اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
معاون استاندار : شورای فرهنگی استان سال ها مغفول بود/ غیب مدیران در شورای فرهنگ عمومی به استاندار گزارش می شود
شورای فرهنگ عمومی خوزستان با حضور معاون سیاسی استانداری ، مدیرکل ارشاد خوزستان و جمعی از مسئولین برگزار شد...

شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان با حضور معاون سیاسی استانداری ، مدیرکل ارشاد خوزستان و جمعی از مسئولین برگزار شد. 

در این نشست ،  معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: غیب مدیران در شورای فرهنگ عمومی که یکی از شورای های مهم استان به شمار می رود، به استاندار گزارش می شود

علی حسین حسین زاده  اظهار کرد: غیبت برخی از دستگاه های اجرایی عضو شورای فرهنگ عمومی در این جلسه به نوعی همان مظلومیت فرهنگ را نشان می دهد به همین دلیل قطعا غیبت اعضا را به استاندار خوزستان گزارش می دهم.

وی خطاب به مدیرکل ارشاد خوزستان گفت: پیگیری های لازم در خصوص مدیران غایب بخش فرهنگی شهرداری صورت گیرد.

حسین زاده بیان کرد: چند وقت قبل «همایش روی پوست شهر» از سوی شهرداری برگزار و یکی از مدعوین که در خصوص آسیب های اجتماعی کار کرده بود در سخنرانی خود آمار و ارقامی را به شهر اهواز نسبت داد. از منظر کسی که ۲۰ سال در دانشگاه چمران اهواز، آسیب شناسی و جامعه شناسی تدریس می کند، عرض می کنم در بحث گردآوری داده بحث اعتبار و پایایی مطرح است. یعنی داده های جمع آوری باید اعتبار و قابلیت اعتماد داشته باشد.

وی افزود: نمی شود ۱۰ فرمی که در یک منطقه پر کرد را به کل یک جامعه بزرگتر تعمیم داد و متاسفانه آمار ارائه شده در آن جلسه روان شهر را پریشان کرد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان عنوان کرد: ضمن عذرخواهی به عنوان مسئول، به عنوان کارشناس نیز اعلام می کنم که این آمار قابلیت اعتبار و اعتماد ندارد و به هیچ وجه نمی شود با جمع آوری نمونه کوچک آن را به کل شهر نسبت داد.

حسین زاده تصریح کرد: برخی از جوانان فعال در سازمان های مردم نهاد اقدام به برگزاری مراسم مختلف می کنند که آنها باید در بحث مراسم نیز ملاحظات را رعایت کنند تا کاری که با هدف و نیت خاص و نگاه به مشکلات و معضلات استان است زیر سئوال نرود.

وی گفت: اگر قرار است توسعه اجتماعی در استان شکل بگیرد باید در حوزه فرهنگ عمومی نمود پیدا کند؛ بنابراین شورای فرهنگی استان که سالها مغفول بود خیلی می تواند مؤثر واقع شود و با مشارکت دستگاه های اجرایی به مسائل مختلفی کمک می کند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان افزود: آسیب های موجود در کشور و برخی از معضلات که خیلی نقاط آن را به فقر و بیکاری نسبت می دهند، خیلی از افراد با اینکه معتقد به مؤثر بودن این دو عامل هستند اما اعتقاد دارند که جانمایه اصلی فرهنگ است.

حسین زاده بیان کرد: تقویت شاخص های فرهنگی به حل بسیاری از مسائل، مشکلات و معضلات اجتماعی کمک می کنند، بنابراین باید جدی تر با این شورا مشارکت لازم را داشته باشیم.

شورای فرهنگ عمومی خوزستان هیچ موفقیتی کسب نکرد

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: در ماه جاری از شوراهای فرهنگ عمومی استانهای سراسر کشور تقدیر شد که خوزستان هیچ موفقیتی کسب نکرد.

 محمد جوروند اظهار کرد: گزارش «همایش ملی سبک زندگی» که از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد را لازم است در این نشست به صورت مختصر توضیح دهم. 

وی افزود: این همایش ۱۴ و ۱۵ آذر در هتل لاله با حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی کشور، کارشناسان، دبیران، ائمه جماعت، استانداران و اعضای شورای فرهنگ عمومی استان ها برگزار شد.

جوروند بیان کرد: این همایش در راستای پیگیری فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری، فراهم کردن زمینه لازم برای تبادل بیشتر مسئولان و آشنایی آنها با معضلات جامعه برگزار شد. مقالات تخصصی علمی و پژوهشی ارسالی نیز در این همایش ارائه شد. خانواده، زیرساخت های فرهنگی و همچنین سبک زندگی از جمله کارگروه های این همایش بودند.

وی با اشاره به اینکه مقرر شده بود تا همایشی مانند آن در استان ها برگزار شود، گفت: تحقق استراتژیک منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری باید هدف اصلی همایش های استانی باشد.

مدیرکل ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به تجلیل از استان های برتر در حوزه شورای فرهنگ عمومی گفت: متاسفانه استان خوزستان به دلیل کم کاری در هیچ آیتمی مورد تقدیر قرار نگرفت ولی رویکرد جدید و برگزاری منظم جلسات می تواند جایگاه خوزستان را ارتقا بدهد. 

جوروند با اشاره به اینکه خوزستان در طول این مدت موفقیت های فرهنگی خوبی داشت، بیان کرد: در ۶ ماه اول امسال با توجه به اینکه اختیار صدور مجوز چاپ کتاب به استان محول شد ۲۲۰ مجوز را صادر کردیم.

وی با اشاره به رده بندی کتاب فروشی های کشور در زمینه فروش کتاب نیز گفت: کتابفروشی رشد با فروش ۶۳ هزار و ۲۱ جلد کتاب مقام اول و محام نیز بالای ۶ هزار کتاب مقام هفتم کشور را کسب کردند. در سرجمع نیز استان خوزستان با اختلاف جزئی مقام سوم فروش کتاب را کسب کردند.

جوروند ادامه داد: عکاس خوزستانی امین نظری مدال طلا از جشنواره بین المللی را کسب کردند. همچنین رتبه اول حفظ قرآن در سطح کشور در مسابقات مدهامتان نیز سید مهدی موسوی نسب از اهواز بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اولویت های فرهنگ عمومی را از همه ادارات درخواست کردیم که فقط فرماندهی انتظامی خوزستان و اداره کل اطلاعات اولویت ها را با مباحث تخصصی به ما اعلام کردند. ضمن تشکر از این دو ارگان از سایر دستگاه های اجرایی استان نیز تقاضا دارم هرچه سریعتر اولویت های خود را به ما ابلاغ کنند.

سبک زندگی اسلامی باید در خوزستان بیشتر تبلیغ شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: سبک زندگی اسلامی باید از سوی اغلب نهادها بیشتر در این استان تبلیغ شود.

حجت الاسلام سید لطف الله سپهر عصر امروز سه شنبه در شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان اظهار کرد: تولید مقالات علمی در نشریات استان باید جزو فعالیت های شورای فرهنگ عمومی باشد.

وی با اشاره به لزوم تبلیغ بیشتر سبک زندگی اسلامی در بین مردم بیان کرد: تهیه و توزیع بسته های فرهنگی در خصوص سبک زندگی اسلامی و بیشتر برای جامعه هدف که مناطق آسیب پذیر و کمتر توسعه یافته هستند، نیز باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

سپهر عنوان کرد: در خصوص سبک زندگی اسلامی باید مربیان آموزش و پرورش، مبلغان، روحانی، ائمه جماعات و اساتید دانشگاه طرحی را ارائه و بعد آموزش های لازم را ارائه دهیم.

لزوم ثبت روزی برای شهدای حله

همچنین حجت الاسلام پیمان علی نژاد مسئول بخش فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در خوزستان در این نشست اظهار کرد: چند روز قبل شاهد مراسم پرده برداری از گنبد طلاکاری حرم امام علی (ع) بودیم که به همت مردم استان خوزستان رقم خورده بود. رسانه های بین المللی و تمامی شبکه های ملی نیز برای نمایش این برنامه حضوری فعال داشتند.

وی افزود: آخرین بار ۲۰ سال قبل این گنبد طلاکاری شده بود و این کار تاریخی بود. انعکاس این برنامه را در استان خیلی ضعیف دیدم که رسانه ها و تبلیغات محیطی هر دو ضعیف بودند.

علی نژاد گفت: در خصوص بحث شهدای حادثه تروریستی زائران خوزستانی در حله عراق و اتفاقی که رخ داد نیز در کنار تکریم مردم یکی از روزهای ماندگار تاریخ اهواز بود. جا دارد تا در تقویم استان و کشور روزی به نام شهدای حله ثبت کنیم.

وی توضیح داد: این جنایت، سندی از جنایت تکفیری ها و سلفی ها بوده و باید ضبط و مستند شوند. در حقیقت روحیه ولایتمداری و شهادت طلبی مردم استان خوزستان باید ثبت و ضبط شود. کار زیبای مواکب و حرکت هزاران نفری زائران با پای پیاده از استان خوزستان حرکت های بسیار زیبایی است که باید در تقویم فرهنگی استان و کشور ثبت شود.


 



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار