شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۹۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
الهه موالی زاده رییس سازمان زنان حزب اعتدال و توسعه خوزستان در گفتگو با شوشان: سهم بانوان خوزستان از مدیریت های اجرایی استان بسیار ناچیز است/ نگرش مردسالارنه در مدیریت ها باید تغییر کند / انتصابات فارغ از قومیت و جنسیت ، بر اساس شایسته سالاری باشد
نگرش مردسالارنه در مدیریت ها باید تغییر کند و فارغ از جنسیت و قومیت ، صرفا شایسته سالاری مدنظر باشد.


شوشان: الهه موالی زاده که عنوان اولین شهردار زن خوزستان را به نام خود ثبت کرده و در حال حاضر نیز رییس سازمان زنان حزب اعتدال و توسعه خوزستان است ، انتصاب بانوان را در مدیریت اجرایی خوزستان نسبت به سایر استان ها بسیار ضعیف می داند.

وی در گفتگو با شوشان با اشاره به انتصاب اولین فرماندار زن در خوزستان، گفت: در رده های مدیریتی استان انتصاب بانوان کمتر وجود داشته است این در حالی است که در استان های دیگر ، سهم خانم ها از فرمانداری ها به عدد سه و یا چهار و در سایر مدیریت ها نیز مطلوب است.

الهه موالی زاده گفت: تاکنون سهم بانوان خوزستان از مدیرت های کلان صفر بوده و هیچ مدیرکل زنی در استان نداریم. البته روند انتصاب بانوان خوزستان در مدیریت ها رو به رشد است و در چند شهر خوزستان چند خانم به عنوان مدیر ادارات منصوب شده اند. 

 رییس سازمان زنان حزب اعتدال و توسعه خوزستان افزود: مطلقا انتظاراتی که در زمینه انتصابات داریم متناسب با عملکرد بانوان استان نیست. انتظار این است که مسئولیت ها فارغ از قومیت و جنسیت و صرفا بر اساس شایسته سالاری تقسیم شود.

وی با اشاره به فعالیت کمپینی به نام "نه به خوشنت علیه زنان در خوزستان" ، گفت: در این رابطه اقداماتی انجام شده اما هنوز وارد مرحله اجرایی نشده و امیدواریم این مسئله به صورت جدی تر دنبال شود. خصوصا با بندهایی که در منشور حقوق شهروندی آمده و چند بند آن مرتبط با حقوق زنان است انتظار می رود که اقدامات اساسی در این زمینه صورت گیرد.

الهه موالی زاده افزود: متاسفانه در خوزستان در حوزه بانوان  با توجه به مباحثی که در دولت روحانی مطرح شده ، هیچ نوع همایش و گزارشی در این رابطه صورت نگرفته است. 

رییس سازمان زنان حزب اعتدال و توسعه خوزستان گفت: زنان خوزستان حضوری جدی و فعال در فعالیت های سیاسی و اجتماعی دارند اما متاسفانه در تقسیم پست های اجرایی ، سهم شان نادیده گرفته می شود. 

وی با اشاره به نگاه و نگرش مردسالارنه در پست های اجرایی خوزستان گفت : همیشه گفته ام که مردان خوزستان بهترین پدران ، بهترین همسران و در عین حال مردسالارترین مدیران هستند. نگرش مردسالارنه در مدیریت ها باید تغییر کند و فارغ از جنسیت و قومیت ، صرفا شایسته سالاری مدنظر باشد.

موالی زاده افزود: انتصابات اندک زنان خوزستان در پست های مدیریتی هیچ ارتباطی به بافت فرهنگی و اجتماعی خوزستان ندارد و صرفا برآمده از نگاه مدیریت های مردسالارنه در استان است. 

وی در پایان ضمن تشکر از استاندار به خاطر انتصاب اولین فرماندار زن در تاریخ خوزستان ، گفت: امیدواریم روند انتصاب بانوان استان با توجه به توانمندی هایی که دارند ، متوقف نشود و شاهد انتصاب دیگر بانوان شایسته این استان در مدیریت های اجرایی باشیم.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
comment
0
0
comment ولابدیکی ازشایسته ها هم [شما] هستی !
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار