اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۷۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:
شوشان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: به احترام شهدای فاجعه تروریستی حله هیچ کنسرتی تا زمان چهلم این شهداء در خوزستان برگزار نمی‌شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به فاجعه تروریستی حله و شهادت جمع زیادی از شهروندان خوزستانی اظهار کرد: با توجه به شهادت مظلومانه‌ی زائران اربعین حسینی در فاجعه حله که جمع بسیاری از آنان شهروندان خوزستانی بودند، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تا زمان چهلم این شهدا، هیچگونه مجوزی برای برگزاری کنسرت در استان خوزستان نخواهد داد.

محمد جوروند گفت:شهدای حله، شهدای راه امام حسین(ع) هستند که در مسیر عشق و دلدادگی به سالار شهیدان به فلاح و رستگاری رسیدند و از سویی شهادت مظلومانه آنان موجی از درد و تالم بر دل همه ملت ایران و مردم ولایتمدار استان خوزستان که همواره با جان و دل از انقلاب اسلامی دفاع کرده‌اند، نهاد.

وی اجتماع هزاران نفر از مردم اهواز برای تشییع این شهدا و سردادن شعارهایی علیه استکبار و داعش و هم‌چنین شعار" هیهات من الذله " را نشان‌دهنده انزجار آنان از تکفیری‌ها و پاسداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی دانست.

جوروند با تاکید بر این‌که ادای حق شهدایی که در مسیر ولایت و اباعبدالله الحسین به دست تکفیریها به شهادت رسیدند، ضروری است، بیان کرد: در این راستا هنرمندان و شهروندان عزیر همگام با دیگر هموطنان کشورمان ضمن محکومیت این جنایت هولناک و اعلام همدردی با خانواده شهدای انفجار تروریستی حله، خواستار حفظ حرمت خون شهدای حله و عدم برگزاری هر گونه مراسم کنسرت تا چهلم این عزیزان شدند. هنرمندان و مردم شریف خوزستان نیز این حرکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان را مبنی بر عدم ارائه مجوز برگزاری کنسرت تا زمان چهلم شهدای حله تایید و همراهی می‌کنند و البته این موضوع از خواسته‌های مهم آنان بوده است.

وی تصریح کرد: این خواسته‌ی مهم هنرمندان خوزستانی نشان از احساسات پاک آنان و تاکید بر ضرورت نگهداشت حرمت خون شهدای حله و همدردی و همدلی با خانواده‌های داغدار این عزیزان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اذعان داشت: همچنین در این راستا و بنا بر درخواست مدیران آموزشگاه‌های موسیقی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ایام برگزاری مراسم تشییع شهدای حله به مدت چهار روز فعالیت آموزشگاه‌های آزاد موسیقی تحت پوشش خود را تعطیل کرد.

وی با اشاره به شائبه برگزاری کنسرت گروه چارتار در اهواز تاکید کرد: گروه موسیقی چارتار خواستار اجرای کنسرت در خوزستان بوده و تقاضایی در این راستا از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان داشته اما این اداره هیچ گونه مجوزی برای اجرای کنسرت به این گروه در استان نداده است.

جوروند همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره موسیقی خوزستان خاطر نشان کرد: این جشنواره که مقرر بود در آذرماه امسال اجرا شود، با توجه به فاجعه دردناک حله و داغدار بودن شهروندان خوزستانی به بهمن‌ماه امسال موکول شد.

وی برگزاری کنسرت کیهان کلهر را به مناسبت جشن میلاد پیامبر(ص) و ضرورت گرامیداشت این میلاد فرخنده و  عید بزرگ دانست و اذعان داشت: در این مراسم نیز یاد و خاطره شهدای حله گرامی داشته شد به طوری که  قطعه‌ ای به نام و یاد شهدای حله در این مراسم اجرا شد.

گفتنی است در حادثه تروریستی شهدای حله در عراق بیش از ٨٠ زائر اربعین به شهادت رسیدند که بیشتر آنها خوزستانی بودند. 

برچسب ها: کنسرت ، خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار