اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۰۸۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
نوشتاری از مرضیه امیری / نقدی بر سخنان خانم فرانک موسوی سرپرست امور بانوان استانداری خوزستان/ بعد از رد صلاحیت بانوان توانمند استان چه کردید؟/ بیانات وی متناسب با زنان ایران در اوایل عصر قاجار است نه زنانی که دوشادوش مردان جنگیدند
باید از ایشان پرسید آیا این ردصلاحیت ها که مانع حضور زنان در عرصه انتخابات شده است، به دلیل ضعف در عملکرد سیاسی...



مرضیه امیری / دبیر شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب خوزستان
 
پایگاه خبری شوشان مورخ سه شنبه 30 آذرماه خبری منتشر نمود که در بخش اول آن به نقل از سرکار خانم فرانک موسوی سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان مطالبی دور از انتظار بیان شده بود. بعد از مطالعه خبر احتمال آن  بود که مطالب به درستی انتقال داده نشده و لذا امید به ویرایش و اصلاح وجود داشت. اما با گذشت چند روز و عدم اصلاح، ضرورت بیان مواردی در خصوص بیانات ایشان احساس می شود.



در خبر چنین آمده بود که ایشان در نشست بانوان عضو شوراهای اسلامی خوزستان، موارد ذیل را بیان نموده اند:

۱-"در بحث کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی حضور زنان بسیار ضعیف است و متاسفانه در استان خوزستان هیچ زنی موفق نشده است در انتخابات مجلس شورای اسلامی رای کسب کند که این ضعف در عملکرد سیاسی زنان را نشان می دهد"

اگر این مطلب بدون ذکر نام و سمت گوینده منتشر می شد، اینگونه به اذهان فعالان سیاسی و آگاهان استان متبادر می گردید که فردی بدون اطلاع از آمارهای رسمی کشور و وضعیت سیاسی و اجتماعی جامعه سخن رانده است.

وی بعنوان سرپرست امور بانوان استانداری خوزستان که نزدیک دو سال است این مسئولیت را عهده دار هستند، قطعا به آمار افراد ثبت نام شده در انتخاباتهای سنوات گذشته و انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی دسترسی دارند .

بر اساس آمار رسمی وزارت کشور 635 نفر در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی خوزستان ثبت نام نموده اند که از این تعداد570 نفر مرد و 65 نفر زن بوده اند. بخش قابل توجهی از کاندیداها رد صلاحیت شدند که سهم زنان 52 نفر بوده که 80 درصد از کل زنان ثبت نام کننده در خوزستان را شامل می شود.

باید از ایشان پرسید آیا این ردصلاحیت ها که مانع حضور زنان در عرصه انتخابات شده است، به دلیل ضعف در عملکرد سیاسی زنان بوده؟یا خلا در ساختارهای مشارکت سیاسی کشور؟

نقش وی بعنوان متولی امور بانوان استان در این میدان چه بوده است ؟ بعد از رد صلاحیت بانوان توانمند استان برای احقاق حقوق آنان چه کرده اند؟ آیا از موقعیت خود جهت کمک به حل سو تفاهمات ما بین دستگاه‌های نظارتی و بانوان کاندیدا در استان خود بهره برده اند؟

پیش از آن درخصوص تشویق و ترغیب زنان به مشارکت بیشتر در عرصه انتخابات و نام نویسی برای حضور در این رقابت چه برنامه ای داشته اند؟ آیا وی بنا به وظیفه سازمانی در خصوص شناسایی، توانمند سازی و حمایت از زنان جهت حضور در عرصه انتخابات راهکارها و برنامه ای عملیاتی داشته و گامی به پیش نهاده اند؟

امید است که پاسخ ایشان مثبت بوده و گزارشی از اقدامات خود را منتشر نمایند. اگر احیانا پاسخی برای آن موارد ندارند، دستکم اعلام کنند آیا در انتخابات آتی برنامه و راهکاری جهت حضور زنان در انتخابات شوراهای شهر و روستا تدوین نموده اند؟

۲- گفته اند: «باید به دنبال راهکارهایی برای بالا بردن اعتماد به نفس زنان باشیم»

بدون شک زنان و دختران ایران به هیچ وجه بیش از مردان، کمبود اعتماد به نفس ندارند. ممکن است خلاهای قانونی،قوانین نابرابر، نبود امکانات و سنت و باورهای عقب مانده سد راه بروز و ظهور استعدادهای جامعه ی زنان باشد اما بیانات ایشان متناسب با زنان ایران در اوایل عصر قاجار است نه زنانی که دوشادوش مردان انقلاب کردند، پا به پای آنها جنگیدند و همگام آنها در عرصه های مختلف صنعت و خدمات حضور دارند.

۳- در بخش دیگری از سخنان خود فرموده اند " باید زنان متخصص و کارشناس در جامعه افزایش یابند چرا که در حال حاضر تنها مردان مهارت های لازم را کسب می کنند".

جای بسی تعجب است که ایشان در جایگاه مدیریت امور بانوان در یکی از استانهای مهم کشور، چشم بر تلاش های همه جانبه زنان برای کسب مهارت های مختلف بسته اند.

این تلاش و دغدغه حضور در عرصه های مختلف چنان رو به فزونی نهاده که حضور دختران جوان در رشته های مختلف دانشگاهی با سهمیه بندی های نابرابر محدود شده است و در بازار کار نیز با ایجاد موانع فراوان برای استخدام بانوان تا حد ممنوعیت بکارگیری در برخی ادارات و سازمانها دولتی، عرصه حضور زنان در موقعیت های مختلف جامعه تنگ و تنگ تر شده بود.

کسب افتخارات بسیار در عرصه های علمی، فرهنگی، ادبی، هنری، ده ها قهرمانی ورزشی جهانی در کنار کارآفرینان و فعالان اقتصادی توسط زنان سرزمینمان، نقش آفرینی پر رنگ در عرصه های حزبی و تشکیلاتی و انتخابات حتی در استان محروم خوزستان و با محدودیت های فراوان برهان خلف بیانات ایشان است.

زنان متخصص، کارشناس و توانمند در خوزستان کم نیستند اما متاسفانه از طرف متولیان امر، حتی مسئولان حوزه زنان دیده نمی شوند.

بعنوان زنی از سرزمین جنوب که سالهای نوجوانی،جوانی و میانسالی خود را در این استان به فعالیت سیاسی و اجتماعی گذرانده این بار را بر دوش خود احساس نموده که در خصوص زنان زحمت کش و توانمند این خطه نکاتی را ابتدا به خود بعنوان یک شهروند، سپس به مردم خوزستان بعنوان صاحبان این استان و در پایان به شما بعنوان متولی امور بانوان استان یادآوری کرده و تقاضا نمایم نسبت به بیان مواضع و اظهار نظر در حوزه تحت مدیریت خود منصفانه و مسئولانه تر برخورد نموده و پا در جای پای استاندار دلسوز خوزستان گذاشته و از ایشان در اداره امور حوزه ی تحت امرتان الگو برداری نمایند.




مطالب مرتبط
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۳
comment
comment
رزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
comment
0
0
comment با سلام بنده هم با نظر شما موافقم و عملکرد این حوزه را در کلان شهر اهواز بسیارر ضعیف ارزیابی امید است با تو جه به اینکه نیمی از جامعه متعلق به بانوان است و علی الخصوص بانوان استان خوزستان که صاحب فرهنگ و علم و هنر هستند و توانایی آنها در انجام وظایف محوله در حیطه سیاست و فرهنگ و اجتماع و همچنین حضور شان در مواقع لزوم دوشادوش مردان ملموس میباشد ولی متاسفانه نسبت به استان های دیگر استفاده لازم در جهت رشد و توسعه در جایگاهها از آنان نشده و عجیب است تا کی باید شعار داد و عمل نکرد چند بانوی مدیر داریم در استان و آیا سرکار خانم [...]هیچ خبر دارید که در ادارات چگونه با بانوان توانمند برخورد شده و مورد کم توجهی مسئولین و بی مهری قرار گرفته اند به دلیل تنگ نظری و ناشایستگی مدیران اگر خبر دارید و کوتاهی نمودین انتظار از سر کار بعنوان یک بانوی مومن میرود که این پست را به کسی واگذار کنید که توانایی انجام کار را داشته باشد بگذارید این شجاعت از حوزه بانوان شروع شود چه بسا عده ای از مدیران ناتوان بخود آیند وضعیت بانوان استان بحرانی است در تمام حوزه ها در این حوزه از گذشته تا بحال هیچ فعالیتی صورت نگرفته است نه فقط در زمان شما سر کار خانم [...] برای برون رفت از آسیب های اجتماعی استان چه کاری انجام شده آیا دعوت از زنان توانمند شده که چاره ای بیندیشند اگر بفرمائید بله برنامه هایی در دست اجراست قابل قبول نیست چون نتوانستین زمان را مدیریت و سرعت عمل داشته باشید پر واضح است که هر شاهد بدترین مسائل د استان هستیم در زمینه اشتغال چه کردین برای کار آفرینی در منزل چه کاری انجام شده چرا آیا بدنبال هم افزایی با توجه به شرایط و بحران در استان در حوزه بانوان بوده اید ووووووووووووووو
comment
زهتاب
|
-
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
comment
0
0
comment ایشان در زمان تصدی پست مهم معاونت ابتدایی در آموزش و پرورش نیز توفیقی حاصل ننمودند و با [...]خاصی رفتار می کردند و از تولی مدیریت آموزشکده فنی دختران اهواز نیز [...]
comment
استاندار ی چی
|
United States
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
comment
0
0
comment سرکار خانم امیری
ای کاش میدادید شخص دیگری این متن را منتشر میکرد که این موضوع در ذهن متبادر نشود که سرکار علیه عالیه در پی [...] یه جایگاه ایشان هستید که صد البته اینگونه می باشد [...]
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار