شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۷۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
  فرماندار ایذه با با اشاره به مرگ مشکوک چند غاز وحشی در تالاب میانگران این شهرستان گفت: هیچ خطری پرندگان تالاب را تهدید نمی کند.

محسن بیرانوند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: لاشه چند پرنده که روز گذشته در تالاب ایذه تلف شده بودند برای انجام آزمایش دقیق به‌ اهواز فرستاده شدند که چند روز دیگر نتیجه قطعی آن به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی شایعه مرگ دست جمعی پرندگان در تالاب ایذه را رد کرد و گفت: تنها دو تا سه پرنده از نوع غاز در این تالاب تلف شده اند که هنوز دلیل اصلی آن مشخص نیست و نمی توان ادعا کرد که در اثر آنفلوآنزای حاد پرندگان فوت کرده اند.

وی افزود: آزمایشات اولیه ای که توسط ادارات دامپزشکی و محیط زیست شهرستان ایذه بر روی این پرندگان انجام شد، اثری از آنفلوآنزای پرندگان در این پرندگان مشاهده نشد.

فرماندار ایذه اظهارکرد: مردم بدون نگرانی و با رعایت نکات بهداشتی به مصرف مواد غذائی از جمله مرغ و ماکیان بپردازند و در صورت مشاهده هرگونه بیماری در این زمینه به مردم اطلاع رسانی خواهیم کرد.

مشاهده چند پرنده تلف شده در تالاب میانگران ایذه در دو روز گذشته باعث شایعاتی مبنی بر شیوع و مشاهده بیماری آنلوآنزای حاد پرندگان در این شهرستان شد.

تالاب میانگران در فاصله 1/5 کیلومتری شهر ایذه با مساحت متغیر حدود دو هزار و ۴۰۰ هکتار، زیستگاه انواع پرندگان مهاجر در پاییز و زمستان است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار