شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶

آئین روپوش سفید دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ورودی مهرماه 92 با حضور دکتر محمد فکور رئیس دانشکده پزشکی و با همت دکتر فکور:  روپوش سفید مسئولیت های شما دانشجویان را روز به روز بیشتر می کندشورای صنفی دانشکده پزشکی در محل تالار شهدا دانشگاه برگزار شد.

 

دکتر فکور در این مراسم گفت: سپیدی لباسی که شما از امروز برتن خواهید کرد در فرهنگ اجتماعی کل دنیا جایگاه خاصی دارد و این سپیدی نشانه روشنی و جزئی از پرچم ایران است.

 

وی افزود: این روپوش سفیدی علیرغم تغییر رویه های اجتماعی عملی و علمی همچنان ثابت می ماند و البته در نهایت برای رفتن به جهان ناشناخته همه ما لباس سفید خواهیم پوشید و در معرض قضاوت خالق قرار خواهیم گرفت.

 

عضو هیات علمی دانشگاه ضمن تأکید بر مسئولیتهای فردی که به تن کردن این روپوش سفید برای دانشجویان پزشکی ایجاد می کند، افزود: سپیدی حکایت از تغییر دارد و همه این تغییر وضعیت در جهتی است که همه آن را دوست دارند و با این لباس در جایگاهی قرار می گیرید که روزی آرزوی آن را داشته اید، ولی یک سری شرایط خاص را نیز فراهم می کند و تعهدات شما تقریباً در یک دوره ای به یکباره تغییر می کند و مسئولیت هایتان روز به روز بیشتر می شود و تعهدتان به حفظ سفیدی یا پاکی این روپوش بیشتر می شود.

 

فکور اظهار داشت: شما با روپوش سفید در جایگاهی قرار می گیرید که رفتارهای شما در جایگاه و موقعیتی خطیر از نظر مردم پذیرفتنی می شود و مردم این رفتار شما را می پذیرند و این نقطه قوتی بسیار بزرگ است که باید به آن توجه داشته باشید.

 

وی تصریح کرد: اکنون که این رو پوش سفید را بر تن می کنید، تعهدات شما روز به روز بیشتر خواهد شد و انتظار می رود قداست این روپوش را حفظ کنید و بعد از این مراسم تکلیف شما مشخص می شود و موقعیتها و جایگاه شما در اجتماع تغییر خواهد کرد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه بیان داشت: بعد از پوشیدن این روپوش سفید، مسئولیت های شما بیشتر می شود، همچنین دید و نگرش دیگران نسبت به شما تغییر می کند، احترام خواسته یا ناخواسته بر اساس همین روپوش سفید بر انگیخته می گردد و همه به شما با دید برتر نگاه می کنند.

 

رئیس دانشکده پزشکی در پایان خطاب به دانشجویان خاطرنشان کرد: اولین معلم شما پدر و مادر تان بودند و در این سیر معلمان نیز نقش ایفا کردند و در آینده  نیز نقش خواهند داشت و برای اینکه شما به این جایگاه برسید زحمات زیادی و تلاش بسیاری شده است و امیدوارند تلاششان به ثمر برسد، من هم  امیدوارم  ثمره تلاش ها و زحمات شما یک  ثمره خوش برای جامعه باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار