اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲

دکتر عطاء الله غدیری عضو هیئت علمی گروه ایمونولوژی و مدیر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز شنبه ١١ دی ماه ١٣٩٥ در مراسم افتتاح دفتر شبکه یوسرن در دانشگاه برای اولین بار در استان خوزستان و دیگر مناطق مجاور گفت: یوسرن (USERN: Universal Scientific Education and Research Network) شبکه‌ی جهانی آموزش و پژوهش‌های علمی است که اوایل سال 2016 میلادی با ابتکار دکتر نیما رضایی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و با هدف گسترش آموزش و پژوهش‌های علمی اخلاق محور و بشردوستانه و در نهایت کمک به پیشرفت علم کار خود را آغاز کرد.

وی گفت: شعار یوسرن، علم بدون مرز است که در حال حاضر از 5 قاره دنیا برای پیوستن به این شبکه بین المللی آموزشی و پژوهشی داوطلب پیدا شده است.

غدیری ادامه داد: در حال حاضر اعضای بورد یوسرن متشکل از 181 دانشمند 1% برتر جهان که هر ساله از طرف موسسه ISI به عنوان دانشمندان برتر معرفی می شوند و همینطور 11 برنده جایزه نوبل می باشد، لذا نشان می دهد که این یک شبکه بسیار علمی و با سطح بالا می باشد.

مدیر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اینکه در حال حاضر یوسرن بیش از ٣٨٠٠ عضو از بیش از 60 کشور جهان و ٢١ رشته علمی دارد، خاطرنشان کرد: اعضاء هیات علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه می توانند با برخورداری از شرایط مندرج در سایت یوسرن به نشانی http://usern.org به عنوان عضو این شبکه فعالیت کنند.

وی اظهار داشت: بیشترین تعداد اعضاء پس از ایران، از آمریکا، هند، آلمان، استرالیا، فرانسه، انگلیس و سایر کشورهای دیگر از جمله کشورهای آسیای شرقی و آفریقا هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه فعالیت های یوسرن در زمینه مسایل آموزشی و پژوهشی می باشد گفت: در پایان سال ٢٠١٦ یوسرن، 109 تالیف فهرست شده شامل کتاب و مقاله در وبسایت بین المللی اسکوپوس درج نموده است که 65 بار به آنها ارجاع گردیده است.

غدیری افزود: تالیفات یوسرن از کیفیت بالایی برخوردار هستند که در ١٧ رشته از 22 رشته ی علمی طبقه بندی شده در اسکوپوس فهرست شده است.

وی به دیگر فعالیت های یوسرن اشاره کرد و بیان داشت: یوسرن تاکنون موفق به انعقاد 12 تفاهم نامه خارجی شده است که در قالب این تفاهم نامه ها ارتباطات علمی و پژوهشی برقرار و در حال انجام است.

مدیر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: نخستین همایش یوسرن در ٨ تا ١٠ نوامبر ٢٠١٦ و با نگاهی نو به علم در تهران برگزار شد که این همایش در ١٠ نوامبر به عنوان روز جهانی علم برای صلح و توسعه با اهدای جوایز یوسرن به 5 دانشمند جوان جهان خاتمه یافت.

وی به صحبت های دکتر نیما رضایی موسس و رئیس یوسرن اشاره کرد و گفت: ما در یوسرن به دنبال برچیده شدن هرگونه مرز بین علوم مختلف، مرز جغرافیائی و مرز میان دانشمندان با تجربه و جوان برای علم هستیم.

غدیری ادامه داد: امروز جشن یک سالگی یوسرن است و باعث شده که جایگاه دانشگاه های ایران در زمینه آموزش و پژوهش کیفی با حضور بورد فوق تخصصی، دانشمندان برتر و برندگان نوبل افزایش یابد.

مدیر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در نخستین همایش یوسرن در تهران بیش از ١٠٠٠ نفر شرکت کردند که اکثریت آنها در مقطع دکتری و در درجه بعدی کارشناسی بودند. همچنین رشته های علوم پزشکی، زیست، شیمی، فیزیک و مهندسی بالاترین درصد شرکت کنندگان را تشکیل دادند.

غدیری به حضور دانشمندان برتر دنیا در همایش یوسرن در ایران اشاره کرد و خاطرنشان کرد: پروفسور جان گوردن، برنده جایزه نوبل پزشکی ٢٠١٢ از انگلستان به سخنرانی در مورد سلول های بنیادی القایی و برنامه ریزی مجدد هسته سلول با اهداف درمانی، پروفسور فرانسیسکو کوکا، دانشمند یک درصد برتر ژنتیک از ایتالیا در مورد نقش ژن ها برای تعیین خاستگاه انسان ها و اثر آن بر سلامتی و پروفسور بهرام مبشر، دانشمند یک درصد برتر فیزیک و اخترشناسی از آمریکا با موضوع تشکیل و تکامل جهان به سخنرانی در همایش یوسرن پرداختند.

وی اظهار داشت: این کنگره در سال 2017 در دانشگاه خارکیف اوکراین و درسال 2018 در وین برگزار می‌شود. فرانسه نیز یکی از کشورهای کاندیدا برای میزبانی این کنگره در سال 2019 میلادی است.

غدیری گفت: هم اکنون در آستانه اولین سالگرد آغاز فعالیت رسمی یوسرن، 10 دفتر در شهرهای اهواز، شیراز، کرمان، رشت، تهران، تبریز، یزد، آمل و بیرجند به طور همزمان در 31 دسامبر 2016 افتتاح می شوند.

وی افزود: از آنجایی که یوسرن از بورد علمی تخصصی برخوردار است و اعضاء علمی آن به صورت کنترل کیفی گزینش می شوند، لذا افرادی که موفق به عضویت در یوسرن می گردند، برای ارسال نامه ها و درخواست های خود جهت دریافت اعتبارات بین المللی می توانند از طریق یوسرن اقدام کنند که کمک بسیار بزرگی برای معرفی و شناسایی آن عضو هیات علمی و یا دانشجوی مورد نظر در دوره های تحصیلات تکمیلی خواهد بود.

غدیری در پایان گفت: آدرس دفتر یوسرن اهواز در طبقه دوم ساختمان معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز می باشد که اساتید و دانشجویانی که صلاحیت عضویت در یوسرن را دارند، می توانند به دفتر مذکور مراجعه نمایند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار