شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۲۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
گزارش شوشان از جلسه بررسی مشکلات بهداشتی خوزستان / استاندار: شهرداری یکی از مهمترین متولیان امر سلامت است/ایدنی : ساختار فیزیکی حوزه سلامت دچار چالش جدی است/ ساختمان های مرکز بهداشت در شان مردم نیست
از جمله خدمات نوین مرکز بهداشت خوزستان اعزام کارونهای کارشناسان تغذیه به مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین بوده است.
شوشان: جلسه بررسی مشکلات بهداشتی استان خوزستان صبح امروز در سالن شهید رجایی استانداری و با حضور استاندار ، رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز و رئیس مرکز بهداشت خوزستان و.. برگزار شد.

ایدنی : ساختار فیزیکی حوزه سلامت دچار چالش جدی است

به گزارش شوشان ، رییس دانشگاه جندی شاپور اهواز گفت: ساختار فیزیکی حوزه سلامت نه تنها در خوزستان بلکه در دیگر استانهای کشور هم دچار چالش جدی است.

اسماعیل ایدنی در جلسه بررسی مشکلات بهداشتی استان که صبح امروز در سالن شهید رجایی استانداری برگزارشد اظهار داشت: حوزه سلامت در خوزستان از یک عقب ماندگی مضاعف نسبت به سایر استانها برخوردار است و با توجه به اینکه استان های دیگر دارای فرصت مناسبی هستند و فقط خوزستان حائز فرصت خوبی نیست.

وی همچنین به توسعه بهداشت خوزستان اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم بهداشت خوزستان توسعه پیدا کند باید ساختار فرسوده حوزه بهداشت و درمان را بازسازی کنیم زیرا رئیس جمهوری تاکید داشتند وضعیت بهداشت خوزستان هر چه سریعتر بهبود یابد.  

ایدنی با اشاره به مهمترین شاخص های طرح تحول سلامت افزود: در ابتدا مهمترین شاخص طرح تحول سلامت حوزه درمان بوده که شاهد پرداخت هزینه های هنگفت درمانی و صعب العلاج از سوی مردم بوده‌ایم که مقام عالی وزارت بهداشت با اولویت بندی طرح تحول سلامت جهت برطرف کردن معضل پرداخت هزینه های هنگفت درمانی اقدام مهمی را اتخاذ کردند.

رئیس دانشگاه جندی شاپور اهواز بیان کرد: باتوجه به چالشی بودن ساختار فیزیکی حوزه سلامت که نه تنها در خوزستان بلکه در تمامی استانهای کشور قابل مشاهده است، وزارت بهداشت کشور با جلب و تصویب برنامه های فرابخشی در حوزه سلامت در حال رفع این چالش است.

ساختمان های مرکز بهداشت در شان مردم خوزستان نیست

در ادامه این نشست ، رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: ارائه خدمات درمانی در فضای نامناسب مراکز بهداشت خوزستان در شان مردم این استان نیست.
شکرالله سلمان زاده اظهار داشت: اگر در حوزه بهداشت خوزستان تحولی داشته‌ایم از حمایت های این دولت بوده‌است و چالش ها و نواقص حوزه بهداشت در دولت تدبیر و امید رو به کاهش است. 

وی با اشاره به روند پیشرفتی در حوزه بهداشت خوزستان افزود: راه اندازی 120 پایگاه سلامت و ساخت 94 خانه بهداشت و ارائه خدمات نوین در مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین خوزستان یکی از اقدامات بسیار بزرگ دولت در حوزه بهداشت است.

شکر الله سلمان زاده عنوان کرد: از جمله خدمات نوین مرکز بهداشت خوزستان اعزام کاروانهای کارشناسان تغذیه به مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین بوده که ارائه چنین خدماتی در این مناطق بی سابقه بوده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به فضای نامناسب برخی مراکز بهداشت در خوزستان بیان کرد: ارائه خدمات ما دچار چالش شده‌است زیرا فضای نامناسب مراکز بهداشت خوزستان در شان مردم این استان نیست.

شهرداری یکی از مهمترین متولیان امر سلامت است

در ادامه این نشست ، شریعتی استاندار خوزستان گفت: شهرداری در حوزه آب شرب و دیگر خدمات یکی از مهمترین متولیان امر سلامت شهرداری است.

استاندار خوزستان اظهار داشت: یکی از تکالیف حاکمیتی هر دولت فراهم کردن شرایط زیست سالم و بدون دغدغه برای مردم آن جامعه است که آن امر با رعایت استاندارد های تعریف شده حوزه سلامت میسر است.

رئیس کارگروه سلامت استان با اشاره به لزوم تامین پایگاه های سلامت در مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین برای مردم گفت: سلامت در اذهان عمومی امر مهمی است و وجود یک پایگاه سلامت در هر منطقه یک کار اثر بخشی است و نبود آن شاخص کم کاری دولت ها است.

نماینده عالی دولت در استان افزود: همانطور که 25 درصد امر سلامت جامعه به حوزه درمان مرتبط است، شهرداری هم در حوزه آب شرب و غیره... یکی از مهمترین متولیان امر سلامت است.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
دکتر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
comment
0
0
comment آقای دکتر ایدنی بدرستی فرمودند ساختمان های مراکز بهداشتی شایسته مردم خوزستان نیستند و این را باید اضافه کرد که مسئولان بهداشت هم شایسته این مردم نیستند چرا که رفته اید از کارشناسان بهداشتی بخصوص بهداشت محیطی برای مدیریت مراکز بهداشتی استفاده کرده اید که لیاقت و درک درستی از اهداف بهداشتی ندارند و بعضا تا شش ماه گیج و منگ این هستند که چه جوری با پزشکان مراکز بهداشتی رفتار کنند و خلاقیت در کار که پیشکش شان باشد .
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار