اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸
معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در گفتگو با شوشان:
ابوالقاسم کوره چینی گفت: براساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز آئین نامه اجرایی ماده 5 که دولت را ملکف کرده که سامانه های نرم افزاری را به منظور جلوگیری از قاچاق کالا را راه‌اندازی بکند سازمان صنعت، معدن و تجارت با طراحی سامانه‌های مرتبط خود اقداماتی کرده است.
 شوشان: کارگاه آموزشی طرح شناسنامه دار کردن انبارها، سردخانه‌ها، سیلوها و مراکز نگهداری کالا با موضوع آئین نامه اجرایی مواد 5 و 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مجتمع فرهنگی فجر اهواز برگزار شد.

به گزارش شوشان ، این کارگاه با حضور عباس تابش مدیرکل امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت ، هیئت مدیره انجمن شرکت های صنعت پخش ایران ، دبیران کمیسیون های مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانهای اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و کهگلویه و بویر احمد ، قدرت الله دهقان معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان برگزار شد.


معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در حاشیه این کارگاه به خبرنگار شوشان گفت: براساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز آئین نامه اجرایی ماده 5 که دولت را ملکف کرده که سامانه های نرم افزاری را به منظور جلوگیری از قاچاق کالا را راه‌اندازی بکند سازمان صنعت، معدن و تجارت با طراحی سامانه‌های مرتبط خود اقداماتی کرده است. 

ابوالقاسم کوره چینی ادامه داد: در قانون ماده 6 هم هشت سامانه را برای جلوگیری از قاچاق کالا و ارز را مطرح کرده که سه سامانه برعهده‌ی وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده که یکی از این سامانه‌ها که در این کارگاه آموزشی که به نام سامانه جامع شناسنامه دار کردن انبارها که ایجاد راه‌اندازی و بهره برداری این طرح به عهده این وزارت محول شده است.

وی افزود: در این سامانه، استانهای کشور را به 6 منطقه تقسیم بندی کردند که استان خوزستان جزء منطقه 5 بوده که امروز میزبان 4 استان، اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و کهگلویه و بویر احمد این منطقه هستیم.

وی عنوان کرد: در این همایش با حضور مسئولان ذیربط وزارتی در دو کارگاه صبح و عصر کیفیت استفاده از نرم افزار سامانه شناسنامه دار کردن انبارها، سردخانه‌ها، سیلوها و مراکز نگهداری کالا و را به نمایندگان سازمانهای استانی منطقه 5 وزارت صنعت، معدن و تجارت آموزش می دهند.
معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به آینده عملکرد این سامانه ها تصریح کرد: اگر این سامانه های راه اندازی شوند شاهد یک تحولی نو در عرصه مبارزه با قاچاق کالا خواهیم بود.

در پاسخ به سوال اینکه در مرکز استان سازمان صنعت، معدن و تجارت چه اقداماتی را برای مبارزه با قاچاق کالا اتخاذ کرده‌است، گفت: حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز بحثی است که به چند دستگاه اجرایی مختلف مرتبط است که این ارگانها با تشکیل 4 کارگروه که سازمان صنعت، معدن و تجارت به نوبه‌ی خود کارگروه حمایت از تولید و شفاف سازی کالا و عرضه آن که فقط در سطح رصد مستمر بازار و عرضه کالای داخلی مشغول است اقدامات بسیار خوبی را در این کارگروه داشته است. 

ابوالقاسم کوره چینی در پایان خاطرنشان شد: عملکرد 9 ماهه امسال سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در سطح عرضه کالا 5/4 درصد افزایش پیدا کرده که این راوی از فعالیت مستمر این سازمان در مبارزه با قاچاق کالا و ارز است. 












نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار