شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۰۲۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
پاسخ مسعود اسدی رئیس شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی خوزستان به جوابیه معاون وزیر جهاد کشاورزی
پس از انتشار جوابیه بخشنده معاون وزير جهاد كشاورزی در شوشان در پاسخ به مطالب مطرح شده از سوی رئیس شورای هماهنگی..


شوشان: پس از انتشار جوابیه بخشنده معاون وزير جهاد كشاورزی در شوشان در پاسخ به مطالب مطرح شده از سوی رئیس شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی خوزستان در برنامه "برآیند" سیمای خوزستان، مسعود اسدی اینبار در جوابیه ای ، معاون وزیر جهاد کشاوری را به مناظره در خوزستان دعوت کرد.

در جوابیه  بخشنده معاون وزير جهاد كشاورزی آمده بود که مطلب اعلام شده توسط اسدی رییس خانه کشاورز خوزستان در برنامه تلویزیونی شبكه خوزستان کذب محض است و نه وزارت جهاد کشاورزی و نه شخص بنده در سه سال گذشته برای هیچ استانی تحت عنوان "نه کاشت"  به هیات دولت و سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد پرداخت خسارت نداده ایم چرا که وزارت جهاد کشاورزی در این مورد مسئولیت قانونی ندارد.

از آنجا که شوشان جوابیه بخشنده معاون وزیر کشاورزی را بی کم و کاست منتشر نموده ، جوابیه اسدی رییس خانه کشاورز استان نیز که نسخه ای از آن به شوشان ارسال شده ، بی هیچ قضاوتی ، در ذیل منتشر می  کند:

جناب آقای دکتر بخشنده بسیار شادمانم که حداقل به بهانه جوابیه به مطالب اینجانب در برنامه تلویزیونی "برآیند"، یادی از استان خود کردید و قابل دانستید بخشی از وقت ذی قیمت خود را با مردم زادگاهت به سخن بنشینی. آقای دکتر بخشنده ما مردم خوزستان در دولت آقای روحانی به جز شما و یکی دو نفر دیگر که آنها نیز ظاهرا همانند شما به زادگاهشان کم لطفند کسی را نداریم.

شاید فلان استان که امروز بیش از 25 درصد کل وزیران و مدیران ارشد موجود در تهران را از خود دارد اگر نیمی از فرزندانش نیز به زادگاهشان بی توجه باشند نیم دیگر جبران کنند و مردم آن خطه غم بی کسی و بی یاوری در دولت را نخورند ولی ما خوزستانی ها چه کنیم ؟

شاید هنگام نگارش جوابیه عذاب وجدان ناشی از رها کردن مردم زادگاهت چنان بر شما مستولی شده بود که چنین جوابیه خشمناکانه و توهین آمیزی را مرقوم فرمودید.

اما توضیحی بر جوابیه شما

فرموده اید مطلب بیان شده از سوی اینجانب کذب است و وزارت جهاد کشاورزی و شما برای کشاورزان اصفهان پیشنهاد پرداخت خسارت عدم کشت نداده اید. جناب آقای دکتر بخشنده ما کشاورزان خوزستانی دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را ؟

آقای بخشنده ، دولت یک خبرگزاری رسمی دارد به نام ایرنا که متعلق و در مدیریت دولت می باشد و کلیه اخبار و اقدامات دولت را به طور رسمی انتشار می دهد. اگر زحمت بکشید و از گوشی اندروید خود سرچی بفرمایید می بینید خبرگزاری ایرنا در ساعت 14:36 دقیقه روز18/4/93 با کد خبر 1231434(4116249) ، خبری با عکس آقای نوبخت منتشر کرده با این عنوان : «نوبخت خبر داد : پرداخت 210 میلیارد تومان خسارت به کشاورزان زاینده رود از سوی دولت» و در ذیل آن توضیح داده که هیئت دولت 210 میلیارد تومان برای پرداخت خسارت عدم کشت به کشاورزان اصفهان مصوب نموده است.

جناب آقای بخشنده ! اگر خبرگزاری رسمی دولت اکاذیب منتشر می کند تقصیر ما چیست ؟ پوزش می طلبم اما ما منبع موثق تری از خبرگزاری رسمی دولت نمی شناسیم. ضمن اینکه پیگیر ی های ما و گزارشات میدانی از کشاورزان حوضه مورد نظر نیز حاکی از تحقق این امر بوده است.
اما فرموده اید شما و وزارت جهاد کشاورزی هیچ نقشی در پیشنهاد خسارت عدم کشت نداشته اید.

جناب آقای دکتر بخشنده سخن عجیبی می فرمایید. درست است وزارت جهاد کشاورزی مسئولیتی در پرداخت خسارات ندارد اما مگر برای برآورد خسارت به کشاورزان در هر نقطه کشور و حداقل اعلام آن، وزارتی به غیر از جهاد کشاورزی اطلاع و اشراف دارد؟

همانگونه که در سند غیرقابل ردی که همان مصوبه محرمانه هئیت دولت به شماره 22482-95/م/53617 مورخ17/8/1395 است که در بند 2 آن صراحتا وزارت جهاد کشاورزی مامور شده نسبت به تامین و پرداخت خسارت کشاورزان استان اصفهان در مورد خشکسالی اقدام نماید.

این مصوبه محرمانه همان مصوبه ایست که اعتراض مجمع نمایندگان استان خوزستان را در صحن علنی به رییس جمهور و قطع سخنان ایشان را باعث شد و بعد هم اعتراض علمای معزز استان خوزستان و سایر اقشار که دولت هم هیچ گاه آن مصوبه محرمانه را تکذیب نکرد به همین دلیل اعتراض مجمع نمایندگان به رییس جمهور و عدم تکذیب چنین مصوبه ای از سوی دولت بود که هیچ تردیدی بر اصالت این مصوبه برای مردم خوزستان نگذاشت و چنانچه ملاحضه می فرمایید در این مصوبه، وزارت جهاد کشاورزی به این امر گمارده شده و شما خوب می دانید هرگونه بررسی و پیشنهاد مالی در وزارت جهاد از حوزه معاونت شما بیرون می رود. هر چند همه ما می دانیم و هم خود در هر محفلی با افتخار خود را فرد شماره یک بعد از وزیر و همه کاره وزارتخانه معرفی می کنید که اگر اندکی روح و تعلق خاطر به زادگاهتان با آن ممزوج می شد برای ما مردم خوزستان مایه فخر و مباهات می بود. 

جناب آقای دکتر بخشنده کشاورزان استان خوزستان در سیل و طوفان های سال 1394 و سیل ویرانگر بهار 1395 بیش از 1700 میلیارد تومان خسارت دیدند و به خاک سیاه نشستند. شما که همیشه با افتخار در هر محفلی می فرمایید من به جای حجتی جلسات دولت را می روم چه می کردید که در مصوبه هیئت دولت مورخ 12/8/1395 نام هجده استان برای پرداخت خسارت های سیل آمده ولی نامی از خوزستان نیامده؟ آقای دکتر بخشنده فرزند خلف خوزستان کجا بودید که این ناحقی صورت گرفت و دم بر نیاوردید؟ چه توجیه و بیانی نسبت به این قصور بزرگ دارید؟

در قسمتی دیگر از جوابیه تان به یکباره موضوع تخصصی کشاورزی را سیاسی فرموده اید و به صدا و سیما هجوم برده اید که غرض ورزانه تریبون به کسانی داده که خدمات مشعشع وزارتخانه شما را مخدوش نمایند. جناب آقای معاون وزیر : چرا هر جا صدا و سیما در اجرای وظایف ذاتی اش دردها و مشکلات مردم را بیان می کند شما از روی ناچاری مسئله را سیاسی می کنید و آنرا تخریب معرفی می کنید، طبق همان قانون که شما را معاون وزیر جهاد می شناسد بنده هم نماینده قانونی حدود 5/1 میلیون کشاورز و خانواده های آنها در استان خوزستان می باشم و در 11 سال گذشته بیش از 30 برنامه و مناظره زنده تلویزیونی استانی و ملی در دفاع از حقوق همه کشاورزان از دولت دوم اصلاحات گرفته تاکنون داشته ام و اما برادر مگر صدا و سیما تریبون به مخالفان سیاسی دولت داده که برآشفته می شوید؟ هیهات هیهات. 

جناب آقای دکتر عبدالمهدی بخشنده معاون محترم برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، در انتخابات 88 از شخص خودتان و آقای دکتر شجاع پوریان بپرسید که کمیته کشاورزان و روستاییان ستاد را چه کسی و چه مجموعه ای مدیریت و هدایت می کرد و در انتخابات 92 از آقای جادری و عماد و در انتخابات 94 اهواز از آنها که در میدان بودند بپرسید حماسه ی پیروزی لیست امید چگونه و به همت چه کسانی رقم خورد ؟

 آقای دکتر مشی سیاسی و اخلاق سیاسی و اجتماعی و انسانی هر دوی ما بر مردم فهیم و نجیب خوزستان مکشوف است اما ظاهرا در دیدگاه شما، حمایت از یک طیف و جریان و یا دولت مطلق بوده و حتی به بهای پایمال شدن منافع مردم در زمانی که دولت همفکرت حاکم است باید برای حفظ منافع باندی و گروهی سکوت کرد و یا به عبارتی منافع باندی، گروهی و حزبی بر منافع ملی و مردم ارجح است که باید عرض کنم برای اینجانب احقاق حقوق یک پیرمرد و پیرزن کشاورز مستضعف خوزستانی در دورافتاده ترین روستاهای استان از شمالی ترین تا جنوبی ترین نقطه خوزستان از تمام اهداف و منافع باندی یا حزبی، مهم تر و ارجح تر است چرا که منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی را از همه چیز اولی تر می دانم و منافع نظام در احقاق حقوق کشاورزان و روستاییان مستضعف است.

در فرازی دیگر از تایید مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری سخن گفته اید، بسیار خرسندم که مولفته قلوبهم نظام و واگذاری پست معاونت وزارت باعث شده که ارادت و محبت حضرتعالی به مقام ولی امرمان تجدید گردد به نحوی که عنایت معظم له را سند عملکرد مطلوب وزارتخانه خود می دانید ولی برادر بزرگوار، رضایت قلبی حضرت آقا تنها در رضایت خاطر و آسودگی کشاورزان مستضعف سراسر کشور حاصل می شود. که نتیجه کار شما و آقای حجتی در انتخابات اردیبهشت ماه با نحوه ی رای دهی کشاورزان سراسر کشور نمایان خواهد شد. امیدوارم حداقل آقای رئیس جمهور که بسیار به آمارهای شما دلبسته است و تصور می کند حضرتعالی و جناب وزیر، گلستانی خلق کرده اید از رای کشاورزان کشور مبهوت نگردد. 

اما در مورد عملکرد وزارت جهاد کشاورزی و وضع اسفناک کشاورزان به یاری خدا طبق برنامه ریزی های به عمل آمده با همکاران شهرستان ها از روز شنبه 30 بهمن تا جمعه 20 اسفند و سپس از 19 فروردین لغایت چهارشنبه 27 اردیبهشت ماه در اجتماعات عظیم کشاورزان و مردم عزیز تک تک شهرستان های استان حاضر خواهم شد و ضمن دیدار با برادران و خواهران کشاورزم، در سخنرانی های روشنگرانه، بسیاری از ناگفته ها را خواهم گفت. همچنین بدینوسیله رسما جنابعالی را به مناظره رو در رو در محل دانشگاه شهید چمران و یا در صدا و سیمای مرکز استان دعوت می نمایم.

و در پایان در مورد پیگیری حقوقی صراحتا ً اعلام می کنم صدا و سیما در این مورد هیچ نقش و مسئولیتی نداشته و شخصاً با کمال میل و رضایت قلب و طیب خاطر و خوشحالی و شادمانی آماده پاسخگویی در هر محکمه ای می باشم چرا که تا آخرین نفس هایم را پیشاپیش وقف کشاورزان و مردم عزیز زادگاه پر غرور اما خسته ام، خوزستان کرده ام چه بسا بسیار بی تابم که بسیاری از سخنانی که اینجا امکان گفتنش را ندارم در آنجا مجال گفتن یابم.

مسعود اسدی
رییس خانه کشاورز استان خوزستان 
و رئیس شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی استان


مطالب مرتبط
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۴
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
comment
0
0
comment ممنونم جناب اسدی اجرت با خدا
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
comment
0
0
comment آیاشورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی خوزستان اساسنامه دارد؟لطفا وظایف آن را منتشرکنید
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
comment
0
0
comment زنده باد دکتر بخشنده
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
comment
0
0
comment احسنت و خسته نباشی آقای اسدی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار