اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
فرماندار آبادان خواستار معرفی مرجع رسیدگی به تخلفات خودروهای حامل سوخت و ارگان‌های متخلف در این موضوع به مردم شد.

شورای ترافیک شهرستان آبادان با موضوع پیگیری مصوبات جلسات گذشته پیش از ظهر امروز تشکیل جلسه داد که در ابتدا فرماندار ویژه شهرستان از عدم حضور شهردار و دبیر شورای ترافیک شهرستان به‌تندی انتقاد کرد.

بر همین اساس، رئیس شورای ترافیک آبادان با بی‌اعتبار خواندن این شورا در غیاب متولی امور شهری آبادان، دبیر این شورا را به محل سالن جلسات فراخواند.

فرماندار ویژه آبادان در این نشست عنوان کرد: شورای ترافیک یکی از مهم‌ترین شوراهای شهرستان است که باید برای آن اهمیت ویژه‌ای قائل شد و کوچک شمردن آن تبعات جبران‌ناپذیری برای شهرستان دارد.

عزیزاله شهبازی در ادامه اظهار کرد: با غیبت در این‌گونه شوراها نمی‌شود شهر را اداره کرد و باید مسؤولان حس مسؤولیت پذیری خود را بالا ببرند، ضمن اینکه تمامی موضوعات شهری و ترافیک به شهرداری مربوط می‌شود.

وی در خصوص عدم پیگیری مصوبه عدم تردد خودروهای سنگین حامل سوخت در سطح شهر آبادان، آن را تخلف ارگان‌های مربوطه از جمله شهرداری و شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی دانست و تصریح کرد: در خصوص این موارد تبلیغات گسترده‌ای صورت پذیرد تا مردم بدانند در صورت هرگونه مشکل و یا ایجاد تلفات جانی از سوی این خودروها، کدام ارگان‌ها را به محاکم احضار کنند.

این نشست با موضوع پیگیری طرح پارکبان برای خیابان‌های شهر آبادان پیگیری شد و فرماندار ویژه شهرستان با رد پذیرش این طرح یادآور شد: برای اجرای این طرح با فرمانداری آبادان هماهنگی صورت نگرفته، بنابراین نماینده دولت در شهرستان در این خصوص دخالتی نخواهد داشت.

معاون استاندار خوزستان، ضمن درخواست از رسانه‌ها برای پیگیری مصوبات تمامی شوراهای شهرستان از سوی مسؤولان دستگاه‌های مربوطه، اشاره کرد: رسانه‌ها به‌عنوان رکن چهارم نظام، نقش مهمی  در اجرای مصوبات داشته و در صورتی که طرح‌هایی که در جلسات شوراها مصوب می‌شود توسط دستگاه‌ها اجرا نشد، حق پیگیری و به چالش کشیدن موضوعات را دارند.

شهبازی به تابلوهای «توقف ممنوع» و «حمل با جرثقیل» در سطح خیابان‌های شهر آبادان اشاره کرد و گفت: این تابلوها در اغلب نقاط مرکزی شهر نصب شده‌اند ولی هیچ‌گونه توجهی به آن نمی‌شود و تمامی خودروها با اطمینان خاطر در زیر این تابلوها توقف کرده و اطمینان دارند که برخوردی با آنها نخواهد شد، پلیس نیز در این خصوص رأفت به خرج داده و تاکنون اقدامی را به انجام نرسانده است.

فرماندار ویژه آبادان افزود: اگر قرار بر اقدام قانونی باشد نباید در این خصوص با کسی مماشات کرد و در خصوص خودروهای متخلف باید اعمال قانون صورت پذیرد و اگر قرار بر برخورد نباشد باید این تابلوها از سطح خیابان‌ها برچیده شود.

وی از نبود تابلوهای خوش‌آمد گویی و معرفی مختصات شهری آبادان، چوئبده و اروندکنار در ورودی این شهرها انتقاد و خاطرنشان کرد: یکی از ابتدایی‌ترین موضوعاتی که شهرداری‌ها باید به آن بپردازند، بحث معرفی شهر خود به میهمانان است که ما شاهد هستیم در ورودی هیچ‌یک از شهرهای آبادان، چوئبده و اروندکنار تابلو  خوش‌آمد گویی و مختصات شهری وجود ندارد که باید در این خصوص اقدامات لازم انجام پذیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار