شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰
 فرماندار اهواز با بیان اینکه زباله های عفونی اهواز به علت اختلاف بین بهداشت و شهرداری 10 روز جمع آوری نشد گفت: گروهی برای بررسی نحوه امحاء زباله های عفونی بیمارستان ها تعیین می شود.

به گزارش ایرنا اسماعیل ارزانی بیرگانی دوشنبه در شورای سلامت شهرستان اهواز در سالن جلسات این فرمانداری اظهار کرد: در روزهای اخیر به دلیل مشکلات بین شهرداری اهواز و بهداشت، زباله های عفونی و بیمارستانی طی 10 روز جمع آوری نشده بود که این مساله وضعیت قرمز به شمار می آید و جرم است.

وی افزود: این مشکل اکنون حل شده است و زباله ها جمع آوری می شود.

ارزانی بیرگانی درباره اعتراض سازمان پسماند شهرداری اهواز به تخلف بیمارستان ها و عدم امحای زباله های عفونی قبل از تحویل به شهرداری اظهار کرد: گروهی برای بررسی و نظارت بر امحای پسماندهای عفونی در بیمارستان ها تعیین می شوند.

وی همچنین با انتقاد از بدعهدی شرکت های نفتی در کاهش آلودگی افزود: این شرکت ها سال هاست که به وعده خود برای کاهش آلایندگی عمل نمی کنند به همین دلیل در این هفته جلسه ای تشکیل و مدیران این شرکت ها باید برای پاسخگویی حضور یابند، در غیراینصورت آنها را به دادستان معرفی و حکم بازداشت آنها را می گیریم.

ارزانی بیرگانی اضافه کرد: شرکت پتروشیمی مارون همه عوارض خود را به ماهشهر پرداخت می کند، در حالی که همه آلودگی های این شرکت به اهواز تحمیل می شود.

رئیس شورای سلامت شهرستان اهواز در ادامه از عملکرد شرکت آب و فاضلاب اهواز نیز انتقاد کرد و گفت: این شرکت همیشه باعث خفت ما بوده و در نشست ها و ملاقات های مردمی در مقابل کم کاری این شرکت، پاسخی نداریم.

وی افزود: مشکل فاضلاب در مرکز استان و حتی محله های برخوردار آن، قابل توجیه نیست و ناشی از سوءمدیریت است زیرا اگر مساله اعتبار بود، شرکت آب و فاضلاب اهواز می توانست از وام بانک جهانی برای ساماندهی فاضلاب استفاده کند، این در حالیست که شیراز از وام بانک جهانی استفاده کرده است.

ارزانی بیرگانی با تاکید بر اتلاف سگ های ولگرد گفت: وجود سگ ها در محلات مسکونی باعث ترس مردم شده است و دولت نمی تواند برای نگهداری از آنها هزینه کند.

وی تصریح کرد: اهواز از نظر نظافت بدترین وضعیت را در بین کلان شهرهای کشور دارد و این مساله با مقایسه نظافت معابر شهری با سایر کلانشهرها قابل اثبات است. فرماندار اهواز با انتقاد از مرکز بهداشت استان اظهار کرد: در حالی که سختگیری برای تامین بهداشت اصناف صورت می گیرد، اما برای بهداشت مطب ها هیچگونه سختگیری نمی شود و صدور مجوزها بدون روال خاصی انجام می شود.

وی همچنین با اشاره به مشکلات متعدد در بازارچه های اهواز گفت: بازارچه جدید کیان تا یک ماه آینده راه اندازی می شود که این طرح می تواند یک الگو برای ساماندهی دیگر بازارچه های شهر باشد.

ارزانی بیرگانی مطالبه گری مردم در سایر شهرهای بزرگ کشور را عامل رعایت حقوق شهروندان دانست و گفت: در شیراز مردم مسئولان را وادار به عقب نشینی و عذرخواهی کردند اما در اهواز مردم از مسئولان به شدت ناامید شده اند و ارتباط رسانه ها با سازمان ها یک رابطه اقتصادی است به همین دلیل نمی توانیم به بهبود امور خوشبین باشیم.

بر اساس این گزارش، روزانه سه هزار و 600 تن زباله عادی و 15 هزار کیلوگرم زباله عفونی و بیمارستانی در خوزستان تولید می شود که بیشتر آن مربوط به اهواز است. بخشدار غیزانیه هم در این نشست خواستار بررسی تاثیر آلودگی های شرکت صنایع فولاد در مرگ یک نوزاد در روستای 'دامغه' شد.

شاهین هاشمی با اشاره به انتشار آلودگی از شرکت فولاد افزود: روستاهای دامغه کوچک، دامغه بزرگ، و خیط در فاصله های 100 تا 500 متری شرکت صنایع فولاد تحت تاثیر این آلودگی ها قرار دارند و دیروز شورای روستا گزارشی از فوت یک نوزاد در روستای دامغه ارائه کرده و مدعی شده اند این حادثه به علت آلودگی ناشی از این شرکت به وقوع پیوسته است.

وی خواستار بررسی این مساله توسط شورای سلامت شهرستان شد و افزود: در صورت صحت این ادعا باید تدابیری اتخاذ شود زیرا جان مردم از تولید صنعتی مهم تر است. به گفته وی هم اکنون در روستای دامغه روی خانه ها و درختان دوده سیاه می نشیند که ناشی از فعالیت های شرکت فولاد است. هاشمی همچنین خواستار حل مشکلات آلودگی نفتی در بخش غیزانیه شد.

مریم عیوض زاده بخشدار مرکزی اهواز همچنین در این نشست گفت: سوزاندن مزارع توسط شرکت نیشکر دهخدا باعث آلودگی هوا شده و مردم و شوراهای روستاها از این مساله شکایت دارند. وی افزود: تخلیه نخاله های ساختمانی در اطراف روستاها نیز با وجود پیگیری همچنان انجام می شود.

عبدالحسن نبی زاده بخشدار اسماعیلیه نیز در این نشست از تخلیه زباله و نخاله در اطراف روستاها انتقاد کرد و گفت: روزانه چندین کامیون شهرداری اهواز، زباله در اطراف روستاها تخلیه می کنند که با وجود پیگیری زیاد این مشکل هنوز حل نشده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار