اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
رئیس شورای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد خوزستان خبر داد:
رئیس شورای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان از افتتاح سه مرکز رشد فناوری در واحدهای رامهرمز، بهبهان و اهواز در روزهای 29 و 30 آذرماه خبر داد.
 
دکتر احمدرضا عمانی با اشاره به برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان برای توسعه زیرساخت‌های پژوهشی و فناوری در این دانشگاه اظهار کرد: با اقدامات انجام‌شده سه مرکز رشد فناوری در واحدهای رامهرمز، بهبهان و اهواز در روزهای 29 و 30 آذرماه با حضور دکتر واشقانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی کشور، به‌طور رسمی افتتاح می‌شوند.
 
وی تصریح کرد: این مراکز به‌طور تخصصی در حیطه‌های مشخصی فعالیت خواهند کرد که به‌طور مثال مرکز بهبهان با تمرکز بر حوزه شیلات، دامپزشکی، دامپروری و امور دام و مرکز اهواز با تأکید بر حوزه‌های فنی و مهندسی فعالیت می‌کند. 70 درصد واحدهای فناور در این مراکز نیز باید در حوزه تخصصی آن مرکز و 30 درصد دیگر می‌توانند در حوزه‌های عمومی فعالیت کنند.
 
رئیس شورای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه تأسیس یک مرکز رشد فناوری در دانشگاه آزاد ماهشهر نیز در حوزه تخصصی نفت در حال پیگیری نهایی است، گفت: در حال حاضر در مرکز رشد اهواز چهار، پنج واحد فناور مستقر است‌ اما به دلیل عدم اخذ محوزهای لازم این مرکز به‌طور رسمی افتتاح نشده بود‌ که با اخذ کامل مجوزها و تجهیز ساختمان آن، به‌طور رسمی افتتاح می‌شود.
 
عمانی خاطرنشان کرد: با افتتاح این مراکز، در مجموع واحدهای دزفول، رامهرمز، بهبهان، اهواز و مسجدسلیمان دارای مرکز رشد فناوری خواهند بود؛ همچنین تأسیس مرکز رشد فناوری در واحد شوشتر در مرحله اخذ مجوز نهایی است و حوزه فعالیت این مرکز نیز در بخش کشاورزی، فرآوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی خواهد بود.
 
وی با اشاره به افتتاح چندین مرکز تحقیقاتی در دانشگاه طی یک سال گذشته، افزود: در این مدت تنها سه مرکز تحقیقات در واحد شوشتر راه‌اندازی شده است؛ با راه‌اندازی این مراکز به‌دنبال آن هستیم تا پایان‌نامه‌های دانشجویان بر مبنای تقاضاهای بخش صنعت انجام شود و به سمت کیفی‌سازی حرکت کند که از این نظر نیز جایگاه دانشگاه آزاد در میان دانشگاه‌های کشور بهبود یافته، زیرا به‌طور عمده تأکید بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها در سال‌های اخیر بر کیفی‌سازی پژوهش‌ها بوده است.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار