اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴
مشاور وزیر کشور در امور بانوان:
مشاور وزیر کشور در امور بانوان و مدیر کل دفتر بانوان و خانواده وزارت کشور گفت:پائین بودن شاخص های برخورداری بانوان از اوقات فراغت سالم و ایمن در کشور نگران کننده است.
شوشان: فهیمه فرهمند پور روز چهارشنبه در نشست منطقه ای بانوان مشاور فرمانداران شهرهای شمال خوزستان در سالن جلسات فرمانداری شوش افزود: مدیران و مسئولان باید پیگیر مطالبات بانوان و بهبود وضعیت آنان باشند.


وی با تاکید بر ویژه دیده شدن بانوان توسط مردان گفت:در فرهنگ دینی ما به زنان اولویت داده می شود به همین دلیل موقعیت خاص بانوان بایدتوسط مردان دیده شود.

وی گفت:برای داشتن جامعه آرمانی مهدوی که در ادبیات ما تعریف شده است باید توجه ویژه ای به زن داشت.

فرهمندپور ضمن انتقاد از تعبیرهای بی اساس در خصوص بانوان گفت:امنیت و آرامش یکی از نشانه های جامعه مهدوی می باشد و اگر زنان در جامعه بتوانند به تنهایی و با آرامش خاطر سفر کنند می توان گفت جامعه ای مهدوی داریم در غیر اینصورت جامعه به دور از مهدویت است.

وی افزود: حضور زن در فعالیت های اجتماعی و سیاسی و خانوادگی با اعتقادات مذهبی ، دینی و بومی ما همخوانی دارد و هیچ مشکلی در خصوص سهم و حق زنان در توسعه و نقش آفرینی آن در جامعه نداریم پس باید دید چرا شاخص های برخورداری زن و دسترسی زنان به شاخص های حداقلی مشروع و دینی و بومی کم شده است.

وی به شاخص های بازماندگی تحصیلی در کشور اشاره کرد و گفت:متاسفانه در برخی شهرهای ما کماکان شاخص بازماندگی زنان در تحصیل بالاتر از مردان است که دلایل این امر باید بازبینی شود .

فرهمند پور اظهار کرد: هنوز در برخی از استانهای کشور حتی یک پارک ویژه بانوان وجود ندارد و مشخص نیست یک زن ایرانی در این استان ها چگونه باید اوقات فراغت سالم و امن خود را سپری کند.

وی پائین بودن زمینه های برخورداری زنان از فرصت های سالم و ایمن اوقات فراغت را نگران کننده دانست و گفت:در جایی که زمینه برخورداری زنان از امکانات ورزشی و تفریحی پائین است طبق پژوهش های انجام شده آمار زنان معتاد بالاست لذا اگر نتوانیم پارک ویژه بانوان در شهر بسازیم مجبور به احداث کمپ ترک اعتیاد ویژه بانوان خواهیم شد که این اثبات شده است.

وی افزود: اگر نتوانیم زمینه حضور بانوان در عرصه های ورزشی را فراهم کنیم با بالارفتن شاخص های طلاق و آسیب های اجتماعی در آینده روبرو خواهیم شد که تمام این نتایج از یافته های پژوهشی و دانشگاهی است این درحالی است که در حوزه بانوان فقط شعار داده می شود و در عمل هیچ دستاوردی نداریم .

مشاور وزیر کشور در امور بانوان اظهار کرد:در کلیه موارد و مشکلات حوزه بانوان جای خالی اعتبار به وضوح دیده می شود این درحالی است که در رده بندی بودجه هیچ نامی از اعتبار ویژه مردان نیز دیده نشده است ولی در عمل وقتی همین بودجه اندک می خواهد هزینه شود به نحوی عادلانه در حوزه زنان و مردان هزینه نمی شود و تنها در حوزه مردان هزینه می شود .

وی با بیان اینکه به دنبال تقابل و کشمکش بین زنان و مردان نیستیم گفت:طبق آخرین آمار زنان، حدود 10 درصد جمعیت معتادان کشور را تشکیل می دهند حال سوال این است که آیا 10 درصد از بودجه ای که برای پیشگیری،درمان اعتیاد و حمایت های اجتماعی پس از بهبود هزینه می شود در حوزه زنان هزینه می شود.

وی افزود: با وجود اینکه بین 49 تا 51 درصد جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند هیچ بودجه ای برای خدمات اجتماعی بانوان هزینه نمی شود لذا برنامه ریزی،بودجه ریزی و هزینه کردها باید به نحوی باشد که خروجی آن منجر به فراهم کردن شرایط عادلانه بین زنان و مردان باشد.

فرهمند پور از فرماندار و دیگر مسئولان ادارات شهرستان شوش خواست در نظام برنامه ریزی و بودجه ریزی و هزینه کرد منصفانه عمل کنند .

وی در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی نیز گفت:بر اساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری فرهنگ یکی از مباحث مهم است و تلاش برای بهسازی فرهنگ در مسیر حرکت اقتصاد مقاومتی است که باید گفت بانوان مهمترین فرهنگ سازان جامعه هستند ونقش بانوان در این حوزه بسیار پررنگ است.

وی گفت: باید با حمایت بانوان زمینه های ایجاد مشاغل خانگی،صنایع دستی و مشاغل خرد را فراهم کرد ضمن اینکه می توان زمینه احداث بازارچه دائمی ویژه بانوان را نیز در همه شهرستانها فراهم کرد.

وی توسعه پارک های بانوان و ایجاد زمینه مناسب برای اوقات فراغت سالم ،توجه به سلامت زنان ،دسترسی زنان به فضای امن و قابل قبول ورزشی را در توسعه فعالیت های بانوان و جامعه موثر دانست .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار