شوند.

درویش زاده گفت:‌ با توجه به نگرانی‌هایی که کشت و صنعت دهخدا بابت ساخت‌وساز در مسیر داشت از ما خواستند ضمانتنامه‌ای به مبلغ 300 میلیون تومان به آن‌ها بدهیم تا بتوانیم در زمین موردنظر کار کنیم اما این مساله به لحاظ قانونی برای ما مقدور نیست.

وی با اشاره به عبور خط ریلی اهواز - اندیمشک از شهرک شماره سه اهواز عنوان کرد:‌ مساله دیگر ما در ارتباط با خط ریلی عبوری از شهرک صنعتی شماره 3 است که حدود 1100 متر خط از میان این شهرک عبور کرده است و در این زمینه شرکت راه‌آهن باید یا پول زمین را پرداخت می‌کرد یا ایستگاهی برای شهرک احداث می‌کرد اما این مساله اکنون مانده و برای اجرای دو خطه این مسیر اکنون با مشکلاتی مواجه هستیم.

درویش زاده در رابطه با تکمیل خط دوم اهواز ـ بندر امام تاکید کرد: در 6 کیلومتر این خط در حد فاصل خطوط ایستگاه کارون به میاندشت با شهرداری دچار مشکلاتی هستیم و می‌گویند پروژه در حریم درختکاری است و امیدواریم با مکاتباتی که با شهرداری انجام گرفته این مشکل هر چه سریعتر پیگیری و حل شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار