شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳
گلچینی از فعالیت‌های عام المنفعه جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان در فصل پاییز/ مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان: ضرورت توجه به نیازهای جوانان به عنوان سرمایه اصلی کشور
فعالیت های اعضای جوان خوزستان در فصول سرد خبر از حس نوعدوستی در بین آنان می دهد...
شوشان: پاییز خوزستان مملو از حس کمک و یاری بود. پاییز دستانش را به زمستان می دهد و مهربانی را چاشنی رفاقت می کند . در حالیکه خش خش برگ های زیبای درختان سنگ فرش خیابان های خوزستان شده است خود را آراسته به رنگ زمستان کرده است و گرمای حاصل از این نقش زیبای خدا را می توان در حس و دوستی اشرف مخلوقات دید آن زمان که در سرما، برف و باران به کمک و یاری می شتابند.

به گزارش شوشان ، بشر دوستان جوان جمعیت هلال احمر خوزستان عزم خود را در جهت داشتن فصلی زیبا برای اقشار مختلف مردم در این دیار کهن و پرفروغ جزم کرده اند. پاییز بین دو نقطه اعتدال پاییزی و انقلاب زمستانی است اما این انقلاب با فعالیت های خیرخواهانه و عام المنفعه جوانان نقطه عطفی ست در فصل های عاشقی، عشقی از جنس مهر.

ضرورت توجه به نیازهای جوانان به عنوان سرمایه اصلی کشور

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: توجه به نیازهای جوانان به عنوان سرمایه اجتماعی و گرانبهای کشور، از ضروریت های اساسی به شمار می رود.

دکتر علی خدادادی با اشاره به تعریف رویکردهای جدید فعالیت در حوزه جوانان با حفظ و توسعه زمینه های قبلی اظهار کرد: وجود مشکلات بسیار از جمله تهدیدات جدی آسیب های اجتماعی، طلاق، اعتیاد و مسائل دیگر مانند حاشیه نشینی که جوانان ما درگیر آنها هستند، وجود دو میلیون جوان با نیازهای مختلف و شرایط خاص هلال احمر، نگاه ها را به جمعیت متفاوت کرده و نیازمند حضور مداخله جویانه این هاد عام المنفعه در حوزه اجتماعی بیش از پیش هستیم.

دکتر خدادادی با تأکید بر پایش مداوم جمعیت آماری اعضای جوان جمعیت هلال احمر استان تصریح می کند: باید برنامه ریزی منسجم و دقیقی برای تمامی جوانان عضو با سلائق و ذائقه های مختلف داشته باشیم.

وی ادامه داد: توجه به نیازهای جوانان به عنوان سرمایه اجتماعی و گرانبهای ما از ضرورت های مهم به شمار می رود و فعالیت های ما در این زمینه می بایست با انگیزش و رغبت انجام شود.

اجرای طرح جنگلانه به مناسبت هفته وحدت در ایذه

یکی از شعب فعال و پرتوان  جمعیت هلال احمر استان خوزستان، شهرستان ایذه  است، جوانان فعال و پرنشاط این شهرستان با اجرای طرح جنگلانه  و مشارکت در آغاز زندگی مشترک زوج جوان عضو این جمعیت با کاشت نهال گامی محکم در مسیر دوستی برداشتند.

سرپرست جمعیت هلال احمر ایذه از اجرای طرح جنگلانه به مناسبت هفته وحدت، با حضور کارکنان و اعضای مهرورز این جمعیت خبر می دهد.

طرح جنگلانه با حضور کارکنان، جوانان، امدادگران و نجاتگران، داوطلبان واعضای شورای اجرایی هلال احمر ایذه و جمع زیادی از دوستداران طبیعت درمنطقه اتابکی هلایجان این شهرستان برگزار شد. وی افزود: در این طرح تعدادی زیادی نهال بلوط توسط شرکت کنندگان در این منطقه گردشگری کاشته شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر ایذه با اشاره به اهداف طرح جنگلانه گفت: با توجه به زوال و نابودی بسیاری از جنگل های حوزه زاگرس، بروز بیماری خشکی بلوط و برداشت بی رویه از مناطق زاگرس نشین جهت استفاده روزمره، این طرح با هدف احیای این منابع خدادادی اجرا شد.

امین تصریح می کند: در حاشیه طرح جنگلانه که در منطقه حفاظت شده تنگ اتابکی هلایجان برگزار شد، یک زوج جوان هلال احمری زندگی مشترک خود را با کاشت نهال آغاز کردند.

توانمند سازی اقشار آسیب پذیر با توزیع اقلام خوراکی بین دانش آموزان کم توان

اجرای پروژه داوطلبی توانمند سازی اقشار اسیب پذیر با توزیع ۳۳۰ بسته نوشت افزاری،شش هزار کنسرو و ۳۳۰ بسته چای بین دانش آموزان کم توان مدارس استثنایی اهواز توسط جمعیت هلال احمر کلانشهر اهواز با همت جوانان پرشور و فعال این جمعیت صورت گرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر اهواز با اعلام این خبر گفت: ۳۳۰ بسته نوشت افزاری،شش هزار کنسرو و ۳۳۰ بسته چای بین دانش آموزان کم توان  مدارس استثنایی اهواز به همت اعضا جوان این مرکز انجام شد، همچنین  وی اظهار کرد: همه ما در این نهاد تلاش می کنیم تا در حوزه مشاوره و مددکاری با ایجاد تعادل، خودباوری و اتکا به نفس در این افراد، آنان را به حالت عادی در زندگی بازگردانیم.

هاشم نژاد بیان کرد: این اقدام نیک و خیرخواهانه که توسط جمعیت هلال احمر اهواز صورت گرفت امری خداپسندانه بود ،و هدف از این حرکت فرهنگی را کمک به خانواده های نیازمند در تأمین لوازم التحریر مورد نیاز فرزندان آنها اعلام کرد و افزود :همه ما مبالغ زیادی در طول سال برای سلامت جسم خویش هزینه می کنیم لذا برای آرامش روح و توشه دنیا و آخرت خویش هم با وقف بخشی از دارایی های خودمان اقدام کنیم.

همایش پیاده روی هفته ملی دیابت

با ترویج فرهنگ پیشگیری از سوی رسانه ها، می توان آسیب های جسمی و هزینه های پرداختی را کاهش داد.

حضور جوانان جمعیت هلال احمر کلانشهر اهواز در همایش پیاده روی هفته ملی پیشگیری از دیابت و بر پایی ایستگاه سلامت با همکاری شبکه بهداشت شرق اهواز خود خبر از یک حس نوعدوستی میداد. حسی که بیانگر آگاهی مردم پیرامون دیابت و عوارض این بیماری بود.

فتح اله هاشم نژاد با بیان اینکه سازمان جهانی بهداشت، توجه ویژه ای به شیوع بیماری دیابت دارد و به دلیل اهمیت آن،با پذیرش روز جهانی دیابت و برجسته کردن خطرات جهانی این بیماری، تعهد خود را برای مبارزه با دیابت نشان داده است افزود: هدف از نامگذاری چنین روزی افزایش آگاهی عمومی در ارتباط با علل، عوارض، پیشگیری و درمان این پدیده روزافزون است.

هاشم نژاد اظهار می کند: خانواده ها باید در خصوص نشانه های دیابت آگاهی داشته باشند زیرا خانواده ها، پس از بروز عوامل بالینی، آگاهی می یابند و به پزشک مراجعه می کنند. ضمن اینکه ورزش و فعالیت بدنی، پرهیز از دخانیات، تغذیه مناسب و تغییر شیوه زندگی، بر پیشگیری از ابتلا به دیابت، موثر است و همچنین با ترویج فرهنگ پیشگیری از سوی رسانه ها، می توان آسیب های جسمی و هزینه های پرداختی را کاهش داد.

زنده نگهداشتن شب یلدا با هویت دهی به فرهنگ ایرانی و اسلامی

اعضای کانون غنچه های هلال احمر دزفول در حالی به استقبال زمستان رفتند که جشن یلدا را با گرمی دلهای خود آذین بستند.

رئیس جمعیت هلال احمر دزفول با بیان اینکه این روز برای غنچه های هلال بیاد ماندنی و سراسر شور ونشاط بود، افزود: شب یلدا یک سنت باستانی است و از زمانهای گذشته تا به امروز در میان ایرانیان مرسوم بوده است از آنجا که زنده نگهداشتن آن برای هویت دهی به فرهنگ ایرانی و اسلامی ما لازم است در این برنامه با سرگرم کردن کودکان پیش دبستانی و مهد نکات لازم به این کودکان آموزش داده شد.

رضایی مرساق تصریح کرد :در این برنامه مربیان با گفتن قصه،داستان بلند ترین شب سال را برای بچه ها بازگو کرده وکودکان نیز به هم خوانی با یکدیگر پرداختند.

وی ادامه داد: همچنین این سفره جنبه دینی داشته و مقدس بوده و کودکان از خداوند روشنایی و برکت طلبیدند تا زمستان را به خوشی سر کنند.

تندیس نوعدوستی برازنده همیاران بشردوست

فعالیت های اعضای جوان خوزستان در فصول سرد خبر از حس نوعدوستی در بین این عزیزان می دهد.

آنان که بدون چشمداشت و با حس دوستی دست در دست عاطفه های درونی خویش می دهند و با توکل به آفریدگار هستی گام هایشان را با یاد و نام او محکمتر از قبل بر میدارند تا بتوانند با فعالیت های مختلف تندیسی از  فداکاری و نوعدوستی از خود به یادگار بگذارند.







نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار