شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
مسوول کمیته توسعه همگانی فدراسیون خبرداد:
مسوول کمیته توسعه همگانی فدراسیون از راه‌اندازی اسکواش بادی در ایران، جهت همگانی کردن این رشته خبر داد.
 
محمد آران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، با مثبت بر شمردن سطح مسابقات بین المللی اهواز، اظهار کرد: نتایج این رقابت ها با مسابقاتی که در تهران برگزار شد هم برای ایرانی ها و هم برای خارجی ها متفاوت بود. بازیکن کویتی که در این مسابقات به قهرمانی رسید، علی رغم این که شاید آمادگی جسمانی اش کامل نبود ولی تجربه اش بر آمادگی جسمانی‌اش برتری داشت و قهرمان شد.
 
وی افزود: اسکواش‌باز کویتی حتی در نیمه نهایی موفق شد در حالی که با حساب 2 بر صفر باخته بود، در نهایت با نتیجه 3 بر 2 پیروز شود و در فینال نیز یک بازی زیبا با آگوست دوسوری از فرانسه داشت که حریفش فکر نمی کرد که ببازد و حتی بعد از فینال هم گریه کرد. به هر حال مطمئن باشید همین آگوست دوسوری که در این جا باخت، سه چهار سال دیگر جزو 50 نفر برتر دنیا خواهد شد.
 
مسوول کمیته توسعه همگانی فدراسیون اسکواش در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه میزبانی رقابت های بین المللی در ایران توانسته در پیشرفت ورزشکاران مان تاثیرگذار باشد؟ گفت: برگزاری رقابت های جایزه بزرگ با ثبت جهانی باعث می شود که رنکینگ بازیکنان مان بالا برود. ما اگر از پنج سال پیش برگزاری این رقابت ها را آغاز می کردیم به جای این که امروز مسابقات پنج هزار دلاری را برگزار کنیم، رقابت های 50 هزار دلاری را برگزار می کردیم. به هر حال به قول معروف "ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است". قطعا آغاز این رقابت ها در بالا بردن رنکینگ ورزشکاران مان تاثیرگذار است و هم اکنون نیز شاهد نتایج خوبی هستیم. ان‌شاءالله اگر برگزاری این مسابقات در سال های آینده نیز ادامه داشته باشد، بازیکنان ایرانی نیز حرف برای گفتن دارند، چرا که حضور در چنین مسابقاتی باعث کسب تجربه می‌شود.
 
وی درباره اسکواش خوزستان نیز بیان کرد: نسل فعلی باید تغییر کند و ان‌شاءالله با برنامه های خوبی که رییس هیات استان دارد، باید به مدارس ورود و استعدادها را جذب کند. امکانات اولیه در این جا وجود دارد و باید به سراغ مدارس بروند.
 
آران در پایان در خصوص نگاه فدراسیون به توسعه همگانی اسکواش نیز عنوان کرد: هدف ما از همگانی کردن این رشته این است که می خواهیم ثابت کنیم که اسکواش را در همه جا می توان بازی کرد. همچنین برنامه داریم برای اولین بار اسکواش بادی را وارد ایران کنیم. این مدل را در اروپا دیده‌ایم و از آن جا نیز بهره‌برداری کردیم. راه اندازی اسکواش بادی باعث می شود این رشته در همه جا ورود پیدا کند.


برچسب ها: اسکواش
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار