هفتمین ایستگاه مطالعه خوزستان، ۲۹ بهمن با حضور مدیر کل امور استان های نهاد کتابخانه های عمومی کشور در راه آهن اهواز افتتاح شد.

"> هفتمین ایستگاه مطالعه خوزستان در راه آهن اهواز افتتاح شد
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۹

هفتمین ایستگاه مطالعه خوزستان، ۲۹ بهمن با حضور مدیر کل امور استان های نهاد کتابخانه های عمومی کشور در راه آهن اهواز افتتاح شد.

به گزارش شوشان به نقل از شبستان، حجت الاسلام سید علی حسینی، مدیر کل امور استان های نهاد کتابخانه های عمومی کشور، در این مراسم گفت: هدف از همه ساز و کارهای که در ایجاد کتابخانه و ایستگاه های مطالعه کتاب انجام می گیرد ارتقای سطح مطالعه در کشور است.

وی با بیان اینکه ایران کشوری دارای سابقه فرهنگی و تمدنی کهن بوده و به لحاظ نیروی انسانی و دانش علمی در سطح قابل قبولی قرار دارد، خاطر نشان کرد: در راستای ارتقای مطالعه مفید باید به کیفیت مطالعه و اینکه انسان چه بخواند نیز توجه شود.

وی اضافه کرد: طرح راه اندازی ایستگاه های مطالعه کاری ابتکاری است که از دهه فجر در کشور آغاز شده و هدف از آن این است که الگویی ارائه دهد مبنی بر اینکه مطالعه تنها در کتابخانه ها انجام نمی شود بلکه در هر مکانی که انسان اوقات فراغتی داشته باشد می تواند کتاب بخواند.

حجت الاسلام حسینی، با بیان اینکه عناوین کتاب هایی که در این ایستگاه ها گنجانده شده مخصوص این کار و برای سلایق و سنین مختلف است، عنوان کرد: در هر قفسه 15 عنوان کتاب در رده های مختلف سنی و در جهت رسیدن به مطالعه مفید در کشور ارائه شده است.

وی با تأکید بر اینکه در فاز اول این طرح 142 ایستگاه مطالعه در کشور راه اندازی شده که سهمیه خوزستان 7 ایستگاه است، اذعان داشت: این ایستگاه ها در استانداری، فرودگاه، راه آهن و بیمارستان ها قرار دارد و 100 هزار عنوان کتاب مخصوص این 7 ایستگاه در نظر گرفته شده است. لفته منصوری، مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان، در این مراسم، یاد آور شد: یکی از طرح های ارزشمند و خالص فرهنگی که نهاد کتابخانه های عمومی کشور در حال اجرا دارد طرح ایستگاه های مطالعه می باشد که با توجه به نیاز مخاطب در مکان های مختلفی که مرکز تجمع هستند کتاب هایی برای سلایق مطالعاتی گوناگون گنجانده شده است. وی با بیان اینکه در این ایستگاه های مطالعه کتاب هایی با موضوعاتی همچون ارزش ها، رمان، تاریخ، ادبیات و کودک برای استفاده عموم قرار داده شده است، تصریح کرد: انتظار ما از مردم این است که در حفظ و نگهداری و تحویل به موقع این کتاب ها همت کنند.

خسرو رشیدی، مدیر کل راه آهن جنوب، نیز با اشاره به اینکه در ایستگاه راه آهن اهواز روزانه بیش از 5 هزار نفر رفت و آمد می کنند، ادامه داد: وقت مردم ارزشمند است و باید به شکل مفیدی از آن استفاده کرد و راه اندازی این ایستگاه مطالعه می تواند در ارتقای شاخص مطالعاتی و بهره برداری مطلوب از وقت افراد مؤثر باشد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار