شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
عضو شورای اسلامی شهر اروندکنار گفت: به رغم اینکه ۹۰ درصد مردم این شهر بیمه شده تامین اجتماعی هستند ولی این شهر یک کلینیک ویژه تامین اجتماعی ندارد.

محمد پورنصاری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ساخت کلینیک تامین اجتماعی در اروندکنار برای استفاده رایگان مردم از مزیتهای بیمه تامین اجتماعی امری لازم و ضروری است که باید مسئولان امر در این رابطه توجه بهتر و جدی تری کنند.

وی اظهار کرد: به دلیل بُعد مسافت بیش از ۴۵ کیلومتری که میان تنها درمانگاه اروندکنار تا بیمارستانهای آبادان وجود دارد، استقرار دائم فوریتهای پزشکی و حداقل دو دستگاه آمبولانس در مجاورت این درمانگاه برای جابجایی بیماران به طور آنی و در زمان اضطرار و ضرورت دارد.

پورنصاری با اشاره به نبود شعبه پزشکی قانونی در منطقه تصریح کرد: اروندکناری ها در هنگام فوت عزیزانشان برای طی مرحله پزشکی به اجبار باید مرده هایشان را به آبادان انتقال و به دوباره به اروندکنار بازگردانند.

به گفته وی، راه اندازی شعبه پزشکی قانونی در اروندکنار به منظور کاهش تالمات روحی خانواده های داغ دیده الزامی است.

عضو شورای اسلامی شهر اروندکنار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع بیکاری جوانان این شهر گفت: متاسفانه شیوه استخدام و جذب نیرو به صورت آزمون و گزینش یک سیاست غلط است زیرا با این کار افراد غیربومی استخدام و همشهریان ما بیکار می مانند.

پورنصاری با اشاره به بیمارستان در حال تکمیل اروندکنار افزود: تقاضای جوانان تحصیل کرده اروندکنار بر جذب آنها به عنوان کادر مورد نیاز بیمارستان در بخشهای حراستی، خدماتی و اداری است.

انتقاد از گمرک

وی اظهار کرد: متاسفانه شیوه کارکرد نامناسب مسئول فعلی گمرک اروندکنار موجی از نارضایتی را در میان فعالان بخش تجارت ایجاد کرده است و این در حالی است که ماموریت و وظیفه او کمک به رونق اقتصادی منطقه با فعال تر کردن بخش تجارت در منطقه است.

به گفته پورنصاری، مسئولان گمرک باید در این زمینه بازنگری و توجه بهتر و بیشتری داشته باشند. اروندکنار شهری مرزی است که و نیاز به تقویت و رسیدگی بیشتر دارد.

وی با اشاره به اینکه احداث یک اسکله بتنی در محل بندر برای بارگیری و تخلیه سریع و راحت کالا لازم است، گفت: کشاورزی در اروند کنار در حد صفر و یا زیر صفر است، راهبرد و اقدام مسئولان جهاد کشاورزی تحت عنوان احیای نخیلات تنها به تسطیح و زهکشی نخلیلات ختم می شود که آن هم سبب از بین رفتن بخش زیادی از نخیلات شده است.

از بین رفتن نخیلات

پورنصاری با بیان اینکه جهاد کشاورزی باید زمینهای تسطیح شده را به تفکیک در اختیار کشاورزان قرار دهد، افزود: استفاده از مجرای آبرسانی به نخیلات باید به صورت صحیح کنترل و نظارت شود تا تقسیم آب به شکل عادلانه ای بین نخلداران صورت گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر اروندکنار همچنین بر رفع مشکلات بی آبی در اروندکنار و اتخاذ تصمیمات اساسی و قابل اجرا تاکید کرد و اظهار کرد: به رغم گذشت بیش از ۲۷ سال از جنگ تحمیلی، مردم اروندکنار باز هم آب مناسب و مطلوبی در منازلشان ندارند.

پورنصاری با انتقاد از نبود زیرساخت و آسفالت مناسب در بسیاری از کوچه های شهر تصریح کرد: مردم برای فرستادن فرزندانشان به مدرسه باید پلاستیک در پایشان کنند تا خودشان را به محدوده آسفالت شده ای برسانند. برای شهری با ۷۰ سال قدمت شهری این کمبودها اسف بار است.

وی یادآور شد: متاسفانه طرح تفضیلی شهر با بافت موجود مطابقت ندارد و این مسئله سبب شده تا کار صدور ۸۰ درصد از پروانه های ساخت در اروندکنار متوقف شود به همین دلیل بازنگری مجدد طرح تفضیلی شهر امری ضروری است، انتظار می رود مسئولان کمک کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار