شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱

هیچ اهل سیاستی در ایران نیست که با تفکر پایداری ها و مواضع آنها در امور مختلف از همان آغاز بروز این جریان تا به امروز آشنا نباشد بخصوص در حال وهوای روزهای تصویب برجام اقداماتی از سوی برخی از اعضای این جریان نسبت به دولت صورت گرفت که با خود واکنش‌های منفی بسیار وسیعی در میان افکار عمومی به همراه داشت. در حقیقت اقدامات تخریبی پایداری‌ها علیه دولت و حمایت‌های بی چون و چرای آنها از احمدی نژاد سبب گردید که هیچ گاه از محبوبیت اجتماعی مطلوبی در جامعه و حتی در محافل سیاسی برخوردار نباشند. از این رو آنها با درک این مساله که در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ ازهیچ شانسی برای پیروزی برخوردار نیستند به دنبال راهکار دیگری برای پر کردن خلاء محبوبیت اجتماعی خود هستند. به همین دلیل پس از آنکه شورای نگهبان طی روزهای اخیر اعلام کرد«زنان می‌توانند در انتخابات آینده ریاست جمهوری به عنوان نامزد ثبت نام کنند.» آنها به دنبال معرفی یک کاندیدای زن هستند. تا آنجا که نقوی حسینی از اعضای این جبهه و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طی گفت وگویی به این نکته اشاره کرده است:«در مورد کاندیداتوری زنان برای انتخابات ریاست جمهوری، بحث رجل سیاسی و نظر شورای نگهبان مطرح است؛ اگر این مباحث مرتفع شود چه اشکالی دارد که یک خانم کاندیدا باشد.» بنابراین از آنجا که در میان زنان اصولگرا فردی که از ویژگی‌های لازم برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد به نظر می‌رسد که این جریان قصد دارد مرضیه دستجردی وزیر بهداشت دولت احمدی نژاد را در صورتی که بنا به گفته کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان مساله رجل سیاسی در شورای نگهبان به نتیجه برسد به عنوان کاندیدای خود در انتخابات ریاست جمهوری۹۶ معرفی کنند.

میان زن و مرد تفاوتی نیست

بر این اساس روز گذشته یک عضو جبهه پایداری درباره احتمال کاندیداتوری یک خانم از جانب اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم گفت: ما تفاوتی قائل نیستیم که یک خانم یا آقا نامزد باشد، مساله این است که اصولگرایان با یک کاندیدا وارد انتخابات شوند. سید حسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با آنا، اظهار کرد: برای ما مهم این است که اصولگرایان بتوانند برای معرفی کاندیدای ریاست جمهوری، به یک تصمیم برسند. وی ادامه داد: در مورد کاندیداتوری زنان برای انتخابات ریاست جمهوری، بحث رجل سیاسی و نظر شورای نگهبان مطرح است؛ اگر این مباحث مرتفع شود چه اشکالی دارد که یک خانم کاندیدا باشد. به هرحال خانم‌ها نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند. این عضو جبهه پایداری اضافه کرد‌:«هرچند هنوز گزینه‌های مختلفی برای کاندیداتوری در بین اصولگرایان مطرح است اما اصولگرایان با یک نامزد می‌آیند.» بنابراین از سخنان نقوی در مورد کاندیداتوری زنان و احتمال معرفی یک کاندیدای زن در انتخابات ۹۶ به خوبی می‌توان دریافت که این کاندیدای زن مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت دولت احمدی نژاد است چراکه او تنها از ویژگی‌های لازم برای کاندیداتوری در میان بانوان اصولگرا برخوردار است، در صورتی که شورای نگهبان مساله رجل سیاسی را برای کاندیداتوری زنان حل کند پس از احمدی نژاد در مساله انتخاب وزیر زن در ظاهر امر جبهه پایداری نخستین جریانی است که تابوی معرفی کاندیدای زن در انتخابات ریاست جمهوری را می‌شکند!

درباره کاندیداتوری زنان طفره نروید

در راستای سخنان اخیر کدخدایی در مورد ثبت نام زنان در انتخابات ریاست جمهوری بحث‌های گسترده ای در میان محافل حقوقی و سیاسی کشور شکل گرفته است تا آنجا که روزگذشته محمدجواد حق‌شناس عضو ارشد حزب اعتماد ملی در این خصوص نوشت:«شایسته است، نهاد نظارتى شوراى نگهبان به جاى دوپهلو سخن گفتن و طفره رفتن از پاسخگویی و برخورد غیرشفاف به صراحت اعلام کند که آیا از منظر حضرات شوراى نگهبان بانوان می‌توانند مصداق رجل سیاسى مذهبى باشند یا خیر؟ چرا جناب کدخدایى از پاسخگویى طفره رفته و به‌ جاى پاسخ روشن و بى‌پرده به پرسش خبرنگار، فرموده‌اند که بانوان می‌توانند ثبت نام کنند!!، آیا زنان نخبه و شایسته میهن منتظرفرمایش ایشان بودند که اجازه ثبت نام بدهند تا بروند اجراى دستور کنند!؟ آیا جناب کدخدایى بر این باورند که زنان کشور این‌قدر بیکار تشریف دارند که کارعبث و بیهوده انجام دهند یا آرزومند ثبت نام خود در زمره کاندیداهاى ریاست جمهورى هستند؟ آیا در این ۴ دهه فرصتى براى ایشان و ١١ همکارشان دست نداده تا پاسخى براى این پرسش مهم فراهم آورند؟ آیا می‌توان از این موضوع مهم به سادگى گذشت و در میان بانوان مدیر، مدبر و کارآمد یک نفر را هم مصداق رجل سیاسى قلمداد نکرد؟ جناب سخنگو، بایدیادمان باشد پاسخگویى، شفافیت و راستگویى تنها راه نجات است.


برچسب ها: تابوشکنی‌
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار