شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
امام جمعه آبادان و فرماندار شهرستان در نشست مشترک فعالان اجتماعی و اعضای سازمان های غیردولتی شهرستان به بیان مشکلات و دردهای مزمن این شهرستان پرداختند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی ابراهیمی پور شامگاه یکشنبه در نشست مشترک فعالان اجتماعی شهرستان آبادان، انجمن ‌های مردم نهاد، دهیاران و بانوان فعال اجتماعی شهرستان با ' الهام امین زاده' دستیار رئیس جمهوری در امور شهروندی، گفت:قانون اساسی ایران قانون جامعی است و بخشی از آنها را دولت به عنوان حقوق شهروندی تدوین کرده است.

وی اظهار داشت:سندی که به عنوان سند حقوق شهروندی رونمایی شد نیز، حائز اهمیت است، البته یکی از اتفاقات مهمی که باید صورت بگیرد آشنایی مردم با حقوق خود است.

امام جمعه آبادان در خصوص لزوم رعایت حقوق متقابل مردم و دولت، گفت:بر دیوار برخی دستگاه ها نوشته شده که اگر با کارمند دولت برخورد ناشایست شود جریمه می شوید ولی در خصوص بد اخلاقی مدیر با کارمند یا ارباب رجوع جریمه ای در نظر گرفته نشده است.

وی، تصویب حق زن و مرد روستایی و حق شهری، حقوق حاشیه نشینی در قانون حقوق شهروندی را خواستار شد و با تشریح مشکلات آبادان گفت:بسیاری از مناطق آبادان هنوز از آب شرب بی بهره هستند و یکی از حقوق شهروندی مردم آبادان پس از حدود 40 سال از عمر انقلاب، بهره مندی از امکانات است ولی در این شهر، تامین نشدن زیرساخت های دفع فاضلاب بیداد می کند.

وی تصریح کرد: طبق حقوق شهروندی اولویت اشتغال باید به جوانان بومی داده شود و این مورد باید به صورت اساسی در حقوق شهروندی لحاظ شود. امام جمعه آبادان گفت:زمینه اشتغال برای جوانان آبادانی فراهم نیست و این معضل، بالا رفتن آمار طلاق در شهر را به همراه داشته و انتظار می رود این موارد به گوش رئیس جمهوری برسد.

حجت الاسلام ابراهیمی پور اظهار داشت: آبادان مهد و سرزمین نخستین هاست ولی اکنون شرایط به گونه دیگری است و امیدواریم حق از دست رفته 37 ساله آبادان به این شهر بازگردد.

وی افزود: همه صحبت از اولین ها در آبادان می کنند، فرماندار هم از شهر اولین ها سخن می گوید ولی همه آنها از کم و کاستی ها می گویند و متوجه می شویم که آبادان شهر آخرین هاست نه اولین ها و فقر، فساد، بیکاری، آب آلوده و فاضلاب در این شهر به معضل جدی تبدیل شده است.

عزیزالله شهبازی فرماندار ویژه آبادان نیز در این نشست گفت:آبادان مشکلاتی در دفع فاضلاب و آلودگی های زیست محیطی دارد که برای رفع آن نیاز به حمایت دولت داریم.

وی اظهار داشت:استفاده از ظرفیت های سازمان منطقه آزاد اروند در نصب گیت های ورودی و خروجی ضروری است که مسئولیت هایی در حوزه آبادان و خرمشهر در ماده 112 قانون گنجانده شده است و امیدواریم مشکل پیش آمده بین گمرک و سازمان منطقه آزاد اروند برطرف شود.

فرماندار ویژه آبادان گفت: رشد جمعیت در آبادان بین سال های 85 تا 90 منفی بود، ولی از سال 92 بر اساس سرشماری جدید، رشد جمعیتی این شهرستان 20 درصد افزایش یافته است.

فرماندار ویژه آبادان گفت:وضعیت آب در آبادان نسبت به گذشته شرایط بهتری است، البته تا رسیدن به مطلوب فاصله زیادی داریم و با اخذ مجوز آب شیرین کن با ظرفیت 50 هزار متر مکعب آب، شرایط بهتر می شود و برای 10 سال آینده مشکل آب این شهر برطرف می شود.

شهبازی گفت: در حوزه سلامت و درمان وضعیت آبادان برند مهمی در کشور است، چهار بیمارستان قدیمی در آبادان داشتیم ولی اکنون با مشارکت بنیاد مستضعفان و سازمان منطقه آزاد اروند بیمارستان جدیدی تا سه سال آینده ساخته می شود.

به گزارش ایرنا دستیار رئیس جمهور در امور شهروندی روز یکشنبه در سفر به شهرستان آبادان، از روستای 'نقشه حیر' از توابع بخش مرکزی دیدن کرده و از نزدیک در جریان مشکلات اهالی این روستاها قرار گرفت.

کمبود آب شرب مناسب، نبود ایستگاه پمپاژ آب برای آبرسانی مناسب به نخیلات، وجود گرازهای وحشی و نبود سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان از کمبودهایی بود که روستائیان، رسیدگی به آن را از دستیار رئیس جمهوری خواستار شدند.

خانم امین زاده همچنین در این سفر یکروزه با حضور در کلیسای 'قاراپت مقدس' آبادان به مناسبت نخستین روز سال جدید میلادی، پیام تبریک رئیس جمهوری را به پیروان حضرت مسیح علیه السلام ابلاغ کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار