اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
مراسم تودیع و معارفه رییس ارشاد اهواز / مدیرکل ارشاد: حوزه فرهنگ هنوز هم مستقل نیست/ خالد لویمی: بدون ورود به حاشیه‌ها فقط به مقوله فرهنگ می پردازم/ حوزه کتاب در اهواز نیاز به اهتمام جدی دارد
همه ساز و کارهای دولتی، اجتماعی و سیاسی باید در خدمت حوزه فرهنگ باشد اما فرهنگ مظلوم است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: با وجود توقعاتی که وجود دارد تا حوزه فرهنگ مستقل عمل کند و مستقل تصمیم گیرد اما این طور نیست.

 محمد جوروند صبح یکشنبه در آیین معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز افزود: حوزه فرهنگ و هنر بسیار وسیع و پیچیده است و همه ساز و کارهای دولتی، اجتماعی و سیاسی باید در خدمت حوزه فرهنگ باشد اما فرهنگ مظلوم است.

وی گفت: شانیت فرهنگ به گونه‌ای است که باید هاله‌ای از تقدس دورش باشد اما جامعه ما هنوز برای رسیدن به این هدف فاصله دارد برای همین باید همه کسانی که قلم می‌زنند تلاش کنند تا به وضعی برسیم که در تفکر دینی و انقلابی ما برای آن تعریف شده است. 

جوروند با بیان اینکه در شهرستان اهواز پیچیدگی‌های فرهنگی و هنری زیادی وجود دارد توضیح داد: در بعضی از مناطق اهواز فعالیت فرهنگی و هنری زیادی صورت گرفته در حالی که در بعضی مناطق حاشیه‌ای کاری نشده که لازم است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز برنامه‌ای برای حاشیه شهر اهواز داشته باشند. 

وی تداخل کاری بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز است را دغدغه ای مهم دانست و گفت: از گذشته برای استقلال هویتی اداره ارشاد اهواز قدم برداشته شد که امیدواریم رییس جدید این اداره نیز این مسیر را ادامه دهد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به انتخاب خالد لویمی تاکید کرد: اعتقاد دارم در حوزه فرهنگ سفارش پذیر یا تحمیل‌گر نباشیم. 

جوروند بیان کرد: با انتخاب خالد لویمی به عنوان یکی از اهالی حوزه فرهنگ و هنر اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد و در کنار آن، این اداره کل نیز تلاش می‌کند تا حمایت جدی از اداره اهواز شود.

وی افزود: ما در دولتی مسئولیت داریم که عقلانیت، خرد گرایی، اندیشه ورزی و اعتدال شاخص مهم دولت است.  وی توضیح داد: به نظر من سال‌های سال در انقلاب اسلامی ایران همیشه منتظر چنین دولتی بودیم تا فارغ از جریانات تند به سمت جریانات اندیشه ورز و خرد گرا متمایل شود که دولت فعلی برخوردار از این شاخصه‌ها است و کابینه آن بسیار متعدل، متعهد به آرمان‌های انقلاب و رهبری، است و در مسیری صادقانه به دور از هر گونه قیل و قال یا تبلیغات وسیع برای مردم گام برمی‌دارد. 

وی گفت: دولت فعلی با وجود همه کارها و برنامه‎هایش، اهل تبلیغات وسیع و پرسر و صدا نیست که همین امر رسالت ما را در همراهی با این اندیشه اعتدال‌گرا سنگین می‌کند. 

بدون ورود به حاشیه‌ها فقط به مقوله فرهنگ بپردازم 

رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز نیز گفت: تلاش می‌کنم بدون ورود به حاشیه‌ها فقط به مقوله فرهنگ بپردازم و برای نشاط فرهنگی گام در راستای سیاست‌های کلان فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران، سرفصل‌های برنامه ششم توسعه، سیاست‌های کلان دولت اعتدال، سیاست‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیاست‌های استانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام تلاش و توان خود را به کار بگیرم تا شاهد شکوفایی و نشاط فرهنگی باشیم. 

خالد لویمی افزود: حوزه کتاب در اهواز نیاز به اهتمام جدی دارد و برپایی نشست‌های نقد، بررسی و رونمایی کتاب و بکارگیری انجمن‌های تخصصی کتاب جزو اولویت‌های ما است. 

وی توضیح داد: با وجود اینکه اهواز پایتخت کتاب بود اما هنوز نیاز به کارهای عمقی‌تر داریم.  وی با تاکید بر اینکه در حوزه فرهنگی خوزستان خلاهایی وجود دارد اظهار کرد: اهواز قطب سینمای جوان کشور است و این سخن غلو نیست چرا که سینماگران توانمندی از این شهر توانمندی خود را اثبات کرده‌اند. 

لویمی افزود: ظرفیت سینمایی اهواز جدی‌تر خواهد گرفته شد و سعی می‌شود انجمن سینمای جوان فراتر از این شود. 

وی با اشاره به تقویت کانون‌های فرهنگی مساجد به عنوان یک اولویت مهم اظهار کرد: توجه بیشتری در زمینه معارف قرآنی نیاز است زیرا به رغم وجود نهاد‌های فرهنگی متعدد هنوز بسیاری از فعالیت‌های قرآنی نمود و ظهور ندارد. 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اهواز با اشاره به حوزه هنرهای نمایشی گفت: بیشتر گلایه هنرمندان در این حوزه است و بیشتر مشکلات آنها نیز به زیر ساختها باز می‌گردد که تلاش می‌کنیم در زمینه فراهم کردن زیرساخت‌ها نمایشی در اهواز برنامه‌ریزی شود. 

وی ادامه داد: باید کاری کنیم گالری‌ها تعطیل نباشند چرا که در اهواز هنرمندان و تولید کنندگان هنرهای تجسمی فراوانی داریم.  لویمی با اشاره به استفاده از مشارکت‌های مردم بیان کرد: باید انجمن های فرهنگی و هنری را فعال تر کنیم. 

وی ادامه داد: تقویت بعد حرفه ای رسانه‌های اهواز از دیگر اولویت‌های ما است که با همکاری دانشکده خبر اهواز آن را در برنامه‌های خود داریم و سعی می‌کنیم در حوزه نظم‌دهی و حمایت از حقوق صنفی آنها فعالیت خوبی داشته باشیم.

ناصر آریایی‌نیا رئیس پیشین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز نیز گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز دارای ظرفیت زیادی است که این ظرفیت برآمده از نیروی انسانی است و امیدوارم از توانایی‌ها آنها استفاده شود. 

ایرنا





نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار